Hoi!
Het huis waar ik woon is niet aangesloten op het telefoonnetwerk, alsook is de wijkkast nog niet geupgrade tot een ROP (16WMB0_00353, upgrade gepland voor Januari/Februari 2014 volgens EPDnet) waardoor het voorlopig nog niet interessant is.
Heeft iemand enig wat het zou kosten om aangesloten te worden op het Belgacom telefonienetwerk?
Als de oprit dan toch moet worden open gegraven is het misschien interessant om een EFM af te nemen bij EDPnet.
Heeft iemand een idee van wat dat kost?
Huis aansluiten
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb in 2007 een telefoonlijn laten aanleggen, dat valt goed mee als de afstand tot de straat niet te ver is. Er staat me iets bij van 10eur of 15eur ofzo per meter vanaf de straat. Het makkelijkste is om Belgacom helpdesk te bellen. Zij kunnen je dit zo vertellen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
G'e morgen,exop schreef:Hoi!
Het huis waar ik woon is niet aangesloten op het telefoonnetwerk, alsook is de wijkkast nog niet geupgrade tot een ROP (16WMB0_00353, upgrade gepland voor Januari/Februari 2014 volgens EPDnet) waardoor het voorlopig nog niet interessant is.
Heeft iemand enig wat het zou kosten om aangesloten te worden op het Belgacom telefonienetwerk?
Als de oprit dan toch moet worden open gegraven is het misschien interessant om een EFM af te nemen bij EDPnet.
Heeft iemand een idee van wat dat kost?
Indien u nog geen intro hebt die bij u lokaal binnenkomt kan DSL inderdaad niet. Dan zijn er meerdere oplossingen.
, de éne al goedkoper dan de andere. U kan rechtstreeks bij ons doorbestellen maar dan dienen wij een nieuwe intro bij Belgacom te bestellen. Die oplossing is redelijk duur en valt onder de noemer SNA (Small Network Adaptation). Reken daarvoor 450 EUR. Interessanter is om rechtstreeks bij Belgacom een aansluiting te vragen en zelf al even de handen uit de mouwen te steken om een gracht te voorzien op eigen terrein: http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... 1&tabnav=1
Voor de EFM dit is een product dat zich richt op de bedrijfsmarkt ook de prijzen zitten in een volledig andere prijsorde.
Het lijkt ons eerlijk gezegd een nutteloze kost, u wacht dan beter tot uw KVD VDSL ready wordt.
Hebt u nog vragen laat het ons weten of stuurt een persoonlijk bericht eventueel!
internet, fiber & telephony
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb toen meteen een analoge telefoonlijn bij Belgacom besteld. Misschien dat het dan goedkoper is? Ik heb zelfs geen sleuf gegraven, dat zijn ze allemaal komen doen.
[
Post made via mobile device ]
[

- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
Idd analoge lijn is goedkoper dan een SNA. Op termijn kan u de lijn liquideren als u VOIP wenst of de lijn gaat gewoon naar DSL op raw copper wat ook voordeliger is als een vaste lijn abonnement
internet, fiber & telephony