cuteftp: connection refused

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ice
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2003, 16:28

Ik heb momenteel CuteFTP Pro 3.0. In het verleden heb ik daar geen problemen mee gehad (met andere providers), maar nu kan ik niks meer uploaden bij skynet.

Mijn instellingen zijn zoals die op het forum van skynet (gebruikersnaam en passwoord niet of course). De gebruikersnaam en pass zijn correct, heb daarvoor naar skynet gebeld om zeker te zijn. Ook poort 21 heb ik ingegeven.

De foutmelding die ik krijg: Can't connect to remote server. Socket error = #10061 Indien ik in command prompt (W2k) ftp opstart en dan ingeef ftp> open users.skynet.be dan krijg ik eveneens foutmelding 'connection refused'. Ik heb geen firewall of internet security. Het enige dat hier draait is norton antivirus.

Helpdesk van S kan mij jammer genoeg niet helpen. Ideas?

Ice
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm dit is wel eigenaardig:

toch even settings overlopen:

- host: users.skynet.be
- login: bk######, bt######, fa###### (zonder de @SKYNET !!)
- pwd van bovenstaande login
- Best kies je voor PASV zo heb je geen problemen met de firewall van Skynet.
Verder mag je geen opties kiezen van vb. secure connection,
- Host type zet je best op automatic
- Network time-out: 65
- port: 21
- keep alive: 0

Als ik eerlijk ben vrees ik ervoor dat dit iets gaat helpen, omdat als ftp.exe binnen win2000 ook niet gaat, dan is er wel een probleempje, kan het zijn dat de server net down was op dat moment...

Het enige wat ik kan denken is dat je last hebt van de ingebouwde firewall in Windows Xp (exterene toegang >> connectie >> eig. >> tab security >> uitzetten)

Indien het niet te maken heeft met de firewall dan vermoed ik dat je proberen spelen hebt met je netwerk-settings, zoek je netwerkadres eens op, de kans bestaat dat dit op 000000000 staat.
Indien dit zo is of je hebt idd gepseeld met je netwerkparamaters, dan denk ik dat het best is dat je al deze settings reset en opnieuw probeert. Ik denk dat je ergens ivm je netwerk een fout hebt gemaakt die leidt tot het niet tot stand kunnen brengen van ftp-connecties.
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

heb al een paar dingen opgezocht, probeer eens door de dns'en van Skynet toe te voegen aan je configuratie:

Prim. Dns server: 195.238.2.21
Sec. Dns server: 195.238.2.22

Geef anders ook eens wat meer informatie over je systeem: os, firewall, av, modem,....

Check eveneens de instellingen van je adslconnectie adhv je manual en de info op de skynetportal, turboline site, solutionscenter... verwijder ook eventuele tweaks. Dit is een probleem die veroorzaakt wordt door een slechte network configuratie.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Arator
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2003, 13:20
Locatie: Tussen pot en pint
Contacteer:

ge kunt beter den 22 eerst zetten. Den 21 is het zwaarste belast door andere gebruikers :wink:
Arator, nisi incurvus, preavaricatur
(Plinius de Oudere)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh, ja maar dat is ook de bedoeling: den 21ste is den primary en den 22 is den secondary, waarom gebruiken ze er twee? omdat als er iets misgaat met den primary dan kunt ge fall-back doen op de secondary. Als iedereen den secondary instelt als primary dan zal waarschijnlijk ook den secondary onderhevig zijn aan problemen... en dan heb je geen mogelijkheid om terug te vallen.

Anyway in veel gevallen moet ge dat niet zelf instellen, gebeurt dit volledig automatische, maar blijkbaar kan dit een mogelijke oplossing zijn voor jouw probleem,... laat het ons weten.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ice
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2003, 16:28

hartelijk dank voor jullie toegewijde antwoorden, maar jammer genoeg helpt het niet. Ik vrees dat ik zal moeten overstappen op een ander programmake, dien WS -en nog iets-

Geen firewall, heb win2k, ip's aangepast,..Zoals ik al op ander topic heb gezet, werkt ibench ook niet (door mijn configuratie dan wel), zelfde foutmelding.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar mirc werkt ook niet door connection refused. Heel raar vind ik dat.

Something is wrong. but what?

Thx anyway!

Ice
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Het spijt me dit te moeten zeggen maar als CuteFtp, en ftp.exe niet werkt zal WsFtp (= naam programma dat je zoekt) ook niet werken. het heeft te maken met je configuratie, je hebt iets gedaan wat niet gezond is voor uw netwerk (adsl) configuratie.

heb je soms services -onbezonnen- gedisabled in Win2000?

Dat iBench niet werkt is eveneens ten gevolge van je configuratie, ik vrees dat reinstall, of terugkeren naar een herstelpunt de enige oplossing is, indien je niet de oorzaak van het probleem vindt. Je moet het hoe dan ook gaan zoeken met iets dat verband houd met tcp/ip protocol....

heb je proberen sharen, netwerk leggen, configuratie adsl hoe heb je dat gedaan... andere dingen geprobeerd, server....
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ice
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2003, 16:28

ok, er komt eindelijk schot in de zaak: mirc, java-applets, donnasite, de nieuwste msn messenger EN zelfs CuteFTP pro 3.0 werken weer.

ik vind het ontzettend raar, maar ik heb de internet explorer 6 er af gekicked, mijn firewall er terug op en weer afgedaan (stond er niet meer op, maar wou zeker zijn of het daar aan lag) en nu werkt het hele zootje weer.

Volgens mij heeft het dus echt iets te maken met de IE6, heb dus niks aan de oorspronkelijke instellingen van netwerkconfiguratie of zo gedaan.

Dat is natuurlijk mijn gedacht, begin nu aub niet alles te verwijderen en zo hé. ik wou het jullie allemaal maar eens laten weten.

bedankt voor de hulp!

ice

ps: iemand een knap icoontje ivm 'ice'? let me know :)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

[off topic] mischien dat klein wit beestje uit ice-age?[/off topic]

raar dat met ie 6 ik heb dit niet voor gehad
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ice,

waarschijnlijk ligt het aan een slechte installatie van IE6, die door een fout binnen IE6 verkeerde data kreeg van je tcp protocol. Want de error code die je opgaf heeft alleszinds te maken met je tcp-protocol.

Anyway goed dat het is opgelost.

Wat het verwijderen van posts betreft, gaan we zeker deze topic niet deleten, omdat het probleem opgelost is eh! Alles blijft hier staan, moest iemand hetzelfde voor hebben, kunnen we mooi verwijzen naar deze topic. Er worden enkel topics verwijderd bij een eventuele -"clean-up operation" zoals shadow topics, locked-topics omwille dat er al voldoene opene topics over hetzelfde onderwerp enzo zijn. Verder kunnen topics wel gemoved worden.. maar zeker niet zomaar verwijderd.

euh, ja ice age is een goed idee http://www.iceagemovie.com/ anders kan je ook eens zoeken op google bij images. Daar kan je ook leuke dingen vinden. Let wel dat je de afbeelding zal moeten aanpassen aan de toegelaten afmetingen en size eh!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ice
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2003, 16:28

wel ja, ik snap het gelijk ook niet zo goed. IE en MSN messenger, komen als het ware uit het zelfde huis.

Zou het toeval zijn? ik weet het niet. Een computer heeft zoveel geheimen...

Nu ja, probs zijn opgelost, das voor mij al het belangrijkste hoor.

Trouwens de vraag om niks te verwijderen Oditty, was eigenlijk naar de mensen met hetzelfde probleem gericht: stel dat dit per toeval lukte en ze beginnen ook overhaast uninstalleren en dergelijke, dan kan het dik tegenvallen, En wordt dit forum onterecht als 'incapabel' gebombardeerd. Jullie mogen van mij alles wissen als jullie da willen :)

Gewoon om even duidelijk te zijn he :wink:

Surf ze nog!
Laatst gewijzigd door ice 16 jan 2003, 08:25, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Bwa heel veel geheimen hebben ze niet zenne, maar het ligt zeker niet aan IE6.0 of aan msn alleen want cuteftp en iBench werkten ook niet. Ik vermoed echt dat het eventueel een slechte installatie van IE6.0 is die iets veroorzaakt heeft ter hoogte van het TCP ip-protocol, waardoor het niet ging.

Is dus zeker geen toeval, toeval bestaat niet.

Idd prob is opgelost, have fun.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”