Nieuwe laptop
Hallo, ik ben van plan om deze laptop te kopen http://www.dell.com/be/p/inspiron-15-35 ... on-15-3537 , het moet geen superprestaties leveren. Als ie maar degelijk is. Wat denken jullie ? Zou ik 'em bestellen ? En zo nee, waarom niet .
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Het enige probleem dat ik persoonlijk zou hebben met deze laptop is de resolutie: 1.366 x 768 op 15". In tijden van retina-schermen op GSM's en tablets verwacht ik op een laptopscherm op z'n minst full HD: 1920x1080. Voor de rest is 'm wel ça va, al is 8 GB ram ipv 6 misschien nog een nuttige upgrade.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
eerst en vooral:
1) wat is je budget
2) hoe "future proof" moet hij zijn
3) wat wil je ermee doen?
zelf zou ik, als ik een laptop zou aanschaffen, enkel nog gaan voor een laptop met ssd schijf
1) wat is je budget
2) hoe "future proof" moet hij zijn
3) wat wil je ermee doen?
zelf zou ik, als ik een laptop zou aanschaffen, enkel nog gaan voor een laptop met ssd schijf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Afhankelijk van wat je wil doen, maar ik zou mij mateloos ergeren aan het scherm.
Mijn eerste (i8200, 2003) dell laptop had 1600x1200 (15 inch). Die resolutie was superzalig, tot de videokaart de geest gaf. (na de batterij, de cd-speler, de 2 cpu-ventilators en de voeding)
Mijn huidige (E6400, 2008) dell laptop heeft 1440x900 (14 inch). Die resolutie is echt om te huilen.
Je moet het vergelijken met werken op zo van die computertafeltjes waar zo net een toetsenbord een muis op past. Dat is om zot van te worden
Als deze de geest geeft (en het ziet er helaas nog niet direct naar uit gezien enkel de batterij en de cdspeler kapot willen gaan), gaat het terug naar 1600x900 of 1920x1080.
Nog liever terug naar 1600x1200, maar een of andere duistere kracht heeft beslist dat 16/9 de nieuwe trend is en die 4/3's niet meer te vinden zijn.
Mvg
Mijn eerste (i8200, 2003) dell laptop had 1600x1200 (15 inch). Die resolutie was superzalig, tot de videokaart de geest gaf. (na de batterij, de cd-speler, de 2 cpu-ventilators en de voeding)
Mijn huidige (E6400, 2008) dell laptop heeft 1440x900 (14 inch). Die resolutie is echt om te huilen.
Je moet het vergelijken met werken op zo van die computertafeltjes waar zo net een toetsenbord een muis op past. Dat is om zot van te worden
Als deze de geest geeft (en het ziet er helaas nog niet direct naar uit gezien enkel de batterij en de cdspeler kapot willen gaan), gaat het terug naar 1600x900 of 1920x1080.
Nog liever terug naar 1600x1200, maar een of andere duistere kracht heeft beslist dat 16/9 de nieuwe trend is en die 4/3's niet meer te vinden zijn.
Mvg
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Mijn vriendin heeft dit model.
Hebben ook een laptop gezocht rond dit budget, en Dell kwam er als beste uit.
Verder tevreden van deze laptop hoor, schermresolutie is inderdaad wat minder, maar niet storend.
Wat ons eerder stoort is de draadloze ontvangst, echt bedroevend, drivers updaten wil niet / helpt niet.
Hebben ook een laptop gezocht rond dit budget, en Dell kwam er als beste uit.
Verder tevreden van deze laptop hoor, schermresolutie is inderdaad wat minder, maar niet storend.
Wat ons eerder stoort is de draadloze ontvangst, echt bedroevend, drivers updaten wil niet / helpt niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Dat klopt inderdaad. Het is een beetje schipperen tussen prijs en kwaliteit.
Ik vermoed dat je nog student bent
Mijn eerste pc ooit heb ik 2de hands gekocht met al mijn zakgeld van mijn vakantiewerk: een pentium 1, 100MHz met 32MB ram, een 800x600 scherm, dual speed cdrom en 300Mbyte harddisk. Printer was te duur. En zeggen dat ik de 4 eerste jaren van de unief zonder PC gedaan heb. Op het laatste begon dat moeilijk te worden, want ik moest toch ergens mijn eindwerk op typen. Godzijdank, dat waren tenminste interessante jaren, dat ik mijn tijd gelukkig niet heb kunnen verspillen met computers.
Ik vermoed dat je nog student bent
Mijn eerste pc ooit heb ik 2de hands gekocht met al mijn zakgeld van mijn vakantiewerk: een pentium 1, 100MHz met 32MB ram, een 800x600 scherm, dual speed cdrom en 300Mbyte harddisk. Printer was te duur. En zeggen dat ik de 4 eerste jaren van de unief zonder PC gedaan heb. Op het laatste begon dat moeilijk te worden, want ik moest toch ergens mijn eindwerk op typen. Godzijdank, dat waren tenminste interessante jaren, dat ik mijn tijd gelukkig niet heb kunnen verspillen met computers.
Nee hoor Brubbel , ik ben niet 'nog' maar 'weer' student , maar dan in avondlessen. En boven de 40 .
Maar de laatste tijd veel kosten gehad en dus ben ik verplicht om met budgetten te werken.
Alleszins bedankt voor het complimentje.
Maar de laatste tijd veel kosten gehad en dus ben ik verplicht om met budgetten te werken.
Alleszins bedankt voor het complimentje.