App probleem op windows 8.1 op HP laptop.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Een vriend heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht (HP Envy 15 j1022EB).
Hij heeft er al een paar probleempjes mee gehad (oa dat USB 3 probleem op windows 8.1, maar dat is opgelost met een BIOS update).
Nu heeft hij een ander probleem, maar ik krijg het niet opgelost.

Op de desktop is er geen enkel probleem : daar werkt alles, maar als hij een app wil opstarten werkt het niet. Zelfs het windows 8.1 configuratiescherm (dus dat uit de charm) werkt niet meer. Ik heb op het internet een oplossing gevonden via een powershell commando. Maar dat geeft een foutmelding. Je zou die moeten kunnen oplossen door een bepaalde registry-key de juiste beveiligingsrechten te geven, maar die staan juist.
In uiterste nood heb ik een "herstelling" uitgevoerd naar de toestand van enkele weken geleden. De apps werken nog altijd niet (ook IE 11 in app versie niet, wel de desktop-versie). Wel werkt nu het configuratiemenu terug + de store (maar geen andere apps).
Omdat het configuratiescherm terug werkt, heb ik een 2e lokale user kunnen aanmaken, en daar werken de apps wel.

Is er iemand die een oplossing weet om de hoofdgebruiker ook zijn apps terug te geven ? Zeggen dat mijn vriend maar de nieuwe user moet gebruiken vind ik eigenlijk geen oplossing : ik zou graag weten waar dit probleem zou kunnen schuilen.
Microsoft heeft een tooltje om de apps te scannen en problemen op te lossen, maar ook dit werkt niet...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”