iso-image wijzigen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bubbs
Pro Member
Pro Member

Ben op zoek naar een stukje freeware waarmee ik bestanden in een iso-image kan wijzigen/verwijderen....

Iemand suggesties?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Brand hem naar een CD (of lees hem via Deamon Tools) en maak de gewenste wijzigingen. Daarna kan je er terug een ISO van maken.
bubbs
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Brand hem naar een CD (of lees hem via Deamon Tools) en maak de gewenste wijzigingen.

Zo ver was ik ook al, maar dat is net de stap die ik wil overslaan. :-)

Ik heb hier een bootable DVD met een aantal ghost-files van systemen in verschillende configuraties. Regelmatig moeten een of meerdere van deze ghosts vervangen worden, en ik zie ertegen op om elke keer weer heel dat proces van een bootable-DVD te branden te moeten doorlopen.

Het zou voor mij veel eenvoudiger zijn om enkel de gewijzigde bestanden in de image door de nieuwe versie te vervangen, en dan de image terug opnieuw naar DVD te branden.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik gebruik daar Magic ISO Maker voor.
http://www.magiciso.com/

Tis wel nie gratis, ma kdenk da ge wel ergens een beetje hulp kunt vinden daarvoor :wink:
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Je kunt ook <a href="http://www.isobuster.com" target="hey">isobuster</a> gebruiken! :idea:
saxgod
Plus Member
Plus Member

ik gebruik winiso
Network Engineer @ WirelessBelgie
C-Phest
Premium Member
Premium Member

je gebruikt Ghost zeg je ... Ghost Explorer misschien? :)

Dat kan je image openen en files verwijderen/toevoegen ALS het een FAT32 partitie is.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
C-Phest
Premium Member
Premium Member

bubbs schreef:
r2504 schreef:Regelmatig moeten een of meerdere van deze ghosts vervangen worden, en ik zie ertegen op om elke keer weer heel dat proces van een bootable-DVD te branden te moeten doorlopen.

Het zou voor mij veel eenvoudiger zijn om enkel de gewijzigde bestanden in de image door de nieuwe versie te vervangen, en dan de image terug opnieuw naar DVD te branden.

Erhmmm ... eerst zegt ge dat ge dat branden wilt overslaan en dan zegt ge dat ge het wel wilt doen :)

Ik neem aan dat ge bedoelt dat ge niet altijd ne nieuwe ghost wilt trekken ... ;) kan ik inkomen, daar kruipt tijd in.

Ik vrees dat als het niet lukt met Ghost Explorer (wordt geïnstalleerd samen met Ghost) er niks anders opzit zenne ...

BTW: iedereen hier met z'n daemon tools en isobuster en zo ... ne ghost image file is geen iso file he !!! Naar mijn weten kunnen die tools da ni
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Lukse
Premium Member
Premium Member

C-Phest schreef:BTW: iedereen hier met z'n daemon tools en isobuster en zo ... ne ghost image file is geen iso file he !!! Naar mijn weten kunnen die tools da ni

Volgens mij vraagt ie nie naar een programma om z'n ghost images te bewerken, maar om z'n DVD ISO te bewerken?
bubbs
Pro Member
Pro Member

Allee kom, zal proberen om het wat duidelijker uit te leggen. Ik heb hier een aantal PC's die regelmatig met een ghost naar de originele staat teruggebracht moeten worden. De ghosts die ik hiervoor gebruik staan, samen met de software om het systeem te herstellen, op een bootable DVD.

Elke keer als iets aan de systemen aangepast wordt (driverupdate, patches, nieuwe soft...), worden er nieuwe ghosts gemaakt en wordt er een nieuwe bootable DVD gebrand.

Nu is het creëren van een bootable dvd met alle rompslomp die erbij komt kijken, nog net iets tijdrovender dan dat ik gewoon een iso-image van die bootable dvd op m'n systeem heb, waar ik enkel telkens de juiste ghost-bestanden in moet aanpassen.

Bij een van de oplossingen die al gegeven werd, zou ik de iso-image moeten branden, de oude ghosts overschrijven met de nieuwe, en dan een nieuwe image maken, wat toch net iets omslachtiger is...

Maar goed, zal m'n baas morgen wijsmaken dat hier blijkbaar geen freeware oplossingen voor bestaan, zodat hij z'n creditkaart wel boven moet halen. :-D

tnx for the help

edit: damn typo's
Lukse
Premium Member
Premium Member

Hangen die pc's in een netwerk?
Ge kunt dan met multicast vanaf ene centrale server die ghost images terug zetten.
Ik gebruik da zelf ook.
Zeer handig.
bubbs
Pro Member
Pro Member

Lukse schreef:Hangen die pc's in een netwerk?
Ge kunt dan met multicast vanaf ene centrale server die ghost images terug zetten.
Ik gebruik da zelf ook.
Zeer handig.

idd... en we hebben zelfs al een multicast-server voor een aantal andere systemen in een netwerk-testopstelling, maar voor deze pc's is dat geen optie... :cry:

Anyway, zal morgen wel een van die tooltjes bestellen. Prijs was nog te doen :wink:
C-Phest
Premium Member
Premium Member

En als ge nu gewoon een USB diskje van 40 gig koopt of zo? Met Ghost kunt ge boot disks aanmaken, onder andere die dat USB ondersteunen.

Misschien is dat nog de goedkoopste en simpelste oplossing van allemaal ....
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”