WIFI Telenet router + inSSIDer

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
HenkR
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2008, 16:29

Hallo,

ik heb een vraag over het WIFI signaal van een Telenet router, die van het type dat je enkel nog kan instellen via "Mijn Telenet" en waar je dus niet rechtstreeks kan op inloggen.

Als ik met inSSIDer het signaal bekijk terwijl ik er NIET mee verbonden ben zie ik het ongeveer om de 5 seconden naar -100dBm gaan.
Als ik er WEL mee verbonden ben blijft het signaal constant.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Wat ik misschien zou kunnen begrijpen is dat het een soort van energiebesparing is, MAAR als er iemand anders verbonden is en ik NIET, dan zie ik het ook altijd naar -100dBm gaan...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ik denk eerder aan een fout in de software of computer.
Ik heb dit hier niet aan de hand.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Vergeet niet dat jouw laptop geen meettoestel is dat daarvoor gemaakt werd en inssider software is die werkt op basis van jouw hardware.
Je kan er af en toe wel eens een probleem mee oplossen, maar verwacht er geen wetenschappelijke resultaten van.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Los daarvan zou het wel verklaarbaar moeten zijn. Want nu klinkt het hier vooral alsof de hemel op je kop valt als het gaat donderen, bij Toutatis :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

HenkR schreef:Als ik er WEL mee verbonden ben blijft het signaal constant.
Ik dacht het normaal net andersom was... je kan niet verbonden zijn en tegelijk alle kanalen scannen... daarom dat hij heel kortstondig je verbinding verbreekt om de andere kanalen te meten. Hierdoor krijg je soms rare dingen te zien en is je snelheid op dat moment niet stabiel... maar jij spreekt dus over iets anders.
HenkR
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2008, 16:29

Bij mij thuis heb ik geen Telenet en daar zie ik het signaal lichtjes schommelen wanneer ik er niet mee verbonden ben.
Als ik er mee verbonden ben blijft het mooi constant.
Het is dus een gelijkaardig gedrag (het schommelt wel maar lichtjes en gaat dus niet naar -100dBm).
Een verklaring heb ik echter niet.
janneke dust
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2013, 11:46
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook enkele testen gedaan, het probleem zit niet bij de Telenet hardware maar er is een samenwerking probleem tussen inSSIDer en sommige hardware.
Met mijn desktop blijft het signaal constant met de interne adapter en met een externe adapter.
Met mijn tablet (win8.1) blijft het signaal constant met de externe USB adapter maar met de interne adapter varieert het ontvangen signaal sterk in de 2.4 MHz band maar niet in de 5 GHz band.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dat komt doordat jouw modem twee SSID's uitzendt. Jouw persoonlijke wifi en die van Telenethomespot. Die worden heel snel afwisselend uitgezonden waardoor het lijkt dat ze er allebei zijn.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”