Website's laden niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

We hebben hier al een week last van dit probleem..

Het probleem is namelijk dat we op geen enkele toestel(DHCP & static IPs) dat zowel via kabel of wifi verbonden is met de routers in het netwerk om de zoveel minuten/seconden geen enkele webpagina kunnen laden.

Wat me wel opviel is dat we nog steeds de volledige snelheid hebben bij een speedtest(als ik de website kan laden :p) en dat continue pings geen probleem tonen.
Bvb een continue ping naar google.be is constant 18ms ping en geen packet loss?

Heb ook al met verschillende DNS servers zitten proberen maar nog steeds hetzelfde...

Iemand die hier een oplossing voor weet? :?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Alle routers, modem eens stroomloos gezet?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Ergens een duplicated ip die hetzelfde is als uw router?
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Heronic schreef:Alle routers, modem eens stroomloos gezet?
Al gedaan, nog steeds hetzelfde.
gimic schreef:Ergens een duplicated ip die hetzelfde is als uw router?
Ik heb een tijdje geleden de raspberry pi eens gebruikt als router maar die staat uit atm, kan dit voor een conflict zorgen?
Zelf als ik de raspberry pi weer aanzet wordt deze gewoon gebruikt als soort van NAS/web/ftp/vpn server.

Verder zie ik dat geen enkel appart hetzelfde ip heeft als de router
Budois
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2013, 14:34

Wij hebben thuis een identiek probleem. Enige oplossing lijkt een apparaat in de DMZ van de router te plaatsen. Wat de oorzaak van het probleem is mij ook nog niet duidelijk. Alleen lijken de standaard tests geen probleem aan te geven
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Geen enkele website? En welke error krijg je precies in je browser?

'k Zou eens kijken of je op zo'n moment dns kan resolven (nslookup van een hostname die je probeert te bereiken, en eentje die je recentelijk zeker niet gebruikt hebt).

Als dat wel lukt, probeer eens te verbinden (telnet) naar poort 80 van die site?

Als het niet lukt, kijk eens even in je arp tables naar het mac adres van je default gateway ("router")?
(google even hoe dat moet) - En dan vergelijken met hetzelfde op een moment dat het internet wel werkt.

* Also, ping je default gateway/router even op zo'n moment, en ping ook eens naar 8.8.8.8
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Denk dat het opgelost is.
De kleine broer had precies altijd utorrent open staan en had teveel connecties open staan die waarschijnlijk ervoor zorgen dat de Telenet router het niet meer aan kon?

Heb ook eens een anti-virus/malware dagje gedaan op alle pc's/laptops.
Sinds dien is het probleem weg. :)
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Er zijn inderdaad nog zo'n verhalen. Utorrent een beetje dichtvijzen voor al die linux iso's die je seed, of klagen bij telenet tot je een modem-only krijgt en een betere router ervoor hangen.

Iemand een idee hoeveel open connecties de laatste generatie van onze Mechelse vrienden aankan? En de Belgacom devices?
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Ik heb een gelijkaardig probleem. Ik heb inderdaad ook continu een transmission client open staan, maar zijn connecties zijn beperkt op 70, en zelfs als ik totaal geen connecties heb in de client, heb ik het probleem nog. Sterker zelfs, als ik van buitenuit een ssh-connectie opzet naar een bedrade machine binnen mijn thuisverbinding, dropt de connectie minstens binnen de 10 minuten (terwijl die machine de enige is die aanstaat op het hele netwerk).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”