Ik was hier wat met mijn netwerk aan het prutsen. Een van de wijzigingen was om mijn PS3 rechtstreeks aan de home gateway te hangen. Blijk ik op de PS3 ineens mijn Digicorder te zien als media server. Maar wat meer is: het lijkt of ik probleemloos alle opnames kan afspelen, dus ook die waar zogezegd geen rechten voor zijn om die via Yelo af te spelen.
Het lijkt me dan ook dat het moet mogelijk zijn om via andere DLNA renderers ook de content van de Digicorder af te spelen, bvb op mobiele devices. Had hier al nPlayer staan, maar om de een of andere reden ziet die de Digicorder niet. Ben dan ook wel een DLNA noob. Ook moest ik op de PS3 'DTCP-IP' activeren wat blijkbaar dient voor encryptie tussen server en client. De mobiele player zal dus ook DTCP-IP moeten ondersteunen.
Weet niet of dit common knowledge is, dacht eerder van niet (had hier recent nog gelezen dat de nieuwe Digicorders wel DLNA content kunnen afspelen maar niet zelf als server kunnen fungeren). Ik ga zelf ook nog eens zoeken of ik een player vind, waarmee ik naar iPad kan streamen.
Toch mogelijk om alle opnames te bekijken op iPad ?!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Deze info is reeds in het verleden gepost... en het magische zit inderdaad in de "DTCP-IP" ondersteuning (buiten een Playstation ken ik geen ander toestel of software die het kan al zullen ze vermoedelijk wel bestaan).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Thanks en inderdaad: heb al wat zitten googlen op DTCP-IP en je vindt er zeer weinig over terug en de PS3 is een van de weinige populaire/gekende devices die het ondersteunen. Heb de hoop al opgegeven ondertussen .
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Er zijn minstens 514 producten die DTCP-IP ondersteunen.r2504 schreef:(buiten een Playstation ken ik geen ander toestel of software die het kan al zullen ze vermoedelijk wel bestaan).
Zoek eens via de product search op http://www.dlna.org/products/ en vink Protected Streaming aan bij Device Classes and Capabilities.