FreePBX in een callcenter omgeving

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste UB leden,

Op mijn werk gebruiken ze momenteel een oplossing van Avaya om het callcenter te runnen (6 extensies). De overige voip telefoons connecteren rechtstreeks op de SIP server van de voip provider.

Nu blijkt de Avaya oplossing steeds kostelijker te worden voor een bedrijfje met 10 werknemers, en overwegen we om alles over te zetten naar een eigen Freepbx systeem.

Op het testsysteem dat voorlopig is opgezet lukt het tot nu toe grotendeels om de mogelijkheden die Avaya geeft te evenaren. Er is echter één puntje dat ik nergens terug vind. Kan iemand mij hier bij helpen?

Als de beller belt naar het helpdesknummer, dan krijgt deze als eerste een boodschap "welkom bij bedrijf x", met vervolgens zijn nummer in de queue (beiden lukt tot nu toe, al is queue nummer nog in het Engels en moet ik kijken hoe ik dit in het Frans en Engels kan doen). Echter krijgt de klant nu de keuze na 1 minuut (en elke minuut er na) om op een toets te duwen (in ons geval 1). Bij deze handeling krijgen de helpdeskmedewerkers een mailtje voor een zogenaamde callback te doen, en bedankt de pbx de klant om te bellen, met de belofte dat één van de medewerkers hem spoedig terug belt, en legt automatisch dicht.

In de mail die men ontvangt bevat de datum en het uur van de oproep, samen met het nummer van de persoon die belt.

Heeft iemand een idee hoe je dit laatste kan doen in freepbx?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ghislain
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 nov 2013, 11:24
Bedankt: 21 keer

Lijkt mij ook een interessant gegeven, blijkt (nog) niet mogelijk te zijn (tenzij je dit zelf zou (laten) ontwikkelen).

Zie hier: http://issues.freepbx.org/browse/FREEPBX-4792
Laatst gewijzigd door Ghislain 01 dec 2013, 14:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Iemand die in staat is om dit custom te proggen :) Zo ja : tegen hoeveel :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”