Vergoeding voor verplaatsing

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie

Word jij vergoed als buitendienst medewerker?

Ja, van thuis uit tot bij mijn klant
8
44%
Ja, maar eerste half uur is voor mijn rekening
1
6%
Neen
9
50%

Totaal aantal stemmen: 18
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Een kleine poll. Ik ben in de informatica tewerkgesteld en vertrek altijd van bij mij thuis naar onze klanten.
Nu is mijn vraag, in hoeverre ben jij hiervoor vergoed? Begint je werktijd te lopen als je in de wagen stapt tot bij de klant? Of word je hier forfaitair voor vergoed of helemaal niet en is de reistijd ter uwer koste?
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

naar klanten ; uren beginnen te lopen van thuis..en krijgen 8 euro/dag. (dit €8 is omdat we vroeger een andere regeling hadden die financieel beter was)
naar kantoor : niets
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Zou in je contract beschreven moeten staan.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Bij mij werd er vroeger gerekend van aan de werkgever, wat dus volgens mij een eerlijke oplossing is naar de klant toe.
Wat boeit die klant het nu of je van X of Y naar hem komt, hij koopt immers diensten bij jouw werkgever op positie Z.

Dus verplaatsing "zogezegd" naar de werkgever was sociaal abonnement.
Het stuk van de werkgever tot aan de klant was aan 50% uurloon en kilometervergoeding volgens ambtenarentarief.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Woon-werk verkeer is privé... het maakt dus niet uit of ik naast de deur moet werken of aan de andere kant van Belgie... m'n werkgever verwacht dat ik m'n uren doe (en "privé" verplaatsingen behoren daar niet toe). Wel krijgen we een vergoeding per dag "buitendienst", maar die krijgt iemand die naast z'n deur werkt ook.

Niet echt een fair systeem dus...
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Hou er rekening mee dat als je langer dan enkele maanden (4 dacht ik) je woon-werk verkeer voor die periode moet berekenen tussen klant en woonplaats.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Hangt af wat beschreven staat in uw contract normaal. Bij HP/CDS is er een nieuwe regeling uitgewerkt. Eerst was het zo dat uw uren begonnen lopen eens je aangemeld werd op een centraal punt. Nu is het zo dat mensen rechtstreeks naar de klant kunnen rijden en dat hun uren starten de moment dat ze in hun auto stappen. Daarom werden ook alle auto's uitgerust met een GPS tracker sinds kort. Iets wat door een aantal mensen met lede ogen werd getekend.

Omdat ze nu meer uren doen zijn ze overgeschakeld naar het 40u systeem en krijgen ze 11,5 dagen meer verlof. Al bij al hebben ze een goede zaak gedaan denk ik.

Eigenlijk is de meest faire oplossing dat als je rechtstreeks van bij jou thuis vertrekt je uren beginnen lopen. Het is zot dat je eerst naar Brussel moet rijden om daarna terug naar Luik te vertrekken natuurlijk. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

gimic schreef:Ik ben in de informatica tewerkgesteld en vertrek altijd van bij mij thuis naar onze klanten.
Wat versta je trouwens daaronder... doe je echt support diensten, maw. x-aantal klanten per dag en telkens andere... of zit je voor een bepaalde tijd vast bij een klant. Ik kan me inbeelden dat de situatie iets anders is, alhoewel eigenlijk is er geen verschil.
gimic
Premium Member
Premium Member

Ik kan een week bij de zelfde klant zitten voor installatie bvb maar kan ook een maand iedere dag 3 a 4 klanten bezoeken voor herstellingen of kleine installaties. het kantoor is in Antwerpen of Brussel, van bij mij thuis naar kantoor is het meestal 1u45 min rijden. Meestal rij ik eerst een uur voor ik bij mijn eerste klant ben. Soms ook 2u of 2u30... hangt af van waar in het land en hoeveel files er zijn. Nu word er 1u per dag afgetrokken van mijn gepresteerde uren (half uur heen, half uur terug) ter compensatie, dus als ik om 7u vertrek en ik kom aan bij de klant om 9u ben ik 1,5 u betaald. als ik bij de klant om 17u terug vertrek en ik kom om 19u00 thuis dan ben ik ook 1,5 u betaald.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Is het niet een beetje de keerzijde van een bedrijfswagen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Een bedrijfswagen voor zo'n mensen is een noodzakelijk iets... Het kan ook anders, zie HP/CDS regeling. Deze persoon rijdt immers rechtstreeks naar de klant en niet een half uur fictief naar zijn werkplaats he...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik wou niet de discussie starten over een bedrijfswagen hoor...
Maar meestal hebben zulke "mooie voordelen" ook een aantal nadelen :wink:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Volledig andere sector maar soms is de vergoeding redelijk absurd. Mensen van een bouwbedrijf met zetel in Grimbergen die in Dendermonde woonden kregen 25Km kilometervergoeding als ze in de buurt van hun woning werkten en niets als ze in de buurt van Grimbergen moesten werken. Ze reden met het minibusje naar huis trouwens.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

honda4life schreef:Is het niet een beetje de keerzijde van een bedrijfswagen?
Ja... maar mensen die op het bureau zitten hebben ook een firmawagen... en daar komt men dan nog ter plaatse winterbanden vervangen, ter plaatse een griepvacinatie geven, ... terwijl mensen die iedere dag heel wat uren onderweg zijn dit allemaal nog eens in hun privé tijd moeten doen.

Op zich heb ik met regels geen probleem... wel als ze niet voor iedereen dezelfde zijn.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als je normaal 1h45(enkel) onderweg bent naar je werk en je moet maar ene half uur inleveren, dan vind ik dat geweldig fair en zou ik daar geen probleem mee hebben.

Als je de volledige reistijd naar je klant wil betaald zijn, dan moet je eerste langs je bureau gaan. En dan ben je meer tijd kwijt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Als je normaal 1h45(enkel) onderweg bent
Op zich vind ik dat teveel... 1u enkel is redelijk... daarboven is het al heel wat minder.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij hadden ze gelukkig het fatsoen om toch wat rekening met de werknemers te houden.
Misschien werkt dit op je zenuwen, maar zit je het volgende project dicht bij de deur :wink:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Joe de Mannen schreef:Als je normaal 1h45(enkel) onderweg bent
Op zich vind ik dat teveel... 1u enkel is redelijk... daarboven is het al heel wat minder.
Ik haal maar aan wat de topicstarter aangeeft.

Ik heb collega's die langer onderweg zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
gimic
Premium Member
Premium Member

honda4life schreef:Bij mij hadden ze gelukkig het fatsoen om toch wat rekening met de werknemers te houden.
Misschien werkt dit op je zenuwen, maar zit je het volgende project dicht bij de deur :wink:
Dat is waar, maar ik ben geen verkoper en bepaal dus de klanten niet. Als er niet veel verkocht word in mijn regio dan word ik daarvoor afgestraft...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Afgestraft is toch sterk uitgedrukt, niet ?
Van alle reistijd wordt slechts het eerste halfuur (enkele reis) niet betaald.
Als je naar kantoor moet, zeg je zelf dat je 1h45 onderweg bent. Ik vermoed dat je reistijd dan niet betaald is, dus doe je 1h15 winst.

Ik begrijp je probleem niet. Maar dat zal wel aan mij liggen...
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
gimic
Premium Member
Premium Member

Ik heb er geen probleem mee, alleen wou ik eens zien hoe het bij anderen is. Indien er uit de poll komt dat iedereen van op het bureau betaald is dan kom ik er goed van af. Ik heb ook gekozen voor dit systeem. De vorige post was wat overdreven :oops:

Deze topic is voor mij gewoon informatief.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ah, dan snap ik 'm :)

bij mij is het zo dat ik niet per uur betaald wordt, tenzij het een oproep in mijn oncall week betreft of een gepland werk buiten normale kantooruren.

Als het een oproep is tijdens de on-call beginnen mijn uren te lopen vanaf het moment van die oproep tot ik terug thuis ben.

Als het om een gepland werk gaat, hangt het er vanaf hoe het aansluit bij de normale werkuren. Als het vroeg beginnen is, lopen de uren vanaf ik thuis vertrek, blijf ik daarna gewoon op/aan het werk, dan telt er geen reistijd achteraf.
Ga ik na dat werk naar huis, dan tellen mijn uren tot thuis, tenzij die in de normale daguren vallen.

Dus, praktisch: de dag loopt van 8 tot 18 uur (we zijn flexibel van twee kanten hé) en principieel alles wat daarbuiten valt en normale reistijd betreft is betaald.

Werk ik van 2 tot 6 in de 'ochtend' en moet ik daar om 1 uur voor vertrekken en ben ik dan om 7 pas thuis, dan tellen mijn uren van 1 tot 7.
Werk ik van 2 tot 9 in de ochtend, dan tellen mijn uren vanaf ik thuis vertrek, tot 8 uur 'smorgens als overuren.
Werk ik 'savonds van 9 tot 12 uur dan tellen mijn uren vanaf ik thuis vertrek tot ik terug thuis ben.

Ik vind dat wij een enorm faire regeling hebben en dat er ook nog eens flexibel mee wordt omgesprongen door zowel werknemers als werkgever.

J.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”