Hallo,
Iemand een idee of het mogelijk is om een BGC TV wifi-bridge te maken door een gewone wifi ontvanger te koppelen aan mijn BBOX3?
In het verleden moest dit met een Ruckus maar nu deze geintegreerd is, dacht ik dat dit misschien zo kon opgelost worden.
In mijn geval dacht ik een apple airport express aan te schaffen zodat ik ook gebruik kan maken van de ingebouwde airplay.
Opstelling:
BBOX3 <-> wifi <-> airport express <-> utp <-> BGC TV
BBox3 Wifi Bridge
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
ik vrees dat Apple van eigen protocols gebruik maakt om de pairing van toestellen te doen (ik zie in ieder geval geen WPS knop om de airport express te pairen)
Wat uiteraard wel werkt is de Belgacom WiFi bridge gebruiken als client - die heeft bovendien een gig e-net poort, want het lijkt mij vreemd dat Apple snelheden van 300Mb claimt op een toestel dat met 100Mb fast e-net is uitgerust...
Bovendien zijn 95% van die Wifi bridges als 3x3 uitgevoerd: de bbox3 en de Belgacom bridge zijn 4x4 (4 spatial streams, 4 antennes)
Wat uiteraard wel werkt is de Belgacom WiFi bridge gebruiken als client - die heeft bovendien een gig e-net poort, want het lijkt mij vreemd dat Apple snelheden van 300Mb claimt op een toestel dat met 100Mb fast e-net is uitgerust...
Bovendien zijn 95% van die Wifi bridges als 3x3 uitgevoerd: de bbox3 en de Belgacom bridge zijn 4x4 (4 spatial streams, 4 antennes)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
met een "normale" 5GHz Wifi-bridge zou ik denken van wel. Let wel op: Ruckus is hier volgens mij ook wel geen "normale" bridge, dus daar zou ik wel voor passen. De Belgacom WiFi-bridge kost €49, en die werkt gegarandeerd wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad als ik het goed voor heb heb ik ergens gelezen dat de Ruckus niet werkt met het ingebouwde 5Ghz Wifi-Bridge van de BBOX3 ,
maar waar heb ik dat gelezen, dat is weer een paar andere mouwen![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
maar waar heb ik dat gelezen, dat is weer een paar andere mouwen
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)