Ik lees af en toe dit forum maar ben niet zo gewoon ook deel te nemen in de discussies. Toch wil ik graag het volgende kwijt.
Als klanten van A2F hebben wij toch wel héél weinig impact op wat onze provider beslist en/of al dan niet uitvoert. Vooral de basis communicatie/bereikbaarheid laat te wensen over vind ik.
Hoeven we dit samen met de soms onbruikbare snelheden wel te pikken?
We zijn naar mijn mening geduldig genoeg geweest, en ook al komt er verbetering, een limiet van 40Gb is niet dat waarvoor de meesten van ons overgestapt zijn denk ik zo?
Alsmaar mopperen op het forum haalt niets uit. Laat ons eens elk voor zich de krachten bundelen en met zoveel mogelijk gebruikers vriendelijk maar kordaat een deadline voorstellen.
Stel dat er nog mensen net als mijzelf zouden beslissen om op 1 juni gewoon te stoppen met facturen te betalen? (Dat is gezien de reeds gestarte verbeteringswerken aan de netwerkcapaciteit toch een redelijke termijn denk ik?)
Ok, we betalen dan in het slechtste geval een verbrekingsvergoeding (daarvoor moeten ze wel eerst voor iedere klant apart gerechtelijke stappen ondernemen...) Maar dan geven we toch een mooi prikje denk ik, én een bijzonder sterk signaal naar hen én andere bedrijven toe, dat met een consument niet zomaar te sollen valt (waar we weken aan een stuk voor betaalden was géén breedband, Punt!). Ik durf gerust zeggen dat ik een "bloedzuiger" ben (ongeveer 60 gig per maand is mijn maximum denk ik), maar wie durft stellen dat dit géén deel uitmaakt van de aantrekkingskracht van het hele breedband gebeuren?
Wie weet bereiken we met dit signaal zelfs de media/gerechtelijke instanties en maken we zo duidelijk dat er iets fout gelopen is met de werkwijze/communicatie in deze veel te lange lijdensweg. Tergelijkertijd krijgen andere providers een sterk signaal dat er wel degelijk vraag is naar een dergelijk product. Wie weet.
De bal ligt wat mij betreft bij Webvisie. Aan hen om te bewijzen dat dergelijke individuele beslissingen niet nodig zullen zijn.
Hopelijk komt het zover niet en beslist Webvisie om opnieuw een positieve communicatiecampagne in te zetten met de mensen van dit forum of op zijn minst via hun klassieke kanalen.
Blijkt dit niet zo te zijn dan ben ik alvast bereid om mijn voet neer te zetten.
Jullie?
En voor wie dit nog niet wist een geschenkje:
***** een tip voor wie wel nog eens iets wil downloaden aan de hoogste snelheden: snuffel eens op www.newzbin.com je vindt er dag na dag a-lles, en koop daarna een pay-per-download abo bij news.astraweb.com (hiermee kan je in combinatie met de news client nzb.wordtgek.nl maar liefst een 100-tal constante verbindingen maken met als gevolg de maximum speed van je verbinding) nadeel: je betaalt wel iets voor je downloads... *****
Tot slot nog een over-the-top conspiracy theory: Wat als we plots zouden merken dat na massale toepassing van dit of ander dergelijk "truukje" het netwerk, ondanks overbelasting, toch snel blijft werken? Wat dan? Gebeurde er ergens capping? En dan durf ik eerder al eens boos kijken richting limieten opdringende S. Misschien de moeite om eens te testen...
Communicatie graag! +downloadtip
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Beste,
Hoewel hetgene je zegt al ettelijke malen naar voor is gekomen wil ik hier toch een woordje over kwijt.
Je facturen NIET betalen, zal er niet voor zorgen dat men je contract opschort én je enkel een verbrekingsvergoeding moet betalen. Neen, dit zorgt ervoor dat zij rechtmatig een proces kunnen inspannen (kortgeding) waardoor jij zowiezo je contract verliest én met boete tot de rest van de contractsduur + verbrekingsvergoeding + gerechtskosten.
Dus .. als jij nu nog 6 maanden te gaan hebt, en je dus idd zou stoppen met betalen. Dan heb jij dus geen adsl2fit meer, kun je een boete betalen van 6*35 (of60) EURO + vergoeding + gerechtskosten. Ik zou dus eerst even nadenken alvorens met ideeën te komen die lijken op het gedachtegoed van een 16-jarige puber die zelf geen geld hoeft te beheren en denkt dat alles vanzelf komt.
Voor de rest snap ik je reactie best, ik vind de huidige situatie ook niet leuk. En dat downloaden via newsservers snel gaat is ook al door meerdere mensen bewezen. Dit terwijl diezelfde mensen via normale HTTP kanalen geen snelheid halen. Me dunkt dat zelfs 1 geval al genoegt zegt waar het op staat. En neen, dit hoeft niet persé capping zijn, kan gewoon een configfout zijn in een of andere router bvb.
Grtz,
Sasuke
Hoewel hetgene je zegt al ettelijke malen naar voor is gekomen wil ik hier toch een woordje over kwijt.
Je facturen NIET betalen, zal er niet voor zorgen dat men je contract opschort én je enkel een verbrekingsvergoeding moet betalen. Neen, dit zorgt ervoor dat zij rechtmatig een proces kunnen inspannen (kortgeding) waardoor jij zowiezo je contract verliest én met boete tot de rest van de contractsduur + verbrekingsvergoeding + gerechtskosten.
Dus .. als jij nu nog 6 maanden te gaan hebt, en je dus idd zou stoppen met betalen. Dan heb jij dus geen adsl2fit meer, kun je een boete betalen van 6*35 (of60) EURO + vergoeding + gerechtskosten. Ik zou dus eerst even nadenken alvorens met ideeën te komen die lijken op het gedachtegoed van een 16-jarige puber die zelf geen geld hoeft te beheren en denkt dat alles vanzelf komt.
Voor de rest snap ik je reactie best, ik vind de huidige situatie ook niet leuk. En dat downloaden via newsservers snel gaat is ook al door meerdere mensen bewezen. Dit terwijl diezelfde mensen via normale HTTP kanalen geen snelheid halen. Me dunkt dat zelfs 1 geval al genoegt zegt waar het op staat. En neen, dit hoeft niet persé capping zijn, kan gewoon een configfout zijn in een of andere router bvb.
Grtz,
Sasuke