Pagina 1 van 1

Callcenter software

Geplaatst: 28 nov 2013, 17:04
door krisken
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met callcenter software? Het bedrijf waar ik nu werk beschikt over een (kleinschalig) callcenter waar momenteel alles van het merk "avaya" is (telefoons, voipserver, pc met info calls). Op zich zijn we hier wel tevreden van maar de overeenkomsten die hiervoor afgenomen zijn tot hiertoe geven ons geen enkele vorm van vrijheid. Als er bijvoorbeeld een nieuwe DID bijkomt of gewijzigd moet worden, of simpelweg een nieuwe extensie moet toegekend worden dan moet er altijd een mailtje gestuurd worden naar een bedrijf die het beheer doet, welke dan van op afstand inloggen op het systeem en de nodige aanpassingen doen. En uiteraard...krijgen we hiervan een factuur (naast de maandelijkse fee).

Een ander voorbeeld is dat het bedrijf in kwestie een eigen router heeft gezet op de internetlijn (dedicated voor voip) waar wij geen toegang op hebben. Iets wat we ook graag veranderd willen zien.

Daarom denken we om alles meer in eigen heft te nemen. Er is zowel van mij uit als vanuit enkele collega's ervaring met FreePBX om alles werkende te krijgen qua telefonie. Het enige dat ontbreekt is een manier om volgende zaken weer te geven:
- Aantal oproepen (24u)
- Oproepen in wacht
- Verloren oproepen (mensen die ingehaakt hebben)
- gemiddelde wachttijd
- actuele wachttijd
- gemiddelde duur oproepen

Deze zaken moeten dubbel weergegeven worden (franse en nederlandse queue).

Iemand die hier ervaring mee heeft of mij verder op weg kan zetten?

Re: Callcenter software

Geplaatst: 28 nov 2013, 17:33
door VOiD
Ik stuur je straks een PM :)

Re: Callcenter software

Geplaatst: 28 nov 2013, 17:35
door Tomsworld
Ik ken verschillende partijen die genesys gebruiken maar dat plugged zich dan weer in op een al dan niet open source centrale.

Re: Callcenter software

Geplaatst: 28 nov 2013, 19:02
door joriz
Bij Avaya noemt dat ACD moest je toch met het huidige systeem verder willen gaan.

Re: Callcenter software

Geplaatst: 28 nov 2013, 19:20
door Splitter
elastix met de call-center module en eventuele extra reporting add-on ?

Code: Selecteer alles

Reports
Breaks/rests reports
Call's detail
Calls per hour
Calls per agent
Wait time
Login Logout
Ingoing successful calls
Calls per hour graph
Agent's information
Trunks used per hour
Agents monitoring
Ingoing calls monitoring
Campaign monitoring
linkje: http://www.elastix.org/index.php/en/pro ... odule.html

Re: Callcenter software

Geplaatst: 29 nov 2013, 16:37
door krisken
VOiD schreef:Ik stuur je straks een PM :)
Psst denk je nog eens aan die PM? :)

Re: Callcenter software

Geplaatst: 29 nov 2013, 17:56
door krisken
Voor alle duidelijkheid : we zoeken iets dat het volgende kan weergeven (zie bijlage).
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.

Re: Callcenter software

Geplaatst: 02 dec 2013, 15:15
door KimBaetensNextel
Beste,

Ik kan u helpen, wij zijn grootste voerder van Avaya binnen Belgiƫ.

Op welk nulmmer kan ik u contacteren?

Mvg,

Kim Baetens
Nextel
03 355 30 10

Re: Callcenter software

Geplaatst: 02 dec 2013, 15:52
door krisken
Zoals reeds gezegd is Avaya absoluut niet meer gewenst nu en wensen we over te gaan op alternatieve software. Dit door de vrij hoge prijzen voor licenties die dienen betaald te worden.

Re: Callcenter software

Geplaatst: 03 dec 2013, 19:06
door dredalious
Oftewel zoek je een partner (aastra, avaya, ...) en betaal je die oftewel moet er een IT'er zich in Asterisk verdiepen en betaal je dus een interne IT'er. Ik ken een redelijk groot callcenter in Belgie die z'n lijnen bij mobistar (bieden ook glasvezel aan) heeft en een eigen asterisk installatie draait. T'is zeker wat opzet werk, vooral veel dingen er rond moeten goed zijn (internet, intern netwerk, hardware, vlans, QoS, ...). Er is dus een goede reden van Avaya veel geld (kan) vragen en een afgeschermd internet lijn hiervoor gebruikt.

Als je 'full control' wilt en uitbreidbaarheid naar toekomst zonder leuke premies te betalen... wel, begin maar met plugins voor Asterisk te zoeken en te leren hoe je er zelf kan schrijven.

Als er termen zijn in deze post die je niet begrijpt is omschakeling op korte termijn misschien niet de slimste zet. Dit allemaal leren en goed opzetten brengt je voor je het weet een half jaar verder (en dat is als er niet gegraven moet worden voor de internet lijn).
Wil je dit toch doen, zorg dan dat je een test setup kan doen... Bv: 1 outbound campagne laten werken via de nieuwe setup.

Re: Callcenter software

Geplaatst: 03 dec 2013, 19:12
door Ghislain
krisken schreef:Voor alle duidelijkheid : we zoeken iets dat het volgende kan weergeven (zie bijlage).
Dit moet 2x gebeuren : voor een NL groep en FR groep.
Heb je al naar Flash Operator Panel 2 gekeken ? Niet helemaal hetzelfde maar wie weet ? http://www.fop2.com/index.php

Re: Callcenter software

Geplaatst: 03 dec 2013, 19:35
door VOiD
Neem dan ineens http://www.asternic.net

Re: Callcenter software

Geplaatst: 17 feb 2016, 21:27
door xming
Freeswitch is de defacto standaard voor soft switches op een grote schaal, er zijn call center modules ervoor. Ik zal nooit voor * kiezen als je de open source weg kiest.