Hallo,
Al iemand de Moto G in bezit?
http://www.engadget.com/2013/11/26/moto-g-review/
Moto G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Gisteren ontvangen, de 8 GB versie.
Ik was laat thuis, dus ben er maar even mee bezig geweest, maar eerste indruk is zeer positief: knap scherm, snel, zo goed als geen pre-installed apps, behalve die van Google natuurlijk.
Hij is voor mijn vrouw, ze vindt hem zelf nogal groot. Haar vorige is een 3,2" scherm, maar ze zal het wel gewoon worden.
Ik heb wel gemerkt dat het scherm als 4,5 wordt aangeduid, terwijl het ietsje kleiner is dan dat van mijn S4 mini, die 4,3 is.
Vanavond ga ik hem verder instellen, ik zal mijn bevindingen hier noteren.
Ik was laat thuis, dus ben er maar even mee bezig geweest, maar eerste indruk is zeer positief: knap scherm, snel, zo goed als geen pre-installed apps, behalve die van Google natuurlijk.
Hij is voor mijn vrouw, ze vindt hem zelf nogal groot. Haar vorige is een 3,2" scherm, maar ze zal het wel gewoon worden.
Ik heb wel gemerkt dat het scherm als 4,5 wordt aangeduid, terwijl het ietsje kleiner is dan dat van mijn S4 mini, die 4,3 is.
Vanavond ga ik hem verder instellen, ik zal mijn bevindingen hier noteren.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk deze ook te kopen, ik wacht toch nog wat af in de hoop hem aan de dollarprijs te kunnen vinden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Elite Poster
Ik heb nog verder gespeeld met de Moto G, en heb niet echt punten van kritiek ontdekt.
Even terug komen op de schermgrootte: het scherm is wel groter dan van de S4 Mini, maar omdat de Android knoppen in het scherm zitten, is het gedeelte dat beschikbaar is voor de apps kleinder dan bij de S4.
Ik heb ook een rit met Waze gedaan, instructies zijn duidelijker dan bij S4 Mini, daar zit de luidspreker achteraan onderaan, waardoor die tegen de autohouder komt.
Beschikbaar geheugen is 5,5 GB, daarvan is nu nog de helft beschikbaar. Ik heb Sygic geïnstalleerd met Benelux, Frankrijk en Duitsland.
Batterij gaat lang mee: vanmorgen opgeladen en nu nog 75% met normaal gebruik. Er is wel een Tasker-script dat mobiele data afzet als het scherm uit zet en dan om de 20 minuten één minuut mobiele data opzet om een sync te doen.
Als er iemand vragen heeft: stel ze maar, ik zal ze proberen te beantwoorden.
Even terug komen op de schermgrootte: het scherm is wel groter dan van de S4 Mini, maar omdat de Android knoppen in het scherm zitten, is het gedeelte dat beschikbaar is voor de apps kleinder dan bij de S4.
Ik heb ook een rit met Waze gedaan, instructies zijn duidelijker dan bij S4 Mini, daar zit de luidspreker achteraan onderaan, waardoor die tegen de autohouder komt.
Beschikbaar geheugen is 5,5 GB, daarvan is nu nog de helft beschikbaar. Ik heb Sygic geïnstalleerd met Benelux, Frankrijk en Duitsland.
Batterij gaat lang mee: vanmorgen opgeladen en nu nog 75% met normaal gebruik. Er is wel een Tasker-script dat mobiele data afzet als het scherm uit zet en dan om de 20 minuten één minuut mobiele data opzet om een sync te doen.
Als er iemand vragen heeft: stel ze maar, ik zal ze proberen te beantwoorden.
- honda4life
- Elite Poster
Niet de meest geweldige camera, maar toch voldoende.
Als ik een kwalitatieve foto wil trekken, neem ik mijn digitale camera er wel bij dus ik hecht niet veel belang aan een camera.
Als ik een kwalitatieve foto wil trekken, neem ik mijn digitale camera er wel bij dus ik hecht niet veel belang aan een camera.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
wil je wel foto doorsturen, wat wil je gefotografeerd zien?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Gho, het zou vooral dienen om foto's van onze kindjes te maken bijvoorbeeld. Meestal binnen. Dus maak eens wat foto's van kinderen binnen in huis?
Ne serieus, bedankt voor de antwoorden!
Ne serieus, bedankt voor de antwoorden!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Gebruik de Moto G nu een kleine twee weken en ben er zeer tevreden over! Had een Galaxy S3 (ligt momenteel in de kast) en wou even zien voor die €200 dat de Moto G koste als ik iets zou missen op de S3.
Conclusie: het toestel doet perfect wat mijn S3 (stukken duurder) ook doet. Het enige minpuntje is dan inderdaad de camera, maar ik vind de foto's wel goed meevallen. Je legt ze natuurlijk niet naast de foto's van een reflex camera he. Maar moet wel toegeven dat de S3 wat schonere foto's trok.
Conclusie: het toestel doet perfect wat mijn S3 (stukken duurder) ook doet. Het enige minpuntje is dan inderdaad de camera, maar ik vind de foto's wel goed meevallen. Je legt ze natuurlijk niet naast de foto's van een reflex camera he. Maar moet wel toegeven dat de S3 wat schonere foto's trok.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik overweeg momenteel ook een Moto G en ik zou het ook leuk vinden om eerst een test-foto te zien (van om het even wat, bv een buitenscene).honda4life schreef:wil je wel foto doorsturen, wat wil je gefotografeerd zien?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Wij hebben er ook eentje besteld, voor de vrouw.
Voor dat geld moet ge van de camera niet teveel verwachtene, dus niet te vergelijken met een toptoestel, aan een topprijs.
Hier staan wat voorbeeldfotos, niet al te denderend maar voor dat geld voldoende.
http://www.techradar.com/reviews/phones ... cleContent
http://www.trustedreviews.com/motorola- ... ew-summary
http://www.gottabemobile.com/2013/12/30 ... -review/#7
Voor dat geld moet ge van de camera niet teveel verwachtene, dus niet te vergelijken met een toptoestel, aan een topprijs.
Hier staan wat voorbeeldfotos, niet al te denderend maar voor dat geld voldoende.
http://www.techradar.com/reviews/phones ... cleContent
http://www.trustedreviews.com/motorola- ... ew-summary
http://www.gottabemobile.com/2013/12/30 ... -review/#7
- honda4life
- Elite Poster
Heb die al een week hoor.
Ter informatie, battery bug, dus je indicator zit er dik naast na de update.
(Als er iemand interesse heeft om nog wat goede screen protectors over te komen, PM maar)
Ter informatie, battery bug, dus je indicator zit er dik naast na de update.
(Als er iemand interesse heeft om nog wat goede screen protectors over te komen, PM maar)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Moto G zit dan ook bij de bron Moto G -> Motorola -> Googlejohcla schreef:Moto G heeft vannacht een update naar 4.4.2 gehad, terwijl mijn S4 Mini nog op 4.2.2 zit
[ Post made via mobile device ]
En geen vervelende energie vretende schil erboven op.
Iemand een idee wat het probleem is met de batterij sinds de laatste update?
- honda4life
- Elite Poster
Eens een volledige cyclus doorlopen en de calibratie is terug oké hoor
Dat je niet denkt van hé die update heeft een halve accu gebruikt, maar die laatste percenten gaan wel héél lang mee.
Dat je niet denkt van hé die update heeft een halve accu gebruikt, maar die laatste percenten gaan wel héél lang mee.
-
- Elite Poster
De 16gb versie van mijn vriendin is gisteren aankomen. Direct update etc ingeinstalleerd.
Had hem eerst opgeladen en na de update stond de batterij dus terug op 50.
Deze volledig ontladen en terug opgeladen. Nu lijkt alles terug ok te zijn.
Maar wat een zalig toestel, voor zo weinig geld.
Heeft er iemand tips voor een goeie case / bumper?
Had hem eerst opgeladen en na de update stond de batterij dus terug op 50.
Deze volledig ontladen en terug opgeladen. Nu lijkt alles terug ok te zijn.
Maar wat een zalig toestel, voor zo weinig geld.
Heeft er iemand tips voor een goeie case / bumper?
-
- Elite Poster
Mijn vrouw heeft de originele flip case van Motorola. Kost wel rond de 30 euro, maar vervangt dan meteen de achterkant. Het notificatielampje is ook nog zichtbaar in de horizontale uitsnijding bovenaan.
Ik denk er aan om de 16 GB voor mijn dochter te kopen: ze is 10 jaar, maar wel de enige zonder gsm/smartphone in haar klas. Zowat 1 op 3 heeft zelfs een iPhone...
Ik denk er aan om de 16 GB voor mijn dochter te kopen: ze is 10 jaar, maar wel de enige zonder gsm/smartphone in haar klas. Zowat 1 op 3 heeft zelfs een iPhone...
-
- Elite Poster
Zo'n iPhone verhalen over kinderen in het lager heb ik hier ook al gehoord.
Dan lijkt me zo'n Moto G toch de beter keus, ze ravotten nog al eens graag en als dan het scherm stuk gaat ofzo....
Had haar die flipcase van Motorola ook al voorgesteld maar zoiets wil ze niet.
Ondertussen is het deze geworden:
De screenprotector zou echter niet zo denderend zijn, pm volgt.
Dan lijkt me zo'n Moto G toch de beter keus, ze ravotten nog al eens graag en als dan het scherm stuk gaat ofzo....
Had haar die flipcase van Motorola ook al voorgesteld maar zoiets wil ze niet.
Ondertussen is het deze geworden:
De screenprotector zou echter niet zo denderend zijn, pm volgt.
-
- Elite Poster
De eerste maand was die case nog niet beschikbaar en heeft er ook een screenprotector op gezeten. Is echt millimeterwerk en 1 hoek was constant los. Zodra de case er was, is de protector weggesmeten.
't zou sowieso een Android worden voor mijn dochter en betere prijs/kwaliteit dan Moto G vind je niet meteen denk ik. Met 16 GB kan ze toch al heel wat muziek en games erop zetten.
't zou sowieso een Android worden voor mijn dochter en betere prijs/kwaliteit dan Moto G vind je niet meteen denk ik. Met 16 GB kan ze toch al heel wat muziek en games erop zetten.
- honda4life
- Elite Poster
Heb ook zo'n bumper gekocht omdat ik het zeker het notificatielampje nog zichtbaar wil. Dit in combinatie met een screenprotector?
Echter heb ik twee bumpers moeten kopen.
De eerste had een opening voor de knopjes aan de zijkant, maar dit werkt niet zo prettig.
De tweede is van betere kwaliteit, waar over de knopjes een "knopje" over gemaakt is.
Ook moet je de afweging maken of je graag zo'n vrij stijve of een slappe wil.
Zo'n glijd een stijvere iets gemakkelijker in je broekzak dan een slappe (ja mannekes even niet dubbelzinnig denken )
Ook raad ik je een goede USB-lader aan, geen namaakprutsen uit China die niet eens de output halen die je kan aflezen.
USB laden = 5 uur.
Een deftige lader scheelt toch behoorlijk wat.
Echter heb ik twee bumpers moeten kopen.
De eerste had een opening voor de knopjes aan de zijkant, maar dit werkt niet zo prettig.
De tweede is van betere kwaliteit, waar over de knopjes een "knopje" over gemaakt is.
Ook moet je de afweging maken of je graag zo'n vrij stijve of een slappe wil.
Zo'n glijd een stijvere iets gemakkelijker in je broekzak dan een slappe (ja mannekes even niet dubbelzinnig denken )
Ook raad ik je een goede USB-lader aan, geen namaakprutsen uit China die niet eens de output halen die je kan aflezen.
USB laden = 5 uur.
Een deftige lader scheelt toch behoorlijk wat.