end of Winamp ??

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Winamp.com and associated web services will no longer be available past December 20, 2013. Additionally, Winamp Media players will no longer be available for download. Please download the latest version before that date. See release notes for latest improvements to this last release.
Thanks for supporting the Winamp community for over 15 years.
source : winamp.com



iemand een deftig alternatief ?

Want ondertussen toch al een paar getest...en niet echt goed bevonden
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Toen ik nog met Windows en illegale MP3's werkte deed ik het met Foobar. Even zoeken naar een theme dat je aanstaat, en dan werkt dat perfect.

Tegenwoordig is het Spotify, iTunes en Soundcloud onder OSX/iOS :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Ik vraag mij af of ze Shoutcast.com dan ook uit de lucht gaan halen.
Dat zou ik jammer vinden.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hier: Foobar

Voor streaming gebruikte ik Google Play Music, maar deze week ermee gestopt omdat die niet toelaat op smartphone om de SD-kaart te gebruiken voor opslag. Ik ben nu Deezer Premium + aan het uitproberen, de eerste 6 maanden aan 5 euro per maand.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

De app zal nog wel gewoon blijven werken hé, tenzij je die online diensten gebruikt. Voor mij is het de enige mp3 player in Windows die niet zo bloated aanvoelt zoals iTunes en co. En het aanbod van plugins en skins is ook ruim.

http://www.oldversion.com/windows/winamp/
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Ben er maar toevallig op uitgekomen omdat ik gisteren een nieuwe windows geinstalleerd heb..

zou het toch spijtig vinden..had GOM player al eens geprobeerd maar die laat ongelooflijk traag
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Windows media player classic.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

DrTho schreef:AIMP geen alternatief?
http://www.aimp.ru/index.php?do=lang&lng=en
+1 gebruik ik sinds versie 0.x zeer goed winamp alternatief
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

zoals al aangehaald: foobar vond ik idd ook een mooi alternatief.
net iets "lekkerder" vond ik songbird - zeg maar een soort itunes, alleen dan niet zo apple-achtig :p
en quintessential heb je ook nog altijd.

johcla schreef: Voor streaming gebruikte ik Google Play Music, maar deze week ermee gestopt omdat die niet toelaat op smartphone om de SD-kaart te gebruiken voor opslag.
hoezo niet?
je kan elke song dat je hebt ook lokaal opslaan... en met de niet-gratis versie kan je wss nog iets meer (dno want ik ben tevreden met de gratis variant, 20.000 songs uploaden zal me toch nooit overkomen)
Laatst gewijzigd door Splitter op 21 nov 2013, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

johcla schreef: Ik ben nu Deezer Premium + aan het uitproberen, de eerste 6 maanden aan 5 euro per maand.
Premium+
4,99 €/maand · in plaats van
9,99 €
/maand · geen verplichtingen
Ik kan/kon nergens vinden waar staat dat dit tijdelijk aanbod (nu ong een week of 2 gaande?) voor 6 maanden was/is.
Kan je me een link geven waar dit staat ?
Ik was ervan overtuigd dat dit een tijdelijke promo was onbeperkt in tijd.
(Ik heb voor mijn ouders geupgrade naar + en ze een van mijn tablets gegeven maar ik denk wanneer dit een promo beperkt in tijd is dat ze terug afhaken ;(
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Artikel over stopzetten winamp : http://www.zdnet.be/article/152361/het- ... er-winamp/
Ik heb dat nog gebruikt in de tijd dat de browsers nog geen mp3 konden afspelen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Langs een kant spijtig, want Microsoft heeft zo de gewoonte om de softwares dan naar hun hand te zetten en de user voor een verplichte keuze te zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Winamp is net bekend om met de skins zoveel mogelijk nuttige informatie op een zo klein mogelijk oppervlak weer te geven. Vandaar dat je deze speler gemakkelijk op de voorgrond kon vastpinnen tijdens het browsen.

Microsoft vindt het anderzijds leuk om van alles fullscreen apps te maken en de desktop te verguizen. Dit is dus olie met water mixen...

Ze zouden het gewoon opensource moeten maken zodat de AOL crap er terug uitgehaald kan worden en de codebase gemoderniseerd kan worden. v2.95 mag dan wel erg populair zijn, maar deze is nu wel al meer dan 10 jaar oud. Sinds de overname van Winamp door AOL (v5 heeft mij nooit gesmaakt), ben ik echter een foobar2000 gebruiker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

Winamp heb ik gebruikt tot en met versie 5. Nadien lange tijd Mozilla Songbird gebruikt, wat sinds deze zomer blijkbaar ook niet meer beschikbaar is (url naar homepage werkt niet meer, en op Wikipedia las ik net dat ze er de brui aan hebben gegeven wegens onbetaalbaar).

Van Songbird was ik best tevreden. Reden waarom ik precies ben overgeschakeld van Winamp, ben ik intussen vergeten, maar had vooral te maken met een periode waar ik al mijn software verving door true freeware. Winamp bevatte een reeks functies niet als je niet betaalde.

Sinds augustus 2012 gebruik ik exclusief Spotify, waarna ik al mijn (illegale :oops: ) mp3's heb verwijderd. Bevrijdend gevoel... tot je leest dat de artiesten er evenmin iets aan verdienen, en vooral beginnende artiesten in het nadeel zijn. Maar voorlopig lijkt dit me het beste alternatief tov. illegaal downloaden.


Vergeet ook niet dat je in Spotify evengoed al je eigen mp3's kan afspelen, hé. Voor mij toch wel de ideale music player.


AANVULLING: zoals vaker biedt LifeHacker een mooi overzicht aan: http://lifehacker.com/5804911/the-best- ... or-windows
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”