Ik heb hier een vrij vreemd probleem. Met mijn normale SIM kan ik hier (Leuven) zonder enig probleem op LTE met een Nexus 5. Nu heeft een maat van mij ook net MV, hij ontvangt alleen geen LTE (Galaxy S4), zowel op GSM/LTE auto als LTE-only ontvangt die geen LTE. Sim kaart even gewisseld en in mijn gsm geeft die ook geen LTE, zelfs niet op LTE-only. Dit op dezelfde plek waar ik redelijk LTE bereik heb (-93dBm).
Zijn er nog mensen die dit al tegengekomen zijn?
MV 4G afhankelijk van SIM
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Hey,
Ik heb een soortgelijk probleem. Ben net MV geworden en in een gebied waar ik zeker 4G moet hebben ontvang ik niets.
Ik kan bij netwerkmodus wel LTE/WCDMA/GSM ( automatisch verbinden ) aanduiden maar toch doet hij niets. H+ is het hoogste wat ik krijg.
Krijg jij in datzelfde menu ook LTE Only te zien? Of is dit ergens anders? Ik heb dat namelijk niet?
Tx
Ik heb een soortgelijk probleem. Ben net MV geworden en in een gebied waar ik zeker 4G moet hebben ontvang ik niets.
Ik kan bij netwerkmodus wel LTE/WCDMA/GSM ( automatisch verbinden ) aanduiden maar toch doet hij niets. H+ is het hoogste wat ik krijg.
Krijg jij in datzelfde menu ook LTE Only te zien? Of is dit ergens anders? Ik heb dat namelijk niet?
Tx
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien heeft het niets met de SIM te maken, maar met een instelling bij Base, waarbij deze MV kaart niet geactiveerd staat voor 4G?AndRo555 schreef:Sim kaart even gewisseld en in mijn gsm geeft die ook geen LTE, zelfs niet op LTE-only
Een mailtje naar support ([email protected]) zal vlug beantwoord worden, en brengt wellicht de oplossing?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Al lang naar MV gemaild, die boden aan een andere sim op te sturen, maar als een sim eerst op een provisioning lijst moet komen schiet het niet op.
MV heeft het probleem voorgelegd aan de Base netwerk mensen, die antwoorden dat ze geen Nexus 5 hadden om te testen en dat er met dat toestel wel meerdere problemen waren (zonder er zelf een te hebben om te testen nota bene), ze zeiden dat ik maar de laatste software op mijn toestel moest zetten (It's a damn nexus
)
Hun antwoord biedt geen oplossing aan voor het feit dat een sim wel werkt op 4G en de andere niet. Dus er zou een soort lijst zijn van toegelaten nummers/sims op het 4G netwerk. Tot op heden nog altijd niks terug gehoord van base.
MV heeft het probleem voorgelegd aan de Base netwerk mensen, die antwoorden dat ze geen Nexus 5 hadden om te testen en dat er met dat toestel wel meerdere problemen waren (zonder er zelf een te hebben om te testen nota bene), ze zeiden dat ik maar de laatste software op mijn toestel moest zetten (It's a damn nexus

Hun antwoord biedt geen oplossing aan voor het feit dat een sim wel werkt op 4G en de andere niet. Dus er zou een soort lijst zijn van toegelaten nummers/sims op het 4G netwerk. Tot op heden nog altijd niks terug gehoord van base.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb contact gehad met Samsung en MV. Samsung zegt dat ik reeds de laatste updates heb dus dat het wel aan MV moet liggen. Contact opgenomen met de telefonische helpdesk van MV en ben daar vriendelijk onthaald. Er is een dossier opgesteld bij Base om te controleren of mijn sim reeds geactiveerd is voor 4G. Ze zijn een tijd geleden alle Base en MV sims beginnen overzetten naar 4G, het kan zijn dat dit bij de mijne nog niet gebeurd is. Al dacht MV wel dat dit wel al gebeurd moest zijn met een x aantal activaties per dag....
Het is dus afwachten op de reactie van Base....
Het is dus afwachten op de reactie van Base....
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Op mijn HTC One heb ik ook geen LTE, terwijl ik op exact dezelfde plaats wel LTE heb op mijn iPad.
Helpdesk is er ook mee bezig, jammer genoeg heb ik geen 2 4G toestellen zodat ik kan testen of het aan de SIM kaart ligt. Maar aangezien ik tot eergisteren met Proximus wél LTE had op mijn HTC One, vermoed ik van wel.
Helpdesk is er ook mee bezig, jammer genoeg heb ik geen 2 4G toestellen zodat ik kan testen of het aan de SIM kaart ligt. Maar aangezien ik tot eergisteren met Proximus wél LTE had op mijn HTC One, vermoed ik van wel.