Probleem met BGC HD opnemen van alle episodes

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TOC
Starter
Starter

Ik heb sinds kort een probleem ondervonden met het opnemen van programma's op HD-kanalen van BGC TV.

Het probleem manifesteert zich alleen als ik programmeer om alle afleveringen van een series op een HD-kanaal op te nemen. Als ik reeds op dat kanaal sta en wil zappen, dan krijg ik de melding dat ik de opname eerst moet stopzetten vooraleer ik kan verdergaan. Als ik echter op een andere post sta krijg ik de melding 'je hebt een opname gepland op een andere zender waar je zo dadelijk automatisch naar wordt gestuurd...' en moet je weer beslissen om ofwel te opname te annuleren ofwel om verder te gaan met de opname.
Maw vanaf de opname start, kan ik niet meer naar een ander kanaal kijken dan hetgeen dat aan het opnemen is!

Aangezien ik voordien andere TV/router problemen had en vorige week v5 decoders ben gaan halen in de BGC Center dacht ik dat het aan mijn installatie lag. Tot ik naar BGC belde en het probleem uitlegde. Ze vertelde me dat dit een gekend en 'normaal' fenomeen is dat al vaker gemeld werd.
Ik kreeg ook sterk de indruk dat ze niet al te wakker liggen van dit probleem. Ze vertelde me dat dit opgelost kan zijn bij een volgende firmware-update hoewel ik niet het gevoel kreeg dat dit hoog op hun to-do lijstje staat.

Momenteel neem ik de series in non-HD op zoals ik vroeger altijd deed maar ik vind dit toch wel een grote oversight van BGC. Dit lijkt met toch een standaard feature, zeker nu wss de meeste mensen naar de HD-kanalen kijken...?

Heeft iemand ervaringen met dit probleem? Is het bij jullie ook zo of lukt het toch om deze series in HD op te nemen?

Alvast bedankt!
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Het zou goed kunnen dat ze niet al uw oude decoders hebben verwijderd uit het systeem.
Dan heb je te weinig streams en krijg je zo'n dingen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

moet je niet aan twijfelen als je een decoder gaat omruilen wordt die 9/10 keer vergeten die uit registratie te nemen
dus gewoon een TF naar 0800 22 800 (kan tot 22u) en vragen dat ze de oude decoder van je lijn halen
TOC
Starter
Starter

Ja het lijkt idd aan de dubbele registratie van de decoders te liggen.
Bedankt Devilzown voor alle hulp. Ik kan terug opnemen en bekijken zoals voordien. Ik zou je een bedankje willen doen maar ik ben nog te groen op het forum voor de 'bedankt' knop :-)

Vind het wel straf dat ze bij BGC doen uitschijnen dat ze er niet veel aan konden verhelpen.
Ma goed, het is opgelost.

Thanks!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”