Na installatie krijg ik na het herstarten foutcode : " 0xC1900101 - 0x20017 "
"Er is onvoldoende geheugen om een RAM - schijf te maken"
Blijkbaar hebben heel wat meer er problemen mee.
Oplossing: meer fysiek geheugen inbrengen : m.i. geen oplossing. Computer heeft al 6 G RAM. Trouwens installeren op laptop met 2G was geen probleem.
Sinds het ter beschikking stellen van de beta-release in juni kwam dit euvel regelmatig voor. Bij een bedrijf als Microsoft mag je toch verwachten dat dit bij de definitieve versie verholpen is.
Iemand een oplossing? Heb alles reeds uitgeprobeerd: bijwerken van Windows8, antivirus uitgeschakeld, alle ingeplugde toestellen verwijderd, uninstall van alle overbodige programma's , ....
Komt Microsoft nog met een bijgewerkte versie ?
Windows 8.1 installatieproblemen foutcodes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Iedere keer dat ik de upgrade uitvoer krijg ik een ander foutmelding
op mijn notebook HP Pavillion dv7 Windows 8 Pro WMC 64bit
eerste keer : BAD_POOL_HEADER
tweede keer: KerneL_Security_Check_Failure (0x30018)
Derde keer: Video_TDR_Failure (0x4000D)
Vierde keer: Memory_management (0x30018)
Wel raar dat het ieder keer een andere foutmelding is !!?
op mijn notebook HP Pavillion dv7 Windows 8 Pro WMC 64bit
eerste keer : BAD_POOL_HEADER
tweede keer: KerneL_Security_Check_Failure (0x30018)
Derde keer: Video_TDR_Failure (0x4000D)
Vierde keer: Memory_management (0x30018)
Wel raar dat het ieder keer een andere foutmelding is !!?
Laatst gewijzigd door jackho 21 okt 2013, 23:29, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@DEWAELE, dat kan een beetje van alles zijn
Je harde schijf is toch niet encrypted (denk maar aan tools zoals bitlocker)?
Welke graphics heb je in de computer? NVIDIA? Probeer eerst je NVIDIA driver de updaten alvorens Windows te upgraden.
Heb je 'exotische' hardware op de computer? Probeer die uit te schakelen alvorens Windows te upgraden
Je harde schijf is toch niet encrypted (denk maar aan tools zoals bitlocker)?
Welke graphics heb je in de computer? NVIDIA? Probeer eerst je NVIDIA driver de updaten alvorens Windows te upgraden.
Heb je 'exotische' hardware op de computer? Probeer die uit te schakelen alvorens Windows te upgraden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
@DEWAELE : heh. Ik heb vandaag een 10 tal-f***ed W8.1's binnen gehad hier. Bij SOMMIGEN met exact die foutmelding van jouw lukte het als je je Virusscanner VERWIJDERT (niet disablen, dat helpt niks), maar een garantie is het niet.
En op redelijk was MS-Expert Sites klaagt men steen en been over MS's complete stilte over dit probleem.
En op redelijk was MS-Expert Sites klaagt men steen en been over MS's complete stilte over dit probleem.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Hier een HP Spectre XT Pro laptop met Windows 8 media center edion erop.
Meerdere keren proberen installeren telkens met foutmelding:
0x8007002c
Windows upgrade agent geeft nochtans geen fouten op incompatibele zaken aan.
Niet dat ik Windows 8.1 zo nodig heb, toch wel ambetant...
Meerdere keren proberen installeren telkens met foutmelding:
0x8007002c
Windows upgrade agent geeft nochtans geen fouten op incompatibele zaken aan.
Niet dat ik Windows 8.1 zo nodig heb, toch wel ambetant...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Daarnet ook de 8.1 pro ISO gedownload van de MVLS website van MS, eerste keer ook één of andere vage error boodschap in VMware Fusion. ISO opnieuw gedownload (http via Safari op OSX, dus zonder de ActiveX Downloadmamager) en de 2de keer ging probleemloos.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Ik denk dat ik zelf nog even wacht met over te schakelen, als ik de problemen op de ms community zo lees...
Groetjes,
Gent32m
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Daarnet ook de 8.1 pro ISO gedownload van de MVLS website van MS
waar kan je die juist downloaden en kan dit ook voor de Pro met Media Center , of heb je dan een productkey nodig voor deze iso upgrade installatie
waar kan je die juist downloaden en kan dit ook voor de Pro met Media Center , of heb je dan een productkey nodig voor deze iso upgrade installatie
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Da's via hier: https://www.microsoft.com/Licensing/ser ... fault.aspx
Maar dat zijn meestal wel contracten voor bedrijven, als gewone particulier denk ik niet dat je aan een login op die website geraakt...
Maar dat zijn meestal wel contracten voor bedrijven, als gewone particulier denk ik niet dat je aan een login op die website geraakt...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Member
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Windows 8.1 was gewoon te downloaden via de microsoft websites, sedert vanmorgen werd de link echter verwijderd. Waarschijnlijk hebben ze zoveel negatieve respons gehad dat ze uit voorzorg (in afwachting van een nieuwe release) de links hebben verwijderd.
En ja, bij mijn laatste pogingen waren virusscanners, drivers, alle onnodige dingen verwijderd zodat haast een computer met alleen window8 versie erop werd gebruikt.
Alles (ook de nog aanwezige drivers zoals NVIDIA, ... ) was bijgewerkt tot de laatste versie.
Desktopcomputer wel uitgerust met een SSD als C en een HD als D schijf. Gezien het strippen van alle programma's haast blanco schijven.
Ik heb er mij een dag in vastgereden, upgrade moest (!) en zou lukken; aangezien vorige updates op mijn laptops probleemloos verliepen en ik wel voor dit varkentje een oplossing zou vinden.
Ik heb in de technologie van microsoft mijn meerdere moeten erkennen.
En ja, bij mijn laatste pogingen waren virusscanners, drivers, alle onnodige dingen verwijderd zodat haast een computer met alleen window8 versie erop werd gebruikt.
Alles (ook de nog aanwezige drivers zoals NVIDIA, ... ) was bijgewerkt tot de laatste versie.
Desktopcomputer wel uitgerust met een SSD als C en een HD als D schijf. Gezien het strippen van alle programma's haast blanco schijven.
Ik heb er mij een dag in vastgereden, upgrade moest (!) en zou lukken; aangezien vorige updates op mijn laptops probleemloos verliepen en ik wel voor dit varkentje een oplossing zou vinden.
Ik heb in de technologie van microsoft mijn meerdere moeten erkennen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik heb blijkbaar geluk gehad, als ik het zo lees...
Heb 4 compleet verschillende (32b, 64b, met en zonder Media Center, Intel, AMD, etc...) machines geüpgraded en enig probleem dat ik ondervond was dat de download soms stilviel, maar dat was dus vorige donderdag toen hij net uit was.
Heb 4 compleet verschillende (32b, 64b, met en zonder Media Center, Intel, AMD, etc...) machines geüpgraded en enig probleem dat ik ondervond was dat de download soms stilviel, maar dat was dus vorige donderdag toen hij net uit was.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik zit ook eindelijk op Windows 8.1
Originele fout = 0x8007002C - 0x2000D
Via deze link heb ik onderstaande methode gevonden:
Hier kreeg ik dan:
DISM.exe error 121
Verder gezocht op het internet, die raden mij aan CrystalDiskInfo te downloaden en te kijken voor fouten op mijn SSD.
Daar stond alles op goed(100%), toch voor het zekerste een cmd venster als administrator laten uitvoeren en een "chkdsk /r" laten lopen.
Als deze compleet was opnieuw naar methode 2 en konden de fout(en) in DISM.exe gefixed worden en lukte de updaten aar Windows 8.1.
Originele fout = 0x8007002C - 0x2000D
Via deze link heb ik onderstaande methode gevonden:
Code: Selecteer alles
Method 2: Run the DISM tool
A.- Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Səarch.
(If you're using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, move the mouse pointer down, and then click Səarch.)
B.- Enter command prompt in the səarch box.
C.- In the list of results, swipe down on or right-click Command Prompt, and then tap or click Run as administrator.
D.- In the Administrator: Command Prompt window, type the following commands. Press the Enter key after əach command:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
E.- To close the Administrator: Command Prompt window, type exit , and then press Enter.
F.- Run Windows Update again.
DISM.exe error 121
Code: Selecteer alles
ERROR_SEM_TIMEOUT
121 (0x79)
The semaphore timeout period has expired.
Daar stond alles op goed(100%), toch voor het zekerste een cmd venster als administrator laten uitvoeren en een "chkdsk /r" laten lopen.
Als deze compleet was opnieuw naar methode 2 en konden de fout(en) in DISM.exe gefixed worden en lukte de updaten aar Windows 8.1.