Is de webiste http://www.sites.bipt.be/ up to date?
Zijn recente updates zoals het nieuwe 4G of upgrade naar 3G bij sommige providers hier op te zien?
Bestaan er nog alternatieve websites om dit te volgen?
[

2600MHz zeerzeker wel, maar wel alleen op punten waar extra capaciteit echt nodig is.iRockabizzydilly schreef:2600 zeker niet in België, LTE vind je hier op 1800Mhz en binnenkort ook op 800Mhz
Een indicatie met een L of letterlijk LTE in de gegevens kan teruggevonden worden.
Ik denk niet dat ze het al gebruiken, maar ze hebben wel een 2600mhz licentie (net als BASE, Mobi* en de chinezen (die clearwire belgie hebben overgenomen en hun wi-max netwerk gaan omvormen naar LTE via blite.be))iRockabizzydilly schreef:Gebruikt Proximus deze dan wel? Ik dacht alleszins van niet. 1800 is in België samen met 800 wel een algemeen gebruikte frequentie.
Proximus heeft wel een licentie voor 2600MHz, net als de rest. Daarbuiten is 2600MHz een ideale frequentie voor kleinere cellen om zo de capaciteit te vergroten. Op een plek waar 1 800MHz cel voor dekking kan zorgen kan men makkelijk een tiental (kleinere) 2600MHz cellen hangen. Zo zou je bevoorbeeld op het centraal station makkelijk met een paar kleine cellen capaciteit genereren.iRockabizzydilly schreef:Gebruikt Proximus deze dan wel? Ik dacht alleszins van niet. 1800 is in België samen met 800 wel een algemeen gebruikte frequentie.
Lijkt mij al bij al ook niet echt ideale frequentie, bereik zal maar flauw zijn vermoedelijk... Misschien inderdaad in dichte gebieden waar hoge capaciteit nodig is maar zie niet direct in waarom een 1800 frequentie dan niet volstaat met voldoende 4G masten in dat gebied.
Als ik juist ben dat Proximus deze niet gebruikt, als zij die al niet nodig achten ookal hebben ze de meeste klanten en al een serieuze 4G dekking...
[Post made via mobile device ]