Kazaa crash

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
frankvdb

Ik heb een probleem met Kazaa.
Op school hebben we een draadloos netwerk, en soms crasht kazaa meteen nadat hij 'connected' is. Thuis heb ik ook een draadloos netwerk, en daar heb ik geen problemen.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Merci
Frank
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wat bedoel je met crashen, disconnect of een freeze van het systeem??
Al eens meegemaakt dat als je teveel ineenns download er een
systeem compleet bevriest en alleen een herstart helpt.
Misschien eens proberen met de Filesharing af te zetten en eens
kijken wat dit geeft.

Greetz
Weetgraag :wink:
Witchez
Member
Member
Contacteer:

Misschien heeft de school de werking van KaZaA geblokkeerd..

Wij kunnen op school bijvoorbeeld ook geen MSN Messenger en niet-educatieve praktijken gebruiken..

Greetz

Witchez
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

frankvdb schreef:Ik heb een probleem met Kazaa.
Op school hebben we een draadloos netwerk, en soms crasht kazaa meteen nadat hij 'connected' is. Thuis heb ik ook een draadloos netwerk, en daar heb ik geen problemen.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Merci
Frank

Kazaa kan crashen bij volgende situaties:

- Disk space is op waarop de my shared folder staat
- Je gebruikt niet kazaa lite, maar kazaa, waarin spyware zit. Eveneens heb je een Antivirus, of andere software die dit detecteerd, waardoo het crashed.
- De gewone kazaa met sharing enabled (--> weetgraag)

Ik zou aanraden: uninstall Kazaa volledig en install kazaa lite (de allerlaatste versie) vanaf: www.kazaalite.nl

Verder moet je zien, dat indien je een firewall gebruikt dat je kazaa de juiste toelatingen geeft.

Dat zou moeten werken. Indien het nog niet zou werken geef dan wat meer info over:

os, firewall, av, verbinding, versies kazaa (lite?)....

Ik denk niet dat het crashed omwille van een geblokeerde poort, dan gaat kazaa gewoon zeggen dat hij geen connectie kan maken. Hij gaat dus nooit zeggen dan 'connected' dus ik denk dat je het in een andere hoek moet zoeken.
I love it when a plan comes together!
frankvdb

Hier eerst wat meer info:

-Kazaa Lite 2.1.0 laatste versie, of gewone kazaa, alle versies hebben zelfde probleem.
- win XP pro

Soms krijg ik een melding dat kazaa een probleem heeft gehad en moet worden afgesloten. ( rapport verzenden etc...)
Nu heb ik al ontdekt dat wanneer ik de *.dat file die hij aan het aanmaken was verplaats naar een andere map, en kazaa opnieuw opstart, dat het probleem weg is. Zolang er een 'corrupte' download in mijn download map staat, geeft kazaa die foutmelding wanneer hij connected is.
Nu weet ik hoe ik kazaa terug laat werken, maar die download ben ik wel kwijt.

Frank
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh,

je zei dat hij niet kon verbinden, .... kan je dat nu dan wel al - is niet duidelijk -

Ik zou zeggen kijk de firewall settings binnen Windows XP even na:
netwerk en externe toegang(dialup)>rechtermuisklik op uw verbinding>eigenschappen>laatste tabblad veiligheid, security..
vink de firewall uit.

Anders dien je te kijken of er andere firewalls geinstalleerd zijn: oa.
zonealarm, norton internet security, sygate,...

Ivm die corrupte download, strange, want normaal kan winxp toch nog niet zien wat er gedownload is?? of krijg je de error wanneer hij van dat geconverteerd wordt naar: exe, avi, mpg,... ? Dan is dit ergens wel begrijpbaar. Gebeurt in het begin, wel dan ben je behoed voor slechte downloads, zo verlies je minder transfervolume.
Onder Win2k heb ik nog niks van die aard gehad. Ik draai dezelfde versie en dat draait lekker :)

Maybe weet sensei iets meer ivm KMDlite en WinXP
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

heb je je windows volledig geupdate?
staan er niet teveel programmas open als je kazaa lite een file laat maken (download doet)?

heb je nog cpu en vrij ram over? (dat kun je zien door alt+ctrl+del te duwen en dan kan het zijn dat je op taskmanager (taakbeheer) moet duwen en dan naar performance (derde tab) gaan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”