Telenet ... dank u wel trouwe klant.
Vandaag een staaltje meegemaakt van hoe Telenet blijkbaar met trouwe klanten. Korte schets ... ik ben sinds 1999 of was het nu 2000 klant van Telenet, de jaren toen Telenet zijn netwerk begon uit te rollen in onze streek. Uitgezonderd een onderbreking toen ik verhuisde, zou je dat toch een 'redelijk trouwe klant' kunnen noemen. Daarenboven mag ik er bij zeggen dat ik van zowat alle telenet diensten gebruik maak : een whoppa shake (zoals ze de all-in shake op dit moment noemen), optie net gemist en daarenboven een telenet king abonnement. Meer moet dat niet zijn zeker ?
Vorige week sneuvelde mijn HD digicorder, het oudere model DC AD-2000 (ah ja ... want toch al een hele tijd klant - nog geen 5 jaar HD Digicorder, maar toch). Op internet maar even opgezocht wat nu. Opnames kwijt uiteraard (grr daar gaan mijn gemiste afleveringen van de series die ik probeer te volgen). Ik lees op een aantal plaatsen dat Telenet wel eens een compensatie geeft van bv. een maand prime. Klanten in gelijkaardige situatie krijgen blijkbaar ook regelmatig het nieuwe model digicorder.
Maar helaas ... daarstraks in het Telenet service center kreeg ik te horen dat mijn toestel enkel kon geruild worden tegen het oude model. Tenzij ik extra wilde opleggen uiteraard (25 euro graag meneer). Sorry telenet, maar hier kan ik niet mee lachen. Ik kan mij best inbeelden dat je niet alle huidige (trouwe) telenet klanten meteen een nieuwer toestel kan geven. Wie dat wel wil (zonder dat het toestel defect is uiteraard) moet daar een vergoeding (administratieve kost) voor betalen en dat kan ik me nog een beetje inbeelden. In dit geval is het oude toestel kapot, de opnames zijn weg, het is een kapotte lege doos die dus niet meer werkt. Gaat u dit toestel vervangen door een verouderd model (dat wellicht ook nog een hersteld exemplaar is) ? Want laat ons eerlijk zijn ... de mogelijkheden van de nieuwe digicorders zijn niet meer dezelfde. Klanten die nu op Whop of whoppa intekenen krijgen dus meer dan de huidige klanten met een oud toestel. Bovendien is de kans dat een nieuwe / gerecycleerde ? / oude AD2000 binnen de kortste keren sneuvelt ook reëel. Ah ja want op het Telenet center was dit voor de AD2000 reeks een zeer bekend verschijnsel.
Soit .... ik beschouw me als een behoorlijk complete en toch redelijk trouwe klant en ben dan ook niet opgezet met deze oplossing.En ik als it-er zowel bij de collega's als vrienden maar reclame maken. Ik heb de digicorder niet omgeruild voor een nieuw/oud model en ben me aan het bezinnen. TV Vlaanderen is een optie, een telenet abonnement op naam van mijn vrouw evenzeer. Is dit nu echt waar telenet naartoe wil ?
En neen ... van 25 euro zal ik niet sterven ... maar er is zoiets als principe.
Vorige week sneuvelde mijn HD digicorder, het oudere model DC AD-2000 (ah ja ... want toch al een hele tijd klant - nog geen 5 jaar HD Digicorder, maar toch). Op internet maar even opgezocht wat nu. Opnames kwijt uiteraard (grr daar gaan mijn gemiste afleveringen van de series die ik probeer te volgen). Ik lees op een aantal plaatsen dat Telenet wel eens een compensatie geeft van bv. een maand prime. Klanten in gelijkaardige situatie krijgen blijkbaar ook regelmatig het nieuwe model digicorder.
Maar helaas ... daarstraks in het Telenet service center kreeg ik te horen dat mijn toestel enkel kon geruild worden tegen het oude model. Tenzij ik extra wilde opleggen uiteraard (25 euro graag meneer). Sorry telenet, maar hier kan ik niet mee lachen. Ik kan mij best inbeelden dat je niet alle huidige (trouwe) telenet klanten meteen een nieuwer toestel kan geven. Wie dat wel wil (zonder dat het toestel defect is uiteraard) moet daar een vergoeding (administratieve kost) voor betalen en dat kan ik me nog een beetje inbeelden. In dit geval is het oude toestel kapot, de opnames zijn weg, het is een kapotte lege doos die dus niet meer werkt. Gaat u dit toestel vervangen door een verouderd model (dat wellicht ook nog een hersteld exemplaar is) ? Want laat ons eerlijk zijn ... de mogelijkheden van de nieuwe digicorders zijn niet meer dezelfde. Klanten die nu op Whop of whoppa intekenen krijgen dus meer dan de huidige klanten met een oud toestel. Bovendien is de kans dat een nieuwe / gerecycleerde ? / oude AD2000 binnen de kortste keren sneuvelt ook reëel. Ah ja want op het Telenet center was dit voor de AD2000 reeks een zeer bekend verschijnsel.
Soit .... ik beschouw me als een behoorlijk complete en toch redelijk trouwe klant en ben dan ook niet opgezet met deze oplossing.En ik als it-er zowel bij de collega's als vrienden maar reclame maken. Ik heb de digicorder niet omgeruild voor een nieuw/oud model en ben me aan het bezinnen. TV Vlaanderen is een optie, een telenet abonnement op naam van mijn vrouw evenzeer. Is dit nu echt waar telenet naartoe wil ?
En neen ... van 25 euro zal ik niet sterven ... maar er is zoiets als principe.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
sja...
je hebt de decoder vast niet gekocht, maar gehuurd, right?
en als je wat huurt, dan is het toch echt de verhuurder die bepalen zal wat je huurt.
je hebt de optie mss om een nieuwe decoder te kopen (dno of telenet ze verkoopt?) en dan heb je 2j garantie, stuk = pech.
en als je zo'n oud model krijgt, en dat gaat stuk, dan kan je het toch gewoon (alweer) kosteloos omwisselen? dus wat is het probleem?
dat zijn alleen maar meer kosten voor hun, simpel.
en idd, staat het je niet aan dan moet je weggaan en na een halfjaar ofzo weer terug gaan, want dat is idd hoe grote bedrijven in elkaar zitten,
iets zoals "trouwe klant" bestaat niet: dat maakt hun geen bal uit, 1 klant meer of minder.
als jij morgen vertrekt, zit er overmorgen een andere klant te janken bij bgc en die stapt dan weer naar telenet.
en zo blijft het spelletje bezig, en op die manier hoeven noch telenet, noch belgacom zich zorgen te maken.
trouwens, het systeem van vroeger "oei, iets is stuk gegaan, wat altijd kan gebeuren, maar we zullen toch maar compenseren" is idd overal gedaan,
en eigenlijk terecht.
je gaat toch ook niet naar de tv winkel na 5j "ik heb dit toestel bij u gekocht, ik ben een trouwe klant want 10j geleden heb ik ook hier een toestel gekocht, nu werkt het sinds gisteren niet meer en ik heb familie gemist, geef me 100 euro korting op het volgende toestel" ?
je hebt de decoder vast niet gekocht, maar gehuurd, right?
en als je wat huurt, dan is het toch echt de verhuurder die bepalen zal wat je huurt.
je hebt de optie mss om een nieuwe decoder te kopen (dno of telenet ze verkoopt?) en dan heb je 2j garantie, stuk = pech.
en als je zo'n oud model krijgt, en dat gaat stuk, dan kan je het toch gewoon (alweer) kosteloos omwisselen? dus wat is het probleem?
dat zijn alleen maar meer kosten voor hun, simpel.
en idd, staat het je niet aan dan moet je weggaan en na een halfjaar ofzo weer terug gaan, want dat is idd hoe grote bedrijven in elkaar zitten,
iets zoals "trouwe klant" bestaat niet: dat maakt hun geen bal uit, 1 klant meer of minder.
als jij morgen vertrekt, zit er overmorgen een andere klant te janken bij bgc en die stapt dan weer naar telenet.
en zo blijft het spelletje bezig, en op die manier hoeven noch telenet, noch belgacom zich zorgen te maken.
trouwens, het systeem van vroeger "oei, iets is stuk gegaan, wat altijd kan gebeuren, maar we zullen toch maar compenseren" is idd overal gedaan,
en eigenlijk terecht.
je gaat toch ook niet naar de tv winkel na 5j "ik heb dit toestel bij u gekocht, ik ben een trouwe klant want 10j geleden heb ik ook hier een toestel gekocht, nu werkt het sinds gisteren niet meer en ik heb familie gemist, geef me 100 euro korting op het volgende toestel" ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6919
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
het verschil is dat je bij de tv boer geen abbo betaalt, jaren lang...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
true, maar het abbo betaal je voor geleverde diensten, niet voor gebruikte toestellen.
ok, daar is dan die maandelijkse huur voor, maar dan komen we weer op het punt dat je bij het huren eigenlijk niet veel te zeggen hebt.
anderzijds moeten ze de huur mss mee laten gaan met de hardware: als je al x jaar oudere digicorders gebruikt, dat je minder huur moet betalen,
gezien je mogelijks functionaliteit mist (alhoewel, dno of er grote verschillen zijn?)
vergelijk het anders mss meer met een gsm die je bij een abbo krijgt waar je x jaar aan vastzit.
na x tijd heb je daar ook geen garantie op, je blijft ook abbo betalen, maar je gaat ook niet ineens het nieuwste toestel in je handjes krijgen voor niks extra.
betere vergelijking?
(overigens, dat de zaken in belgie krom zijn, daar discussieren we niet om, dat is een vaststaand feit - maar ik vind het een tendens dat mensen steeds meer willen eisen terwijl daar geen reden/nood/... achter zit behalve "omdat het kan")
ok, daar is dan die maandelijkse huur voor, maar dan komen we weer op het punt dat je bij het huren eigenlijk niet veel te zeggen hebt.
anderzijds moeten ze de huur mss mee laten gaan met de hardware: als je al x jaar oudere digicorders gebruikt, dat je minder huur moet betalen,
gezien je mogelijks functionaliteit mist (alhoewel, dno of er grote verschillen zijn?)
vergelijk het anders mss meer met een gsm die je bij een abbo krijgt waar je x jaar aan vastzit.
na x tijd heb je daar ook geen garantie op, je blijft ook abbo betalen, maar je gaat ook niet ineens het nieuwste toestel in je handjes krijgen voor niks extra.
betere vergelijking?
(overigens, dat de zaken in belgie krom zijn, daar discussieren we niet om, dat is een vaststaand feit - maar ik vind het een tendens dat mensen steeds meer willen eisen terwijl daar geen reden/nood/... achter zit behalve "omdat het kan")
Die vergelijking met smartphone en betalen voor diensten gaat niet helemaal op vind ik.
- vergelijking smartphone
Als je een smartphone in een abonnement neemt, ben je eigenlijk bezig met het stapsgewijs terugbetalen van een eigen toestel. Na de x aantal jaar is het toestel van jezelf en zorg je ook zelf voor de service ervan. Dat is niet het geval bij een digicorder, die blijf je betalen, zelfs al is die oud, verouderd, ....
- bij huren heb je niet veel te zeggen ... een abonnement betaal je voor de diensten niet voor de hardware
Ok, maar dan kan je ook zeggen dat iemand die op dit moment een whoppa abonnement heeft (abonnement voor de service en huurkost voor de hardware ?) dus niet altijd dezelfde waar voor z'n geld krijgt. Een nieuwe klant krijgt dus beter dan een oude (trouwe), tenzij die dus (eenmalig) meer betaalt. In dat geval gaat het in mijn ogen dus niet om hetzelfde product, of zie ik dat verkeerd ?
- "en als je zo'n oud model krijgt, en dat gaat stuk, dan kan je het toch gewoon (alweer) kosteloos omwisselen? dus wat is het probleem?"
Mocht het om de modem gaan, ok, maar in dit geval gaat het toch ook over het doel van zo'n digicorder - opnames ... niet ?
Dus ja ... als dat ding kapot gaat vind ik dat wel een probleem.
- vergelijking smartphone
Als je een smartphone in een abonnement neemt, ben je eigenlijk bezig met het stapsgewijs terugbetalen van een eigen toestel. Na de x aantal jaar is het toestel van jezelf en zorg je ook zelf voor de service ervan. Dat is niet het geval bij een digicorder, die blijf je betalen, zelfs al is die oud, verouderd, ....
- bij huren heb je niet veel te zeggen ... een abonnement betaal je voor de diensten niet voor de hardware
Ok, maar dan kan je ook zeggen dat iemand die op dit moment een whoppa abonnement heeft (abonnement voor de service en huurkost voor de hardware ?) dus niet altijd dezelfde waar voor z'n geld krijgt. Een nieuwe klant krijgt dus beter dan een oude (trouwe), tenzij die dus (eenmalig) meer betaalt. In dat geval gaat het in mijn ogen dus niet om hetzelfde product, of zie ik dat verkeerd ?
- "en als je zo'n oud model krijgt, en dat gaat stuk, dan kan je het toch gewoon (alweer) kosteloos omwisselen? dus wat is het probleem?"
Mocht het om de modem gaan, ok, maar in dit geval gaat het toch ook over het doel van zo'n digicorder - opnames ... niet ?
Dus ja ... als dat ding kapot gaat vind ik dat wel een probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Ben het eens met Chrisj, een smartphone in een abo is nog steeds uw eigen bezit, de digicorder niet.
Ik heb mijn mening ook al gegeven op een ander forum, hier wil ik er nog iets aan toevoegen omdat de discussie de andere kant op gaat...
Ik heb mijn digicoder wel kunnen ruilen tegen een nieuwer exemplaar, gratis. Klanten die 4 jaar digi tv hadden mochten deze op een bepaald moment wisselen. Hier heeft Telenet geen reclame rond gemaakt, ging enkel mond op mond. Dan werd er ineens 39 euro gevraagd, Nu 25 precies.
Waar zit de gelijkheid bij de klanten? Ik heb op hetzelfde moment als mijn broer/buur de installatie laten doen, ik krijg de nieuwe digicoder gratis terwijl de oude niet defect is. Mijn broer moet enkele maanden later 39 euro betalen bij een defect toestel. Fair is dat niet he?
Dit zijn van die typische dooddoeners bij Telenet, eerst 50, dan 75, dan gratis, dan 39, dan... Neem een vast standpunt in, vervang defecte exemplaren gratis door een nieuwe, laat mensen een kost betalen als ze geen defect toestel hebben maar toch een nieuwer exemplaar willen. Is toch simpel? De klant blij, Telenet van het gezaag af zoals dit bericht, het is immers geen alleenstaand geval.
Ik heb mijn mening ook al gegeven op een ander forum, hier wil ik er nog iets aan toevoegen omdat de discussie de andere kant op gaat...
Ik heb mijn digicoder wel kunnen ruilen tegen een nieuwer exemplaar, gratis. Klanten die 4 jaar digi tv hadden mochten deze op een bepaald moment wisselen. Hier heeft Telenet geen reclame rond gemaakt, ging enkel mond op mond. Dan werd er ineens 39 euro gevraagd, Nu 25 precies.
Waar zit de gelijkheid bij de klanten? Ik heb op hetzelfde moment als mijn broer/buur de installatie laten doen, ik krijg de nieuwe digicoder gratis terwijl de oude niet defect is. Mijn broer moet enkele maanden later 39 euro betalen bij een defect toestel. Fair is dat niet he?
Dit zijn van die typische dooddoeners bij Telenet, eerst 50, dan 75, dan gratis, dan 39, dan... Neem een vast standpunt in, vervang defecte exemplaren gratis door een nieuwe, laat mensen een kost betalen als ze geen defect toestel hebben maar toch een nieuwer exemplaar willen. Is toch simpel? De klant blij, Telenet van het gezaag af zoals dit bericht, het is immers geen alleenstaand geval.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
klopt eigenlijk idd, dat is dus het kromme aan het hele duopolie.chrisj schreef:Een nieuwe klant krijgt dus beter dan een oude (trouwe), tenzij die dus (eenmalig) meer betaalt. In dat geval gaat het in mijn ogen dus niet om hetzelfde product, of zie ik dat verkeerd ?
kijk naar BGC: daar neem je een "maxi" en zijn er klanten die dat aan 70mbps hebben, en andere aan 4mbps.
betalen toch ook dezelfde prijs.
(al vind ik dat een ergere zaak dan oudere hardware krijgen)
ok, you winSlafes schreef:Ben het eens met Chrisj, een smartphone in een abo is nog steeds uw eigen bezit, de digicorder niet.

ik moet duidelijk dringend terug aan mijn vergelijkingskunsten werken
die gelijkheid is er niet, en dat is zo bij TN en bij BGC, en dat zal niet veranderen ook niet.Slafes schreef: Waar zit de gelijkheid bij de klanten?
...
Neem een vast standpunt in, vervang defecte exemplaren gratis door een nieuwe, laat mensen een kost betalen als ze geen defect toestel hebben maar toch een nieuwer exemplaar willen.
dat ze een vast standpunt moeten innemen, idd, daar heb je gelijk in.
maar moet een defect exemplaar persé vervangen worden door het nieuwste type?
en wie zegt dat dat "nieuwste type" niet een refurb is van het toestel dat de dag ervoor binnenkwam in die shop? (dus zoveel voor de "dan is het echt nieuw" theorie)
als je alles kan wat je wil met het type dat ze aanbieden, dan is er geen reden om naar het nieuwste type over te willen gaan,
behalve de illusie dat een ouder type zowiezo sneller stuk gaat dan een nieuwer type (tegenwoordig totaal niet meer waar gezien het aantal refurbs)
beste oplossing? kan je niet gewoon een module gebruiken zodat je van de decoder afbent? en dan opnemen via je netwerk of tv ofzo?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Ja, het feit dat je al 13 jaar lang slaafs meegaat in het upselling-strategie zorgt ervoor dat jij geen kortingen krijgt. Dat is de commerciële logica zelve.chrisj schreef:Is dit nu echt waar telenet naartoe wil ?
Op 13 jaar tijd kon je evengoed 6 verschillende providers uitgetest hebben voor de helft van de prijs. Dan hoefde je vandaag ook niet te zeuren over 25 euro.
Hm, niet helemaal mee eens. Ik maak niet altijd een keuze voor een provider omwille van de prijs, soms ook omwille van de mogelijkheden. Ik ben zelf it-er in een aantal scholen en BGC kon mij in het verleden niet dezelfde specificaties voor bv. internet bezorgen als Telenet (toch niet aan dezelfde prijs). Bovendien heb ik met Belgacom via mijn werk nog veel slechtere ervaringen wat service betreft. Maw ... ik heb geen problemen met het product van Telenet, ook niet met de bijhorende prijs (al mocht die lager) ook niet met de service in het algemeen. Alleen heb ik een hekel aan hun strategie ivm het 'niet iedereen krijgt hetzelfde verhaal'. Dat deden ze vroeger ook met hun hele waaier aan steeds uitdovende procucten en nu dus eigenlijk ook met de diverse digicorders.Raf1 schreef : Ja, het feit dat je al 13 jaar lang slaafs meegaat in het upselling-strategie zorgt ervoor dat jij geen kortingen krijgt. Dat is de commerciële logica zelve.
Op 13 jaar tijd kon je evengoed 6 verschillende providers uitgetest hebben voor de helft van de prijs. Dan hoefde je vandaag ook niet te zeuren over 25 euro.
Jammer dus, dat ondanks een goed product de manier waarop men met dergelijke situaties omgaat, kan zorgen voor een overschakeling naar anderen (ik zal alleszins minder reclame maken, zeker als het om digitale TV gaat)
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Stuur gewoon je opzegbrief. 2 dagen later bellen ze je en krijg je een maand gratis ofzo.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Premium Member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 37 keer
Je kan de huur van de digicorder ook laten voor wat hij is.
Een nieuwe digicorder kopen bij Telenet kost 249 euro. Kwaliteit is beter dan de oudere toestellen en als hij nog eens 5 jaar meegaat heb je de helft betaald van een gehuurd exemplaar.
Bovendien zijn ze verplicht je 2 jaar garantie te geven. In het slechtste geval (je toestel gaat kapot na 2 jaar en 1 dag) heb je 249 - 196.8 (24 maanden * 8,2 euro) = 52,2 euro verlies gemaakt.
Bovendien maak je je minder afhankelijk van Telenet met de rest van je producten. Er bestaat meer dan alleen Belgacom als alternatief. Voor je telefonie en internet neem je dan een alternatieve provider.
Steven
Een nieuwe digicorder kopen bij Telenet kost 249 euro. Kwaliteit is beter dan de oudere toestellen en als hij nog eens 5 jaar meegaat heb je de helft betaald van een gehuurd exemplaar.
Bovendien zijn ze verplicht je 2 jaar garantie te geven. In het slechtste geval (je toestel gaat kapot na 2 jaar en 1 dag) heb je 249 - 196.8 (24 maanden * 8,2 euro) = 52,2 euro verlies gemaakt.
Bovendien maak je je minder afhankelijk van Telenet met de rest van je producten. Er bestaat meer dan alleen Belgacom als alternatief. Voor je telefonie en internet neem je dan een alternatieve provider.
Steven
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Da's de realiteit. Op het computerscherm van de Telenet-medewerker verschijnt een individueel klantenprofiel met alle mogelijke informatie over jou en op basis daarvan krijg je een individuele behandeling. Als je trouwens te vaak of te lang lastig doet tegen de Telenet-klantendienst zullen ze jou zelfs adviseren om naar de concurrentie over te stappen.chrisj schreef:Alleen heb ik een hekel aan hun strategie ivm het 'niet iedereen krijgt hetzelfde verhaal'.
Laatst gewijzigd door raf1 08 okt 2013, 08:25, in totaal 1 gewijzigd.
- edon
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 10 keer
Een vriendelijke mail sturen naar Telenet en hen uw teleurstelling uit de doeken doen. In dezelfde mail spreken over het uitkijken naar andere abonnementen. Wedden dat je binnen de kortste keren een telefoontje krijgt van Telenet met de mededeling dat ze een éénmalige geste kunnen doen door u de omruiling gratis aan te bieden?
Bij mij is het althans zo gelukt.
Veel succes!
Bij mij is het althans zo gelukt.

- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Maar als die oude defect is gaat hij 75 € mogen dokken.speciall schreef:gewoon nieuwe decoder als extra abonnement vragen,
éénmaal je die hebt de oude binnensteken en abonnement stoppen
beetje krom maar ja, zo werkt het wel 'gratis'
[

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
De mannen in een telenet center of de technische helpdesk kunnen u dat niet kwijtschelden.
Misschien lukt het wel op de facturatie dienst via de helpdesk? Je hebt toch een goede case, ze hebben al veel verdiend aan jou, terwijl een nieuwe klant die nog niet heeft opgebracht wel een nieuw toestel krijgt.
ps: als Telenet u een enquete stuurt over tevredenheid helpdesk ervaring/service center contact; zeker invullen en vriendelijk uw probleem uitleggen; bij mij belden ze de week nadien terug
Misschien lukt het wel op de facturatie dienst via de helpdesk? Je hebt toch een goede case, ze hebben al veel verdiend aan jou, terwijl een nieuwe klant die nog niet heeft opgebracht wel een nieuw toestel krijgt.
ps: als Telenet u een enquete stuurt over tevredenheid helpdesk ervaring/service center contact; zeker invullen en vriendelijk uw probleem uitleggen; bij mij belden ze de week nadien terug

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Inderdaad... z'n vervanger vertikt het zelfs nog maar gewoon om te antwoorden.tb0ne schreef:Vroeger kon je nog naar D. Sickinghe mailen, dan bougeerde het tenminste!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
gewoon telenet bellen en vragen hoe je best opzegd, soms krijg je nog een tv bij van 56 cm.
splitter je betaald evenveel als nieuwe klanten dus mag je verwachten dat je dezelfde kwaliteit krijgt
splitter je betaald evenveel als nieuwe klanten dus mag je verwachten dat je dezelfde kwaliteit krijgt

iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Om effe in te gaan op wat ik denk dat de OP over reclameerde: ik beklaag me ook over het totaal gebrek aan respect voor trouwe klanten. Hoe langer je ergens vaste klant blijft, hoe meer voordelen je zou moeten krijgen. Volgens mij moet dat kunnen in combinatie met "nieuwe klanten promoties" en zou als klantenbinding idee niet eens zo slecht zijn denk ik. Maja, als je op de aandelenmarkt profits in kwartalen gaat bekijken telt alleen maar short term natuurlijk.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat wordt gedaan. Bijvoorbeeld bij Belgacom krijgen trouwe klanten de mogelijkheid in te tekenen op een gsm aan verminderde prijs met een verlenging van hun abonnement.ITnetadmin schreef:Om effe in te gaan op wat ik denk dat de OP over reclameerde: ik beklaag me ook over het totaal gebrek aan respect voor trouwe klanten. Hoe langer je ergens vaste klant blijft, hoe meer voordelen je zou moeten krijgen. Volgens mij moet dat kunnen in combinatie met "nieuwe klanten promoties" en zou als klantenbinding idee niet eens zo slecht zijn denk ik. Maja, als je op de aandelenmarkt profits in kwartalen gaat bekijken telt alleen maar short term natuurlijk.
[Post made via mobile device ]
Vanaf wanneer moeten die klanten dan een "nieuwe klanten promoties" krijgen? Na elk jaar? Na x-aantal euro's betaald?
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik ken mensen die jaarlijks een maand gratis krijgen als getrouwheidspremie, er hangen wel voorwaarden aan vast, maar het is toch elke keer mooi meegenomen. Ik heb ook een probleem met men digicorder. Op sommige posten heb ik last van freezes en hickups. Thans zijn alle waarden goed. Ben benieuwd wat het wordt 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
BGC heeft voor zijn klanten ook elk jaar de klantendagen... aan halve prijs naar een pretpark,
ook altijd mooi meegenomen.
de getrouwheidspunten e.d. zijn de moeite niet, maar die klantendagen vind ik wel een leuk initiatief,
al zal het ook wel belastingtechnisch voor hun interessant zijn een pretpark af te huren
ook altijd mooi meegenomen.
de getrouwheidspunten e.d. zijn de moeite niet, maar die klantendagen vind ik wel een leuk initiatief,
al zal het ook wel belastingtechnisch voor hun interessant zijn een pretpark af te huren

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6919
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
'trouwe klanten' worden beloond voor de trouw die ze al tentoon gespreid hebben, niet om nog eens in te tekenen op een nieuwe verlenging... allez dat is toch wat ik zou verwachten.Lord Utopia schreef:Dat wordt gedaan. Bijvoorbeeld bij Belgacom krijgen trouwe klanten de mogelijkheid in te tekenen op een gsm aan verminderde prijs met een verlenging van hun abonnement.ITnetadmin schreef:Om effe in te gaan op wat ik denk dat de OP over reclameerde: ik beklaag me ook over het totaal gebrek aan respect voor trouwe klanten. Hoe langer je ergens vaste klant blijft, hoe meer voordelen je zou moeten krijgen. Volgens mij moet dat kunnen in combinatie met "nieuwe klanten promoties" en zou als klantenbinding idee niet eens zo slecht zijn denk ik. Maja, als je op de aandelenmarkt profits in kwartalen gaat bekijken telt alleen maar short term natuurlijk.
[Post made via mobile device ]
Vanaf wanneer moeten die klanten dan een "nieuwe klanten promoties" krijgen? Na elk jaar? Na x-aantal euro's betaald?
Vanaf wanneer ? leg dat toch gewoon vast in voorwaarden, als u zolang klant blijft, krijgt u dit of dat.
En in het geval van de topicstarter, hij heeft pech dat z'n toestel defect is, hij huurt het en heeft het dus al tig keer betaald, geef 'm dan gewoon een nieuw, zonder zever, zonder vragen. En liefst met de glimlach.
Het laatste wat je als bedrijf wil, is toch een ontevreden (maar trouwe) klant ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
En dat laatste is nu net waar het fout gaat. Ze hebben liever een ontevreden (maar trouwe, en dus betalende) klant, dan eentje die wel tevreden is maar bij de minste promotie zijn heil elders gaat zoeken.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Eigenlijk is het bij alle providers zo,de trouwe klanten worden (meestal) nooit beloont,voor van alles en nog wat (promoties)te genieten zou men iedere zes maanden moeten wisselen van provider.Men zou (erg) trouwe klanten ook wel eens een voordeel mogen geven,want daar word de grootste winst bij gemaakt.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
fluppie: i doubt it...
stel, je doet zoals jij zegt: elke 6 maanden wisselen tussen bv bgc en tn.
dus elke 6 maanden heb je de provider een halfjaar betaald + de installatiekost + krijg je geen promotie omdat je minder dan een jaar geleden klant was.
oftewel: dat hebben ze volgens mij het liefste: ze krijgen méér geld binnen, ze hebben minder kost aan je (ondersteuning) gezien je niet lang blijft,
en ze hoeven je geen promoties te geven...
stel, je doet zoals jij zegt: elke 6 maanden wisselen tussen bv bgc en tn.
dus elke 6 maanden heb je de provider een halfjaar betaald + de installatiekost + krijg je geen promotie omdat je minder dan een jaar geleden klant was.
oftewel: dat hebben ze volgens mij het liefste: ze krijgen méér geld binnen, ze hebben minder kost aan je (ondersteuning) gezien je niet lang blijft,
en ze hoeven je geen promoties te geven...
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Ja 6 maand gaat niet werken denk ik. En zoals je zegt de promotie moet opwegen tegen de kosten om over te stappen.
Stel je betaald 3 maand lang 10 euro minder. Maar je moet wel 50€ installatiekosten betalen sjah dan heb je in feite 20€ verlies geleden.
Beste is gewoon opzeggen, ze bellen je gewoon en doen een efforke om je te houden, telenet en bgc doen dat. Dommel bv niet.
Geef een reden waar ze tegenop kunnen, waar ze iets tegenover kunnen stellen. Doe niet zoals ik met alle argumenten op te sommen en dan de besparing in hun neus te duwen. Daar hebben ze geen antwoord op
Stel je betaald 3 maand lang 10 euro minder. Maar je moet wel 50€ installatiekosten betalen sjah dan heb je in feite 20€ verlies geleden.
Beste is gewoon opzeggen, ze bellen je gewoon en doen een efforke om je te houden, telenet en bgc doen dat. Dommel bv niet.
Geef een reden waar ze tegenop kunnen, waar ze iets tegenover kunnen stellen. Doe niet zoals ik met alle argumenten op te sommen en dan de besparing in hun neus te duwen. Daar hebben ze geen antwoord op

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Enkele dagen geleden heb ik een tevredenheidsenquete aangekregen via mail ivm mijn telefoontje met de klantendienst. Daar heb ik mijn punt nogmaals in duidelijk gemaakt. Dinsdag ben ik uiteindelijk de nieuwe digicorder gaan halen en tegen mijn zin 25 euro opgelegd. Vandaag telefoon gekregen van de klantendienst van Telenet nav mijn tevredenheidsenquete en daar kans gekregen om mijn ding te zeggen en mijn punt te maken.
Enkele dingen intussen geleerd :
- Telenet houdt blijkbaar toch wel rekening met de manier waarop de tevredenheidsenquetes worden ingevuld en dat pleit voor hen.
- Ik heb een mooie geste gekregen van Telenet, waarvoor dank. Jammer dat daar eerst wat geklaag voor nodig is, maar toch blijven dat er ruimte is voor wat argumentatie.
- Ik weer blij intussen.
Ik vond dat ik dat toch ook even mocht meedelen aan de posters die op mijn forumitem gereageerd hadden. Bedankt allemaal voor jullie feedback.
Mod, ik denk dat er een slotje op dit topic mag. Case closed.
Enkele dingen intussen geleerd :
- Telenet houdt blijkbaar toch wel rekening met de manier waarop de tevredenheidsenquetes worden ingevuld en dat pleit voor hen.
- Ik heb een mooie geste gekregen van Telenet, waarvoor dank. Jammer dat daar eerst wat geklaag voor nodig is, maar toch blijven dat er ruimte is voor wat argumentatie.
- Ik weer blij intussen.
Ik vond dat ik dat toch ook even mocht meedelen aan de posters die op mijn forumitem gereageerd hadden. Bedankt allemaal voor jullie feedback.
Mod, ik denk dat er een slotje op dit topic mag. Case closed.
-
- Premium Member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 37 keer
Mooi dat het voor U nu opgelost is.
Maar nu blijven we wel een beetje op onze honger zitten m.b.t. die geste van Telenet...
Maar nu blijven we wel een beetje op onze honger zitten m.b.t. die geste van Telenet...
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Ja, ben ook benieuwd nu...
Dat delen kan voor veel mensen weer een aanleiding worden dat anderen ook een geste krijgen.

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maar het is geen structurele oplossing... enkel mensen die klagen (en de kans ertoe krijgen via zo'n formulier) krijgen misschien een oplossing.Funfile schreef:Mooi dat het voor U nu opgelost is.
- de 25euro opleg wordt gecrediteerd op volgende factuur (met als argument dat ik omwille van reeds klant sinds 2001 - helaas nog geen 5 jaar hd digicorder - idd wel een trouwe klant ben)Slafes schreef:Ja, ben ook benieuwd nu...Dat delen kan voor veel mensen weer een aanleiding worden dat anderen ook een geste krijgen.
- 3 maanden geen huur voor de digicorder als geste voor het verlies van alle opnames, volledige series en onderdelen van series die ik kwijt ben.
Zoals al eerder gezegd ging het mij meer om het principe dan om de 25euro opleg, Dus deze tegemoetkoming is leuk maar niet echt wat ik als doel had. Ik wou vooral mijn punt maken dat niet elke klant voor dezelfe huurprijs een gelijkwaardig toestel krijgt en dat bij een defect toestel daar misschien toch maar wat mee moet rekening gehouden worden. Met het telefoontje dat ik van Telenet kreeg heb ik die boodschap ook duidelijk kunnen uitleggen. Ik ben uiteraard ook geen oen en weet ook wel dat dit ene geval het systeem niet zal veranderen, maar ik kan me wel inbeelden dat als er meer mensen met gelijkaardige reacties bij Telenet aankloppen, dit wel kan zorgen voor andere politiek.
Soit ... ik heb mijn punt kunnen en mogen maken via dit forum en bij Telenet zelf, dus voor mijzelf is de zaak opgelost. Ik wens anderen in dezelfde situatie hetzelfde toe.
Klopt inderdaad. Structureel kan er wellicht enkel verandering komen als er meer mensen zijn die hun boodschap durven/kunnen/willen/mogen overbrengen. Dat is uiteindelijk ook wat ik zelf heb gedaan. Ik vond inderdaad dat ik te klagen had (niet dat ik zo'n klager ben hoorr2504 schreef:Maar het is geen structurele oplossing... enkel mensen die klagen (en de kans ertoe krijgen via zo'n formulier) krijgen misschien een oplossing.Funfile schreef:Mooi dat het voor U nu opgelost is.

-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Deels... Soms haalt hard klagen en zagen ook helemaal niets uit. Heb het al meegemaakt toen ik eens belde voor een compensatie. Op het Tik forum kregen bepaalde mensen deze wel en ik niet. Dus meerdere keren bellen, verwijzen naar identiek dezelfde problemen en de compensaties die mensen kregen en elke keer bot vangen. Tot zeer onvriendelijke medewerkers op de helpdesk toe.
Ik ben helemaal geen voorstander van de willekeur, maar ik vrees dat de wereld zo in elkaar zit. Er zijn mensen die op alles afbieden, zelfs voor de kleinste prul die ze in de winkel kopen en vaak werkt dat ook. Terwijl ik vind dat je zoiets niet doet en iedereen dezelfde prijs maar moet betalen.
Ooit bij Telenet meegemaakt en daar was ik wel boos om en heb ik het uiteindelijk wel gekregen... Ik bestel internet en tv voor mijn nieuwe woonst en als klap op de vuurpijl krijg ik een gratis digicorder als ik ook telefonie er bij neem. Ik kan Telefonie dezelfde dag nog opzeggen volgens de medewerker aan de telefoon. Natuurlijk neem ik dat. Ik meldt dit aan mijn broer en ook hij wil dat wel aan die voorwaarden. Hij belt en bestelt en krijgt geen gratis digicorder. Bij hoog en bij laag beweren dat er zo geen promo loopt en dit onmogelijk is. Ik bel in zijn naam terug, leg dat nog eens uit. Bij hoog en bij laag beweren dat dit niet zo is, ook bij de "hogere instanties" gevraagd etc etc. Het kon niet. Tot ik het beu werd en vroeg om mijn contractnummer eens op te vragen. Daar zagen ze zwart op wit staan: gratis digicorder. Een minuut verstomming en stilte aan de telefoon en dan werd er aan mijn broer ook een gratis digicorder gegeven.
Soms werkt het wel om Userbase of Tik eens aan te halen aan de telefoon, of nog beter, stiekem eens de naam Charlotte laten vallen.
Ik ben helemaal geen voorstander van de willekeur, maar ik vrees dat de wereld zo in elkaar zit. Er zijn mensen die op alles afbieden, zelfs voor de kleinste prul die ze in de winkel kopen en vaak werkt dat ook. Terwijl ik vind dat je zoiets niet doet en iedereen dezelfde prijs maar moet betalen.
Ooit bij Telenet meegemaakt en daar was ik wel boos om en heb ik het uiteindelijk wel gekregen... Ik bestel internet en tv voor mijn nieuwe woonst en als klap op de vuurpijl krijg ik een gratis digicorder als ik ook telefonie er bij neem. Ik kan Telefonie dezelfde dag nog opzeggen volgens de medewerker aan de telefoon. Natuurlijk neem ik dat. Ik meldt dit aan mijn broer en ook hij wil dat wel aan die voorwaarden. Hij belt en bestelt en krijgt geen gratis digicorder. Bij hoog en bij laag beweren dat er zo geen promo loopt en dit onmogelijk is. Ik bel in zijn naam terug, leg dat nog eens uit. Bij hoog en bij laag beweren dat dit niet zo is, ook bij de "hogere instanties" gevraagd etc etc. Het kon niet. Tot ik het beu werd en vroeg om mijn contractnummer eens op te vragen. Daar zagen ze zwart op wit staan: gratis digicorder. Een minuut verstomming en stilte aan de telefoon en dan werd er aan mijn broer ook een gratis digicorder gegeven.
Soms werkt het wel om Userbase of Tik eens aan te halen aan de telefoon, of nog beter, stiekem eens de naam Charlotte laten vallen.

-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
- Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
- Bedankt: 12 keer
Mijn ervaring leert dat wanneer je via twitter het probleem aanhaalt, er heel snel gereageerd wordt.
Ik had een dc2000 en kon mijn opnamen. Iet delen met een nieuwe dc2100. Ik heb dit aangekaart, resultaat: ik heb 39€ betaald in een shop om de digicorder om te wisselen en als compensatie 1 maand gratis internet. Dus twitter maar.
Ik had een dc2000 en kon mijn opnamen. Iet delen met een nieuwe dc2100. Ik heb dit aangekaart, resultaat: ik heb 39€ betaald in een shop om de digicorder om te wisselen en als compensatie 1 maand gratis internet. Dus twitter maar.