Snelheid VDSL2 scarlet
Mijn bedoeling was om met een load-balancer, fault-tolerantie te hebben op leverancier en technologie.
Ik had al een telenet connectie en daar haal ik vlot +/- 90M download en 5M upload.
De snelheid van mijn scarlet VDSL2 valt echter dik tegen.
Ik haal 10M download en 0.5M upload.
Dit is maar 10% van de snelheid van mijn telenet verbinding.
In bijlage 2 screenshots, iemand een idee of dit normaal is voor een VDSL2 aansluiting ?
Wat zou hier de oorzaak van zijn ?
Te ver van de telefooncentrale ?
Iemand een idee hoe dit te verhogen ?
Mvg,
Ron
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Deze post kan je negeren. 10/0.5 is idd een VDSL 2 repair profiel(dacht even dat 9/0.5 het enige VDSL2 repair profiel was). Je kan de raad van degene onder mij best volgen.
Laatst gewijzigd door Matthias 29 sep 2013, 18:32, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
Met 10 / 0.5 zit je op een repair profiel , wss zit er ergens een stub ( aftakking) die er niet hoort te zijn ...
Wat zegt http://www.lijntest.be
(post hier het resultaat) ofwel doe je het via onderstaand programmatje
Meer info kan je hier vinden (deze kan je eens laten lopen om het te testen) stats kan je ook hier posten ...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=35489
Ivm juist aansluiten van je internetlijn ...
http://support.nl.belgacom.be/euf/asset ... tp2007.pdf
Inkomend paar van belgacom rechtstreeks op de zwarte klemmen (a en b)
Alle telefoons moeten op de groene klem verbonden zijn
Mvg
Wat zegt http://www.lijntest.be
(post hier het resultaat) ofwel doe je het via onderstaand programmatje
Meer info kan je hier vinden (deze kan je eens laten lopen om het te testen) stats kan je ook hier posten ...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=35489
Ivm juist aansluiten van je internetlijn ...
http://support.nl.belgacom.be/euf/asset ... tp2007.pdf
Inkomend paar van belgacom rechtstreeks op de zwarte klemmen (a en b)
Alle telefoons moeten op de groene klem verbonden zijn
Mvg
-
- Premium Member
Je zit op 600 m van de centrale, daarmee zit je in het LONG REACH profiel.
Je max haalbare snelheid is 12 / 1 .
Wegens een probleem in je binnenbekabeling heeft belgacom je tijdelijk lager gezet op 10 / 0.5 .
Kan je even schets maken van je bekabeling ? waar belgacom binnenkomt, hoeveel telefoonaftakpunten er zijn ?
evt met foto's .
Hiermee zullen we je wel verder kunnen helpen .
Maar jammer genoeg zal je niet veel omhoog gaan kwa snelheid 10 / 0.5 => 12/1 (of je gaat terug naar telenet moeten gaan)
Je max haalbare snelheid is 12 / 1 .
Wegens een probleem in je binnenbekabeling heeft belgacom je tijdelijk lager gezet op 10 / 0.5 .
Kan je even schets maken van je bekabeling ? waar belgacom binnenkomt, hoeveel telefoonaftakpunten er zijn ?
evt met foto's .
Hiermee zullen we je wel verder kunnen helpen .
Maar jammer genoeg zal je niet veel omhoog gaan kwa snelheid 10 / 0.5 => 12/1 (of je gaat terug naar telenet moeten gaan)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
je zit op een Long Reach profiel dwz afstand tot de ROP tussen 1000 en 1400 meter.
Maar je moet eerst controleren of je aansluiting van de NTP2007 / NF2007 in orde is,
anders blijf je op een repair profiel 10/0,512 staan i.p.v. 12/1 Mbps
Maar je moet eerst controleren of je aansluiting van de NTP2007 / NF2007 in orde is,
anders blijf je op een repair profiel 10/0,512 staan i.p.v. 12/1 Mbps
De VDSL2 modem staat 20 cm naast de inkomende doos van Belgacom.
Maar de installatie door Scarlet technieker is niet gedaan zoals in de PDF die eerder gepost is.
ik had het dus beter zelf gedaan
zoals ik het kan zien, loopt wit en blauw naar de alarm centrale
en 2 andere draadjes komen terug, daar staat die stekkerdoos dan op waar de modem in zit
dat zal het dus waarschijnlijk zijn ?
ik zal eens zien om de alarm op de stekker te zetten
thanks for the great support !
eigenlijk moest ik dan bij scarlet een ADSL abonnement genomen hebben want VDSL2 werkt hier dus niet
mijn telenet is er nog steeds, omdat ik de 2 lijnen in load balancing gebruik met fail-over
mvg,
Ron
Maar de installatie door Scarlet technieker is niet gedaan zoals in de PDF die eerder gepost is.
ik had het dus beter zelf gedaan

zoals ik het kan zien, loopt wit en blauw naar de alarm centrale
en 2 andere draadjes komen terug, daar staat die stekkerdoos dan op waar de modem in zit
dat zal het dus waarschijnlijk zijn ?
ik zal eens zien om de alarm op de stekker te zetten
thanks for the great support !
eigenlijk moest ik dan bij scarlet een ADSL abonnement genomen hebben want VDSL2 werkt hier dus niet
mijn telenet is er nog steeds, omdat ik de 2 lijnen in load balancing gebruik met fail-over
mvg,
Ron
-
- Premium Member
je hebt vdsl2 bij scarlet ... (indien je adsl genomen had ging je max 3 / 0.5 halen wat nog trager is ...
)
Wss komt het door die alarminstallatie, wat je kan proberen is even de centrale ertussenuit te halen en rechtstreeks je modem aansluiten op het inkomend paar.
LET WEL OP (onthou hoe het origineel was aangesloten, dit om geen problemen te hebben met je alarm )
Zie ook even deze topic +> zelfde probleem als jij
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=28375
Is perfect zelf te doen .. als je weet waar je mee bezig bent .. uiteraard zal Belgacom daar geen support op geven .
Waar de belgacom lijn binnenkomt het NTP2007 plaatsen , op het groene blokje de INGANG van het alarm aansluiten , en alle andere Telefoon toestelen aan de UITGANG van het alarm ( DUS NIET rechtstreeks op de NTP2007 ) .. de reden hiervoor is de alarm centrale moet ten ALLEN tijd kunnen uitbellen bij alarm .. zelfs als er telefoon toestellen openliggen of bezet zijn .
De vdsl modem ( BBOX2 ) op de full rate filter zelf ( RJ11 in de 6polige stekker ) of op het blauwe blokje indien deze in andere ruimte komt .
Heb er zelf al diverse gedaan bij klanten en uiteraard getest of alarm nog werkt...( die niet verteld hebben aan belgacom dat ze een alarm hadden .. ja dat gebeurd ook )
Maar is uiteraard op eigen risico .....
Dus kort samengevat , je inkomend belgacom paar rechstreeks op de ZWARTE KLEM van de NTP2007
Je Alarm Rechtstreeks op de GROENE KLEM
telefoontoestelen aansluiten achter de alarmcentrale (dus kabel die terugkeerde naar de klemmen)
ofwel sluit je aan zoals Trojan geschetst heeft
Inkomend paar op zwarte klem, alarmcentrale op groene klem , BBOX2 of sagem op de blauwe klem

Wss komt het door die alarminstallatie, wat je kan proberen is even de centrale ertussenuit te halen en rechtstreeks je modem aansluiten op het inkomend paar.
LET WEL OP (onthou hoe het origineel was aangesloten, dit om geen problemen te hebben met je alarm )
Zie ook even deze topic +> zelfde probleem als jij
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=28375
Is perfect zelf te doen .. als je weet waar je mee bezig bent .. uiteraard zal Belgacom daar geen support op geven .
Waar de belgacom lijn binnenkomt het NTP2007 plaatsen , op het groene blokje de INGANG van het alarm aansluiten , en alle andere Telefoon toestelen aan de UITGANG van het alarm ( DUS NIET rechtstreeks op de NTP2007 ) .. de reden hiervoor is de alarm centrale moet ten ALLEN tijd kunnen uitbellen bij alarm .. zelfs als er telefoon toestellen openliggen of bezet zijn .
De vdsl modem ( BBOX2 ) op de full rate filter zelf ( RJ11 in de 6polige stekker ) of op het blauwe blokje indien deze in andere ruimte komt .
Heb er zelf al diverse gedaan bij klanten en uiteraard getest of alarm nog werkt...( die niet verteld hebben aan belgacom dat ze een alarm hadden .. ja dat gebeurd ook )
Maar is uiteraard op eigen risico .....
Dus kort samengevat , je inkomend belgacom paar rechstreeks op de ZWARTE KLEM van de NTP2007
Je Alarm Rechtstreeks op de GROENE KLEM
telefoontoestelen aansluiten achter de alarmcentrale (dus kabel die terugkeerde naar de klemmen)
ofwel sluit je aan zoals Trojan geschetst heeft
Inkomend paar op zwarte klem, alarmcentrale op groene klem , BBOX2 of sagem op de blauwe klem
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Dit is inderdaad de perfecte - lees: enig correcte - manier van aansluiten.Dettie schreef:Waar de belgacom lijn binnenkomt het NTP2007 plaatsen , op het groene blokje de INGANG van het alarm aansluiten , en alle andere Telefoon toestelen aan de UITGANG van het alarm ( DUS NIET rechtstreeks op de NTP2007 ) .. de reden hiervoor is de alarm centrale moet ten ALLEN tijd kunnen uitbellen bij alarm .. zelfs als er telefoon toestellen openliggen of bezet zijn .
Dat gaat niet vanzelf weg.rleplae schreef:Duurt dat dan een tijd vooraleer die repair weg gaat ?
Bel 0800 22424 en geef je lijn nummer in (in jouw geval het nummer van je vaste lijn). Je verbinding zal eventjes verbroken worden, en je zal terug op je stadard profiel komen.
Indien de oorzaak niet verholpen wordt, zal je binnen de kortste keren terug op een repair profiel komen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Code: Selecteer alles
downstream upstream
Line: 12040 kbps 1048 kbps
Max: 24385 kbps 5109 kbps
Profile: 8d
Distance: 603 m
Training: 24,2 dB
Attenuation: 18,3 dB
mercikes voor alle duidelijke en snelle informatie
ron