Dommel geen VDSL2 meer?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
alios
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2013, 11:38

Sinds 2009 heb ik bij Dommel een VDSL2 abonement en ik heb dit al veelvuldig aangeraden aan kenissen. Enkele weken geleden stond ik versteld toen ze dit niet meer aanboden. Ik heb nog VDSL2 van Dommel, maar ze bieden het verder niet meer aan. Weet iemand de rede hiervoor? Ik weet dat Mobistar hiermee is gestopt wegens financiele redenen. Staat Dommel hetzelfde lot te wachten?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ja, ze zijn gestopt met het aanbieden van vdsl2 producten.

viewtopic.php?f=57&t=38829

Volgens mij gaan ze nooit kunnen overleven op hun cityconnect/cityline producten, het is belange niet overal verkrijgbaar en kan op die manier volgens mij nooit rendabel zijn.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

inderdaad, was al eerder opgemerkt
Afbeelding
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 jan 2011, 01:56
Bedankt: 1 keer

Er is VDSL2 verkrijgbaar met netline paket.
Het is een extra optie met €4.99.
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Goh, het probleem is dat providers als Dommel niet echt meer nodig zijn, omdat Belgacom en Telenet ook amper nog een limiet hebben.
Dommel is meer uit de tijd dat BGC een limiet had van 10GB. Toen was het nog nuttig (Dommel had toen 100 ...).

Jammer, maar ze hebben wel een goed statement gemaakt!
whale
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2013, 10:26
Bedankt: 1 keer

chabi2010 schreef:Er is VDSL2 verkrijgbaar met netline paket.
Het is een extra optie met €4.99.


Een aardige voordeel voor Netline is het onbeperkt bellen naar vaste EN mobiele nrs in Belgie voor die all-in VDSL2 prijs van EUR 45, dat zie je niet veel ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat onbeperkt is met een korreltje zout te nemen zoals we hier al mochten lezen.
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zit nu nog op VDSL2 bij Dommel. Als ik een speedtest doe kom ik aan een ongeveer 25Mb/s down en 1,8Mb/s up

Nu als ik kijk bij edpnet bij de lijntest zie ik daar 48,64Mb/s down en 5Mb/s up staan bij zowel piek als daluren wat er volgens mij goed uitziet.
Kan ik aan Dommel vragen om mij op dezelfde snelheid te laten zetten of gewoon ineens over stappen naar een andere provider?
mgee2255
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2012, 02:00
Bedankt: 1 keer

Luke schreef:Ik zit nu nog op VDSL2 bij Dommel. Als ik een speedtest doe kom ik aan een ongeveer 25Mb/s down en 1,8Mb/s up

Nu als ik kijk bij edpnet bij de lijntest zie ik daar 48,64Mb/s down en 5Mb/s up staan bij zowel piek als daluren wat er volgens mij goed uitziet.
Kan ik aan Dommel vragen om mij op dezelfde snelheid te laten zetten of gewoon ineens over stappen naar een andere provider?
Best Dommel contacteren. Mogelijks zit je op 'Belgacom repair' profiel, is de afstand naar een telefooncentrale/kooppunt te groot, enz...

Toen ik overstapte van ADSL naar VDSL kreeg je max 30/6 profiel. Maar de eerste week had ik ook een veel lagere snelheid 16/2 (of zoiets) omdat ik op zo'n Belgacom repair profiel zat. Nadien werd mijn profiel aangepast naar een 30/6 profiel.
Belgacom (en Dommel) maakten toen reclame met hun VDSL2 verbindingen van 50/6 maar Belgacom heeft zeer lang die boot afgehouden.
Nadien werd mijn profiel aangepast maar haalde ik haalde ik max 36/3.

En sinds enkel maanden merk ik dat mijn download snelheid verbetert is en zit is nu rond 43/3.8.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Weet iemand of Dommel nog zijn netwerk uitbreid,zodat netconect en Cityconect toch (bijna) overal verkrijgbaar zou zijn? want het aanbod op zich vind ik wel goed.
SaXoKe
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2013, 20:46
Bedankt: 1 keer

Dommel heeft geen netwerk, ze gebruiken het Belgacom netwerk. Overal waar Belgacom haar diensten aanbied, kan ook dommel ze aanbieden. (dat zouden ze toch moeten kunnen)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

saxoke: dommel heeft wel degelijk een eigen netwerk.
enige minpunt: dat is beperkt - en bovendien tegenwoordig - verouderd.

fluppie: ik geloof dat dommel al jaren niet meer geinvesteerd heeft in eigen equipment in de centrales,
en betwijfel of ze ooit van plan zijn dat nog te veranderen, gezien tegenwoordig alles vdsl is.
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ze willen het alleszins toch niet meer verkopen precies, of het is precies niet meer mogelijk
Momenteel ben ik Cityline klant, en wil naar Netline voor het aanschaffen van de Speedpack, dit krijg ik als reactie op mijn vraag voor overstap:
Geachte ,

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om van cityline om te schakelen naar een Netline .

Verder wensen wij u een prettig weekend !
Droger kon precies niet meer, die wou snel naar huis en nog een paar dingen afwerken..

Na het afschaffen van de jaarlijkse betaling (en 10 EUR per maand minder betalen) en deze reactie, zal de overstap naar Scarlet rap gemaakt zijn, voor 1 eur meer naar vdsl, jammer van de telefonie, ik kan mijn DECTS terug verkopen en investeren in die EUR per maand meer..


Hetzij VDSL er in de komende maanden in zit voor Cityline volk.. :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hou je telefoons en schakel je telefoon over naar voip :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

texke schreef:Na het afschaffen van de jaarlijkse betaling (en 10 EUR per maand minder betalen) en deze reactie, zal de overstap naar Scarlet rap gemaakt zijn, voor 1 eur meer naar vdsl, jammer van de telefonie, ik kan mijn DECTS terug verkopen en investeren in die EUR per maand meer..
Neem Belgacom voor internet (VDSL2) kost 25,50€/maand en behoud je apparatuur, combineer deze vervolgens met Weepee + betamax ;)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Helaas raak ik wsl sneller aan een Betamax dan aan een meer dan 15 Mbps bij Dommel!
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ga het doen wanneer mijn abbo bij Dommel stopt :beerchug:
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Nadat door de afschaffing van de jaarlijkse betaling van mijn cityconnect plus account de prijs met meer dan €10/maand gestegen was ben ik overgeschakeld naar een cityline account. Zo kon ik mijn Belgacom account laten vallen en kwam het nog goedkoper uit en met het gratis bellen hoef ik geen rekening meer te houden met daluren.

Maar nu heb ik er eigenlijk wat spijt van dat ik bij dommel gebleven ben. Ik haal 13 Mb/s down en 2 Mb/s up... straks is de telenet smalband nog rapper :P
Wat dom dat VDSL2 niet mogelijk is waar cityline beschikbaar is.

Als ik nu kijk wat VDSL2 mij bij Belgacom zou kosten:
Internet Overal Start €25,50
Volume Pack Unlimited €7,50
= €33/maand
bij Scarlet is VDSL2 internet €35/maand

dan nog een usenetserver erbij (pakweg €5/maand).
Ik ga toch eens wat meer info zoeken wat ik juist nodig heb voor weepee/betamax en wat de kosten daarvan zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”