Hoi allen,
Heeft iemand dit al gedaan of zijn er mensen die dit doen tegen vergoeding?
Alvast bedankt,
Jan
Imac (2011) upgraden met SSD
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb dat gedaan met mijn 2010 iMac en dat is zeer doenbaar. Het probleem is dat de 2011 iMac drastisch verschilt met de 2010 versie. Het is echt een héél stuk moeilijker. Je moet de tutorial op ifixit volgen (zoeken op jouw imac) én je bent verplicht om een toolkit van hen te kopen. Niet als registratiemethode ofzo, maar simpelweg omdat zij die tools hebben én verkopen. Je vindt ze namelijk nergens anders op 't internet. En geloof me, een maat van me heeft er zich moeten bij neerleggen; hij heeft erg lang gezocht.
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Heb dit ook gedaan met men iMac 2007, inderdaad gewoon de handleiding volgen op ifixit en komt alles wel in orde! 

Provider: Mobile Vikings Fiber 1000/500
Modem/Router: Unifi Cloud Gateway Max PPOE
Switch: UniFi 24p + 24p POE 150W
Wifi: Unifi AP Wifi 6
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Unifi Cloud Gateway Max PPOE
Switch: UniFi 24p + 24p POE 150W
Wifi: Unifi AP Wifi 6
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Mac Mini - M1
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Hier ook gedaan met mijn iMac 2008, gewoon de iFixit gevolgd, en de juiste schroevendraaiers aangekocht (T5 en T6).
Zuignappen om het scherm open te maken zijn ook aangeraden.
Uit mekaar halen was wel makkelijker dan terug ineensteken...
Zuignappen om het scherm open te maken zijn ook aangeraden.
Uit mekaar halen was wel makkelijker dan terug ineensteken...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Een Imac 2012 hier. Het lijmding.
Form over function ect ect.
Ik heb mijn SSD over een Thunderbolt geduwd (extern kastje) omdat een ontdubbelde Fusiondrive nou niet de beste oplossing was voor mijn Bootcamp, en het openen van de Imac in garantie was al helemaal geen optie.
Werkt proper en vlot, met een W7 die nu start in 13 seconden ipv een minuut of zo, maar het blijft trager als technisch mogelijk met een rechtstreeks ingebouwde SSD.
Jammer dat het wat, 2 jaar na introductie of zo, nog steeds bijna onmogelijk is om aan een acceptabele prijs aan een Thunderbolt behuizing-only te komen.
De Seagate Flex-go was een optie, maar ik vond dat veel te duur, vooral omdat er geen kabel bijzit.
Uiteindelijk een 128gig Lacie Rugged gekocht, Drive eruit gehaald en als hdd een pc'tje van de kinderen geduwd, en een grotere, betere Samsung SSD in die Rugged doos gestopt. Aangezien ik toch alle machines naar SSD aan het omzetten was ging die 128gig (een voor SSD's hele trage U100, maar nog atlijd een pak sneller als een fysische hdd), was dit voor mij een stuk goedkoper als meer als 100€ uit te geven voor enkel een Goflex+Kabel.

Ik heb mijn SSD over een Thunderbolt geduwd (extern kastje) omdat een ontdubbelde Fusiondrive nou niet de beste oplossing was voor mijn Bootcamp, en het openen van de Imac in garantie was al helemaal geen optie.
Werkt proper en vlot, met een W7 die nu start in 13 seconden ipv een minuut of zo, maar het blijft trager als technisch mogelijk met een rechtstreeks ingebouwde SSD.
Jammer dat het wat, 2 jaar na introductie of zo, nog steeds bijna onmogelijk is om aan een acceptabele prijs aan een Thunderbolt behuizing-only te komen.
De Seagate Flex-go was een optie, maar ik vond dat veel te duur, vooral omdat er geen kabel bijzit.
Uiteindelijk een 128gig Lacie Rugged gekocht, Drive eruit gehaald en als hdd een pc'tje van de kinderen geduwd, en een grotere, betere Samsung SSD in die Rugged doos gestopt. Aangezien ik toch alle machines naar SSD aan het omzetten was ging die 128gig (een voor SSD's hele trage U100, maar nog atlijd een pak sneller als een fysische hdd), was dit voor mij een stuk goedkoper als meer als 100€ uit te geven voor enkel een Goflex+Kabel.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik veronderstel dat het een 27" is? Ik zou in jouw geval gewoon een kit van Macsales bestellen en dan de video instructies volgen.
Heb zelf via een gelijkaardige kit een Samsung SSD in mijn mid 2010 iMac geinstalleerd en dat ging vlot.
Heb zelf via een gelijkaardige kit een Samsung SSD in mijn mid 2010 iMac geinstalleerd en dat ging vlot.