TV-LAN via Ruckus/PLC

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Terminator
Starter Plus
Starter Plus

Yoow,

Zijn er mensen die Ruckus of PLC gebruiken? Wat zijn jullie bevindingen er van? Want ik zou een LAN (uit de TV-poort) naar de 3de verdieping moeten krijgen. Nu word gezegd dat als je PLC gebruikt op een lijn waar al apparaten op aangesloten zijn (en die kans is nu wel groot in een oud huis), dat er veel storing is. Klopt dit?
Alternatief is dan natuurlijk Ruckus, zijn daar ook gekende problemen mee? Zou dit lukken doorheen twee plafonds?

Dus wat kunnen jullie mij aanraden?

Already thanks!
Laatst gewijzigd door Terminator 19 sep 2013, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zekerheid dat het werkt op voorhand kan je nooit 100% hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar ruckus of de nieuwe wifi-bridges die BGC verkoopt
Probeer van in de bgc shop af te spreken dat als je bv de ruckus of wifi bridges koopt, en het niet werkt naar behoren of je die mag terug brengen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Terminator schreef:naar de 3de verdieping moeten kijken.
Wireless van gelijkvloers (veronderstel ik) naar een 3e verdieping kan je volgens mij ook wel vergeten... dan denk ik dat je meer kans hebt met PLC.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En als dat ook niet lukt, dan wordt dan een UTP kabel trekken, het is dan te hopen dat het signaal niet te zwak wordt als de UTP kabel te lang is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een UTP kabel voor ethernet mag 100m lang zijn.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wireless van gelijkvloers (veronderstel ik) naar een 3e verdieping kan je volgens mij ook wel vergeten...

zoals ik zeg dit kan je niet met zekerheid zeggen, bij mijn dochter waar de zoon op het 3de verdiep zit, had BGC eerst PLC's geplaatst en dit gaf problemen dan is BGC teruggekoemen om te proberen met ruckus en tot nu toe nog altijd geen problemen .
Daarom dat ik zeg " proberen " en afspreken in BGC center om eventuuel te mogen omruilen als het niet werkt.
Terminator
Starter Plus
Starter Plus

Ok thanks, ik denk inderdaad dat het dan toch het beste is om een CAT6 kabel te trekken. Denk dat ik dit via een PVC kokertje langs de gevel omhoog ga brengen. Normaal gezien zou de lengte nu inderdaad geen probleem kunnen zijn. Zal maximaal 12meter zijn vermoed ik.
Ik gebruik boven ook draadloos internet en de sterke is hier niet optimaal. Dus ik zou ineens ook internet via LAN kunnen verkrijgen. Maar hoe zou ik dit het beste doen? Gewoon 2 ethernet kabels (waarvan dan één die in de TV poort zit en één in de LAN poort), of kunnen beide signalen over één ethernetkabel gestuurd worden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jackho schreef:zoals ik zeg dit kan je niet met zekerheid zeggen
Testen is inderdaad de enige methode... maar het neemt niet weg dat de kans klein is.
Terminator schreef:of kunnen beide signalen over één ethernetkabel gestuurd worden?
Dit is afhankelijk van de instellingen... of je routed werkt of niet (zie andere topics waar dit beschreven is).

Het meest flexibele is natuurlijk meteen twee kabels te trekken.
Terminator
Starter Plus
Starter Plus

Ok, dan trek ik gewoon ineens twee kabels, één LAN en één TV, zal waarschijnlijk nog het beste zijn.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”