Belgacom of Telenet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Gesloten
Tinolicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

ik ga binnenkort alleen wonen. Nu sta ik op het punt om te kiezen voor internet. Ik hoef enkel internet, ik kijk amper televisie en vaste telefonie hoeft ook niet.

De basis kost ongeveer hetzelfde. Telenet wordt wat duurder bij het overige aanbod. Het is een lange straat en ik weet niet of er snelheidsverlies zou zijn als ik telenet neem. Met wifi vind ik enkel telenetspots.
Als mobiele provider ben ik bij Proximus dus ik kan misschien opteren voor een pack van Belgacom.

Heeft verder iemand bemerkingen?

Groeten

Martijn
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Kijk eens op lijntest.be (EdpNET maakt gebruik van de Belgacom-infrastructuur).
Als je een goed profiel kan krijgen zou ik Belgacom sowieso verkiezen boven Telenet(geen downloadlimiet, en als je amper TV kijkt zijn de nadelen van IPTV zeker geen nadeel) Ook kan je bij Telenet niet langer TV&Internet zonder Vaste telefonie krijgen(al slagen sommigen daar, naar eigen zeggen, wel in door te zagen tegen de helpdesk.
Tinolicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Op lijntest.be kwam ik uit op maar 16 mbit. Op de belgacomsite stond dat ik 2 tv's in HD kon aansluiten. Straks eens informeren hoe de formule internet+gsm werkt. Dan hoef ik ook niet meer te herladen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je gaat alleen wonen, de kans dat je dan op meerdere tv's tegelijk gaat kijken is dan klein.

16mbit echter is ook niet echt wow. Maar in jouw geval(zie eerste regel) nog net ok.
Des te belangerijker is het om jouw prioriteiten te bepalen.
Verwacht je veel internet verkeer (down/upload)?
Als het enkel internet as is betreft zou ik gewoon de goedkoopste kiezen.

Belgacom zal goedkoper uitkomen naar de toekomst toe wanneer je wel telefoon en tv zou willen maar als dit niet voor het eerste jaar is zou ik hier geen rekening mee houden. Mocht telenet nu goedkoper zijn kan je later eventueel nog altijd van een promotie bij belgacom genieten voor wanneer je een ruimer pakket wenst.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

En waarom kiezen tussen Belgacom & Telenet ? Er zijn nog alternatieven, TV-Vlaanderen, EDPNet, Bhaluu, Scarlet, Base...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tinolicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

TV vlaanderen biedt toch geen internet aan of zoek ik verkeerd.
Over Scarlet weet ik praktisch niets en ook weinig ervaringen gehoord van anderen. Voor epdnet geldt hetzelfde.
Bhaluu ken ik helegans niet en biedt Base internet aan dan?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Scarlet is de low cost provider van BGC. Edpnet is helemaal onafhankelijk maar heeft best wel wat klanten. Base heeft ook Internetverbindingen maar vooral hun Snow is interessant, wat dan weer packs zijn met TV en telefoon. Dommel vermeld ik liever niet vanwege de toch wel gemengde ervaringen bij hen.

Bhaalu en TV Vlaanderen zijn tot op heden nog steeds enkel TV, dus niet van toepassing voor topic starter.

Dus als de topic starter zijn onderzoek wil uitbreiden, raad ik hem aan om Edpnet en scarlet ook eens te bekijken.

Belgacom heeft als extra voordeel "Internet overal", als je dat belangrijk vindt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Fyi,

ben al Telenet klant sinds de beschikbaarheid hier in Rijmenam/Bonheiden (zeker dus al meer dan 10 jaar) maar in het verleden o.a. ook klant geweest bij o.a. Uunet, Ping, Tornado, Belgacom/Skynet, Dommel, EDPNET, ...

Persoonlijk zou ik echter opteren voor Telenet voor internet en TV, het minste zever en en betrouwbaar - niet te veel poespas.

Voor traditionele telefonie (als je die nog gebruikt: ik zou voor enkele gesprekken per maand alleszins maandelijks niet rond de 20 EUR of zelfs meer willen ophoesten...) lijkt Belgacom voorlopig nog steeds (kwalitatief) de betere optie (je kan hier ook steeds voor een oplossing via VOIP gaan, maar dan moet je natuurlijk altijd over internet beschikken en niet met elke VOIP leverancier kan je noodnummers bellen).

Nadeel: limieten ("vrij" downloaden is niet zo "vrij" : Telenet heeft wel business formules die je als consument ook kan nemen waarbij je harde - en ook hogere - vaste trafieklimieten hebt, 23/9 veranderd Business Fibernet XL naar het schijnt naar 5 TB en Fibernet Business L naar 2 TB - opgelet wel: de business prijzen zijn excl. BTW), prijs en administratie niet altijd perfect + je betaalt ook nog je rechten voor de TV kabel (als je TV neemt) en de aansluiting als die er nog niet is.

Performantie die ze aanbieden kan je daadwerkelijk eruit persen op veel locaties (hangt er wel een beetje vanaf hoeveel volk er op je node zit, tijdens de piekuren durft het wel eens voelbaar zijn hier en daar). Netwerk uptime en betrouwbaarheid is naar mijn ervaring tot op heden zeer goed. Zeer weinig downtime, en de paar issues die er geweest zijn werden steeds binnen max. enkele uren opgelost geweest (e.g. defect in een straatkast ofzo, hoogspanning die er voor gans deel van de provincie uitlag,...). De routering is in het verleden niet altijd optimaal geweest, maar dat lijkt sinds enige tijd toch fors verbeterd.

Ik heb tot nu toe de helpdesk ook steeds vrij vlot kunnen bereiken. Zoals in elke administratie zijn er wel eens misverstanden, maar mijn ondervinding is dat het niet beter is bij de overige partijen (wel in tegendeel). Ik zou na een aanpassing de eerste facturen altijd eerst goed nakijken en als je twijfels hebt met hen contact opnemen voor verduidelijking (of rechtzetting)...

De verhouding download/upload zit ook behoorlijk scheef, maar dat is bij alle consumenten-abonnementen in België het geval...

Alle anderen bijna internet aanbieden via het Belgacom netwerk over ADSL(2+) of VDSL2 en daar de werkelijke snelheid die je op de local loop haalt sterk afhangt van de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de ROP of centrale... Zo kan je bijvoorbeeld 50/6 betalen bij Belgacom en in de realiteit maar 12,16 of 20 Mbps krijgen in heel wat gevallen. Als je dit toch overweegt zou ik eerst inderdaad via een aantal lijntesten bij leveranciers eens nagaan wat je werkelijk zou moeten kunnen hallen (onder normale omstandigheden). De alternatieve operatoren werken dus meestal via Belgacom, en dat wil dus zeggen een extra tussenpartij: risico op meer communicatieproblemen bij verwerking aanvragen en vingerwijzing naar elkaar als er issues zijn ... (ik spreek uit ondervinding)

Als we naar de huidige "betere" VDSL providers kijken geef ik u volgende feedback - op basis van persoonlijke ervaringen:
- Belgacom: goede netwerkkwaliteit, echter meer uitval dan Telenet en ronduit SLECHTE helpdesk - soms 45 minuten wachten zonder uiteindelijk iemand aan de lijn te krijgen. Bieden de mogelijkheid om ook op de goedkopere formules bij te betalen om geen traffieklimiet te hebben + leverancier local loop en internet is hetzelfde - dus geen discussies onderling. Voor Belgacom scarlet dochter heb ik geen persoonlijke ervaring, dit is meestal iets goedkoper maar de service naar het schijnt iets minder en ook de geleverde snelheden. Eigen ervaringen op ADSL/ADSL2 en met hun Proximus filliaal.
- Dommel: administratie en support een ramp, eens setup in orde werkt het redelijk goed - maar ik zou wel niet opteren voor emailhosting of hun DNS servers (je gebruikt beter OpenDNS of Google DNS als betrouwbaardere opties). Lijnsnelheid 30/6 op 410m van de centrale.
- EDPNET: administratie niet zo goed en helpdesk neemt niet altijd op, mij lijkt het personeel deels van anderstalige origine (Russisch?) en verwijst al eens naar contractuele voorwaarden die niet terzake doen, routing niet altijd denderend en op de korte tijd dat ik er was kreeg ik slechts 20/2 op dezelfde lijn als bij Dommel.

TV Vlaanderen biedt een bundle-offer aan met internet van EDPNET voor zover ik weet, dus VDSL2 of ADSL(2+).

Het klopt dat sommige VDSL2of ADSL(2+) oplossingen goedkoper zijn, maar je krijgt dus niet altijd waar voor je geld : check als je hiervoor toch kiest omwille van de soms iets lagere prijzen dat je geen kat in een zak koopt.

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je gebruikersprofiel is, je veel downloadt, films/video bekijkt online, online gamed of enkel bijvoorbeeld je mail checked, online bankiert en misschien eens een beetje op facebook etc. rondneust ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dit is echt een kwestie van persoonlijke ervaringen. Mijn eravring met de BGC helpdesk is nl heel goed, en ook heel weinig utival. Vermoedelijk hadi k geluk en jij pech.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Goztow,

dat is juist - het zijn persoonlijke ervaringen, maar na enige ervaring met verschillende providers op VDSL/ADSL vs. Telenet geeft dit toch een beter beeld en merk ik toch een "rode draad" die er doorheen loopt en loop ik niet echt meer warm voor VDSL.

Nu ja, zoals je zelf ook aangeeft - dat kan variëren.

Misschien heb je bij Telenet ook al wel eens pech als er een beschadigde COAX in de straat ligt bijvoorbeeld en men die niet meteen komt veranderen.

Ik zie dat Dommel intussen geen VDSL/Speedconnect meer aanbiedt - ze plaatsen zich dus blijkbaar helemaal buiten dit segment (tenzij we van plan zijn op heel korte tijd iets anders/beters aan te bieden natuurlijk).
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Tinolicus

BGC internet start aan ca 25,00 €/maand + (gratis) VRT zenders via DVB-T antenne! Qua prijs/kwaliteit alvast hard to beat...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Tinolicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het is daarmee, nu nog duidelijkheid rond pack van Internet + GSM. Als die datavolume van het Internet geldt op GSM dan is het snel beslist. Iemand die daar meer over weet?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Indien gsm in pack dan geldt het gratis mobiel datavolume bij vast internet inderdaad ook op gsm.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

wied schreef:@Tinolicus

BGC internet start aan ca 25,00 €/maand + (gratis) VRT zenders via DVB-T antenne! Qua prijs/kwaliteit alvast hard to beat...

Hiermee geef je de indruk dat dvb-t voorbehouden is voor BGC internet klanten ...

Hij kan ook gewoon telenet internet nemen (als de technische snelheid op zijn lokatie daarvan hoger is) en gratis dvb-t VRT kijken hé.
't is wel 25.5 euro blijkbaar, iemand heeft op de marketingdienst van telenet het nodig gevonden een halve euro te verhogen :lol:
Misschien was dat wel een Belgacommol want mij lijkt het onverstandig om uw basisinternetabonnement duurder te maken dan je belangrijkste concurrent.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TS heeft duidelijk gemaakt weinig TV te kijken op dit ogenblik. Dit zou mogelijk kunnen veranderen met de komst van stievie, waardoor BGC start (met optie onbeperkt eventueel) een betere keuze kan zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik ben een tijdje klant geweest bij Belgacom en Scarlet en heb nooit reden tot klagen gehad over stabiliteit of ondersteuning. Dat lijkt me dus niet perse een reden om voor Telenet te kiezen. Ben onlangs wel zelf overgestapt omdat de internetsnelheid op mijn adres wat achterbleef op VDSL.

Overigens vorige week voor mijn ouders de Telenetmodem ingewisseld om van de snelheid van Whop gebruik te kunnen maken. Modemactivatie-order bleef vastzitten in hun systeem met als gevolg 3 dagen alleen analoge televisie.

Maar goed, het gaat overal wel eens mis. :wink:
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Telenet, slechte routing, wil ik van het Microsoft partnernet enkele installfiles afhalen van Win8.1 of Office of WinSrv... 1KB/s via Telenet. En via Belgacom de volledige downloadsnelheid... Routing via US ipv in EU te blijven. Bij Belgacom, op dezelfde IP's via EU...
Hoewel het bij Telenet maanden geleden ook wel aan deftige snelheid ging...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik ben recent volledig overgestapt van Telenet internet80 (de business fiber dus) op m'n oude Belgacom VDSL lijn.

Op papier zou er een groot verschil moeten zijn: 80mbit vs 30 en 6 ipv 4 up.

In de praktijk? Helemaal omgekeerd.
Ondanks de "verminderde" traffic shaping op business fibernet en het vast volume is het achteraf toch duidelijk dat er nog steeds afknijping was of vertraging op een of andere manier.

De volumes die ik nu kan binnenhalen zijn niet te vergelijken met wat ik kon over m'n Telenet lijn, en alles wat je doet op het net krijgt dezelfde continue snelheid, 24/7 en dat is merkbaar. Zelfs YouTube laadt duidelijk sneller en stabieler als ook zelfs videozone op dereractie.be om maar iets te zeggen. Eigenaardig genoeg.

Ik kan ook zeggen dat de terugkeer naar echt onbeperkt volume haast bevrijdend voelt, geen constante berekeningen meer of smallband dreiging dat als een zwaard van Damocles boven uw connectie hangt etc...

Nee, zeker als DLM nog eens passeert ook, VDSL all the way.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

iRockabizzydilly schreef:In de praktijk? Helemaal omgekeerd.
Ondanks de "verminderde" traffic shaping op business fibernet en het vast volume is het achteraf toch duidelijk dat er nog steeds afknijping was of vertraging op een of andere manier.


iRockabizzydilly schreef:Dan mag je mij eens verklaren hoe ik probleemloos p2p doe aan maximum lijnsnelheid en dat zolang mijn volume het toelaat...
Iets wat voorheen alleen met vdsl2 ging.

Ik zie toch geen afknijping zoals bij m'n XL vroeger het geval was.

[Afbeelding Post made via mobile device ]


iRockabizzydilly schreef:Er zit geen traffic shaping op, aan de lijve ondervonden...

[Afbeelding Post made via mobile device ]


raar, omdat er net geen maand tussen deze uitspraken zit. :) Of is het allemaal ineens recent veranderd?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik vrees dat het allemaal nogal subjectief is... en het waren zeker geen simultane testen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik persoonlijk ondervind weinig last van snelheidsdrops en shaping. Maar ik zit in een buurt met zeer veel vdsl2 lijnen. Het enige telenet dat ik hier weet zijn is de kliniek (kliniek haalt enorme snelheden dus denk dat die hun eigen lijn hebben) en de taverne. Maar ik kan mij best inbeelden dat er plaatsen zijn waar je het beste af bent met vdsl2. Ik raad de mensen ook altijd aan, zit je goed en zijn de waarden voldoende -> Vdsl2.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

r2504 schreef:Ik vrees dat het allemaal nogal subjectief is... en het waren zeker geen simultane testen.


Niks subjectief, kga het zelf toch wel zien zeker? En wie zegt dat ik ook niet simultaan probeerde?

En Titanium, klopt. Tot dat hier iemand aanhaalde dat er wel een vorm van traffic shaping op zat dacht ik dus van niet. Ik had alleszins een serieus verschil opgemerkt tussen de fibernet xl en buss fibernet 120/80 en dat leidde tot m'n vorige comment.

Ik ben er dan meer op beginnen letten, en slechts af en toe kon je merken dat er vertraagd werd. Sowieso is de omgeving hier zeker niet ideaal voor Telenet. Een tijdje nadat ik er begon op te letten werd m'n Belgacom lijn hersteld (THX to Krisken) en had ik beide dus opnieuw tegelijk in gebruik. Eerst als Dual WAN (geen failover maar loadbalance, 3:1, 2:1 of 1:1), er na apart.
En het is toen dat het verschil opviel. Want er is nog steeds verschil tussen 75% van de tijd u capaciteit halen of 100% van de tijd.

Ik zou dus verder niet weten wat er belachelijk is aan m'n bevinding en of die andere uitspraak. Het is niet dat ik een volslagen idioot ben die nooit weet wat ie zegt/doet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iRockabizzydilly schreef:En het is toen dat het verschil opviel. Want er is nog steeds verschil tussen 75% van de tijd u capaciteit halen of 100% van de tijd.


Zolang je op datzelfde moment niet dezelfde test kan doen op beide is er weinig objectief aan.

Trouwens 75% van 80 Mbit is nog altijd dubbel zoveel dan je VDSL2 aansluiting.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

75% van 80mbit is het dubbel van 50mbit... Muyters, ben jij dat?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iRockabizzydilly schreef:75% van 80mbit is het dubbel van 50mbit... Muyters, ben jij dat?


Blijkbaar herinner je niet wat je zelf post...

iRockabizzydilly schreef:Op papier zou er een groot verschil moeten zijn: 80mbit vs 30 en 6 ipv 4 up.


Ik lees daar 30... niet 50... trouwens hoeveel haal je van die 30 ook effectief ?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Kerel, whatever.
Ik herinner perfect wat ik zelf zei maar dat is mijn provisioning profiel :S na DLM, en dat gaf ik ook aan, zal het verhogen naar 50/70 met momenteel nog cap op 50. Na vectoring misschien anders, vanaf januari 2014.

En van die 30 haal ik nu tot 3,3MB/sec dus zo'n 28,6Mbps in speedtest.

De normale overhead dus, alsof dat bij Telenet niet ook zo is :/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iRockabizzydilly schreef:Ik herinner perfect wat ik zelf zei maar dat is mijn provisioning profiel :S na DLM, en dat gaf ik ook aan, zal het verhogen naar 50/70 met momenteel nog cap op 50. Na vectoring misschien anders, vanaf januari 2014.


Oei... nu gaan we al vergelijken met een theoretisch toekomstig profiel :roll:

iRockabizzydilly schreef:De normale overhead dus, alsof dat bij Telenet niet ook zo is


Volgens mij heb ik nergens geschreven dat je bij TN geen overhead hebt (en dus ook nooit 100% van het geadverteerde zal halen). De kans is echter veel groter bij xDSL technieken dat je ze totaal niet kan halen dan bij kabel.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Theoretisch? Hang ergens anders het groot licht uit kerel :S

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Kuch ... maturiteit ... irockdinges

Stop toch met overal het groot licht uit te hangen ....
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Genoeg geweest. Topic dicht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gesloten

Terug naar “Overstappen”