Hallo,
Om te kunnen testen of ik zelf de nodige instellingen krijg gedaan (in FreePBX - Telefoon) om aan onze wensen te voldoen ben ik op zoek naar Softphone toepassingen om te kunnen testen. Nu bestaan er blijkbaar velen maar duidelijke info hierover vinden is een pak lastiger. Dus nuttige info/ervaringen zij welkom.
Voor een goede prijs/kwaliteit willen we eventueel een betalende versie aanschaffen. Trail versies met volledige mogelijkheden vind ik weinig en de free versies hebben dan weer beperkte mogelijkheden.
wat ik wil testen:
- doorschakelen oproep type 1: bij ontvangst oproep, oproep beantwoorden; vervolgens in wacht zetten; collega opbellen; oproep doorschakelen indien gewenst of opnieuw aannemen als ik toch niet wil doorschakelen.
- doorschakelen oproep type 2 (manueel): bij ontvangst oproep, oproep beantwoorden; doorschakelen naar gewenste persoon
- doorschakelen oproep type 3 (automatisch): Bijvoorbeeld bij afwezigheid mijn oproepen doorschakelen naar collega(s) (dus 1 bepaald nummer of groep nummers)
- aannemen oproep als telefoon van collega rinkelt
- bij afwezigheid (bijvoorbeeld buiten kantooruren) boodschap weergeven, al dan niet met eerst nog enkele malen laten rinkelen om mogelijkheid te geven alsnog oproep aan te nemen (bijvoorbeeld indien je na kantooruren toch nog telefoon verwacht)
Of is dit te veel verwacht en dienen we toch al enkele IP phones te kopen om een test uit te voeren?
Windows:
- Zoiper Classic BIZ & Free: Bij Free enkel basis mogelijkheden, BIZ niet getest: Mogelijkheden zie http://www.zoiper.com/downloads/Zoiper_ ... _Chart.pdf
- 3CX: werkt niet bij FreePBX ?
Smartphone-Android:
Smartphone-IPhone:
Ipad:
- Linphone: enkel basis telefonie, gezochte functies niet mogelijk
uitgebreide Softphone voor asterisk FreePBX
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
3cx werkt perfect met freepbx. Ik draai zelf een freepbx bak en gebruik 3cx op mijn android phone
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
voor mobile devices zou ik groundwire aanraden (= pro versie acrobits) deze is niet gratis, maar heeft uitgebreide mogelijkheden (inclusief siplog)
Bria is ook niet slecht.
als softclient op pc/mac ben ik nog al te vinden voor x-lite eyeBeam 1.5. (dit is niet de beste, maar doet goed z'n werk)
mvg
L.
Bria is ook niet slecht.
als softclient op pc/mac ben ik nog al te vinden voor x-lite eyeBeam 1.5. (dit is niet de beste, maar doet goed z'n werk)
mvg
L.
Hier tot grote tevredenheid Bria 3.5.5 (is wel niet gratis) op Windows 7 na eerst X-Lite gebruikt te hebben (zeer gelijkwaardig aan Bria maar de user interface van X-Lite kon mij niet bekoren - X-Lite is wel gratis).
Heb verder Zoiper en 3cx getest op IOS platform - 3cx levert de meest consistente resultaten en heeft een goede user interface.
Wel opletten met de versies want de nieuwere versies (V11 en V12) werken enkel in samenwerking met 3cx hardware.
Heb verder Zoiper en 3cx getest op IOS platform - 3cx levert de meest consistente resultaten en heeft een goede user interface.
Wel opletten met de versies want de nieuwere versies (V11 en V12) werken enkel in samenwerking met 3cx hardware.