Weepee registratie problemen?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Zijn er nog mensen die de laatste week registratieproblemen ondervinden op hun weepee trunk?
Pbx draait hier al langer dan een jaar zo goed als feilloos, maar deze week hebben we al paar keer registratieproblemen gekend op weepee. Alle andere trunks blijven gewoon online. Inbound calls gaan over de weepee trunk, dus de impact is meteen groot hier. Deze morgen ook weer, er zeker 2 tot 3u volledig uit, niet leuk. Gebeld naar weepee, niet bereikbaar. Mail gestuurd, geen antwoord tot hiertoe. Hier iemand die meer weet?
Mvg
Yves
Pbx draait hier al langer dan een jaar zo goed als feilloos, maar deze week hebben we al paar keer registratieproblemen gekend op weepee. Alle andere trunks blijven gewoon online. Inbound calls gaan over de weepee trunk, dus de impact is meteen groot hier. Deze morgen ook weer, er zeker 2 tot 3u volledig uit, niet leuk. Gebeld naar weepee, niet bereikbaar. Mail gestuurd, geen antwoord tot hiertoe. Hier iemand die meer weet?
Mvg
Yves
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier ook problemen met onze inbound op één van onze sip accounts via ssw7.brussels,
hebben alles geprobeerd (via andere ssw.. via ssw.bruges) maar resultaat bleef hetzelfde,
de ene keer werkt de inbound en een uur later terug niet meer, zelfs na reset van die verduivelde user-agent beveiliging
en activeren van de stun server, zelfs als stond de account gemeld als geregistreerd.
Wat later kregen we dan telkens de melding 'no server response'
Vreemde situatie, want we hebben verscheidene andere weepee accounts gekoppeld aan diverse DID nummers
en daar geen problemen ondervonden.
Vanaf deze namiddag werkt het terug, we houden ons hart vast .....
hebben alles geprobeerd (via andere ssw.. via ssw.bruges) maar resultaat bleef hetzelfde,
de ene keer werkt de inbound en een uur later terug niet meer, zelfs na reset van die verduivelde user-agent beveiliging
en activeren van de stun server, zelfs als stond de account gemeld als geregistreerd.
Wat later kregen we dan telkens de melding 'no server response'
Vreemde situatie, want we hebben verscheidene andere weepee accounts gekoppeld aan diverse DID nummers
en daar geen problemen ondervonden.
Vanaf deze namiddag werkt het terug, we houden ons hart vast .....
Laatst gewijzigd door Pico 04 sep 2013, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Idem dito...
Sedert zondag problemen met inkomend verkeer. Telefoon gaat over maar geen geluid.
Enkel een harde reset van de SPA3102 helpt om weer te functioneren, ik hou bijna mijn hart vast als de telefoon overgaat 'hoor ik iemand of blijft het stil'.
Erg vervelend, denk dat ik deze week een andere switch invoer , bv SSW5 inplaats van nu SSW0.
Misschien is dit een oplossing, anders ga ik terug moeten naar BC indien dit onbetrouwbaar blijft.
Update:
Net een ticket bij WeePee aangemaakt, nu afwachten op een antwoord.
Sedert zondag problemen met inkomend verkeer. Telefoon gaat over maar geen geluid.
Enkel een harde reset van de SPA3102 helpt om weer te functioneren, ik hou bijna mijn hart vast als de telefoon overgaat 'hoor ik iemand of blijft het stil'.
Erg vervelend, denk dat ik deze week een andere switch invoer , bv SSW5 inplaats van nu SSW0.
Misschien is dit een oplossing, anders ga ik terug moeten naar BC indien dit onbetrouwbaar blijft.
Update:
Net een ticket bij WeePee aangemaakt, nu afwachten op een antwoord.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Problemen na een update kunnen altijd opduiken, maar het mag geen week duren om zoiets op te lossen 

- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
In de log van mijn fritzbox zie ik gisteren ook regelmatig registratie problemen met Weepee account tussen 09:57h tot 15:19h.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
En daar hadden zie iemand voor: weepeechris, maar nu dus niet (echt) meer... vreemde keuzes daar bij weepee.lion51 schreef:Weepee is goeie VOIP provider alleen hun communicatie loopt soms stroef en traag
Snelste gaat meestal via twitter als je info wilt
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Starter
Ik sinds een paar dagen ook problemen met Weepee. Bij de binnenkomende gesprekken is er geen geluid (de oproeper kan mij wel horen). Support gecontacteerd, maar na een volledige dag nog geen reactie gehad. 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ja die deed goed zijn best om iedereen te informeren en plots is er stiltefryelectro schreef:En daar hadden zie iemand voor: weepeechris, maar nu dus niet (echt) meer... vreemde keuzes daar bij weepee.lion51 schreef:Weepee is goeie VOIP provider alleen hun communicatie loopt soms stroef en traag
Snelste gaat meestal via twitter als je info wilt
Inderdaad een vreemde wending in het bedrijf
-
- Premium Member
Blijkbaar zijn er toch problemen met hun updates
Sinds gisteren moet ik hier de stun server indicatie uitzetten om te kunnen bellen via ATA of een Gigaset N300A IP terwijl dit wel gaat via smartphone met CSipSimple en dit na invoeren van de gebruikte abonneenummers om te testen
Smartphone hangt aan zelfde router zijnde BBOX3
Telefonisch kan men hen nie bereiken gezien ze maar op maandag , dinsdag en donderdag telefonisch bereikbaar zijn
Zullen dus nog maar eens om uitleg vragen via mail en twitter
Sinds gisteren moet ik hier de stun server indicatie uitzetten om te kunnen bellen via ATA of een Gigaset N300A IP terwijl dit wel gaat via smartphone met CSipSimple en dit na invoeren van de gebruikte abonneenummers om te testen
Smartphone hangt aan zelfde router zijnde BBOX3
Telefonisch kan men hen nie bereiken gezien ze maar op maandag , dinsdag en donderdag telefonisch bereikbaar zijn
Zullen dus nog maar eens om uitleg vragen via mail en twitter
-
- Starter
Via Twitter werkt de support wel snel.
Mijn probleem is opgelost door UDP ports te fwd-en (Telenet wifi modem).

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Wat was nu de effectieve oplossing? ik heb ook iemand waarvan de trunk niet meer registreerd sedert zaterdag 4 september omstreeks 14u.
heb de freebpx na gekeken, er is niets gewijzigd... als er poorten moeten open staan, welke zijn dit dan?
Tnx
heb de freebpx na gekeken, er is niets gewijzigd... als er poorten moeten open staan, welke zijn dit dan?
Tnx
-
- Premium Member
Uitproberen of stun server actief moet staan of nie
Meestal off plaatsen en bij sommige moet je portforwarding doen
Veel hangt af van type internet verbinding en van het type modem
Meestal off plaatsen en bij sommige moet je portforwarding doen
Veel hangt af van type internet verbinding en van het type modem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Nog altijd problemen bij WeePee?
Ik zie toch niet onmiddellijk fouten in mijn config. Enkele dat er bij sommige nog "brussel" in de domain link staat.
Config is ingevuld via "code voor automatische configuratie".
Laatste week heb ik hier nog vaak last gehad van "regestration failed". Vandaag problemen gehad met mijn gigaset, waardoor ik alles moest resetten. Maar paar uur voor deze hardware/software problemen, was er al een probleem met voip via weepee.

edit//
Mss een ander ip verkregen van de bbox, en dan NAT probleem ofzo.
Geen problemen met: Ovh, freevoipdeal.
Ik zie toch niet onmiddellijk fouten in mijn config. Enkele dat er bij sommige nog "brussel" in de domain link staat.
Config is ingevuld via "code voor automatische configuratie".
Laatste week heb ik hier nog vaak last gehad van "regestration failed". Vandaag problemen gehad met mijn gigaset, waardoor ik alles moest resetten. Maar paar uur voor deze hardware/software problemen, was er al een probleem met voip via weepee.

edit//
Mss een ander ip verkregen van de bbox, en dan NAT probleem ofzo.
Geen problemen met: Ovh, freevoipdeal.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedankt voor de reactie. Dat had ik deze middag ook geprobeerd en toen lukte dat niet, maar vroeger stond die idd standaard uit bij mij.
Ondertussen enkele uren niet thuis geweest en is nu terug in orde.
Vrij verwarrend al die mislukkingen :s
Ondertussen enkele uren niet thuis geweest en is nu terug in orde.
Vrij verwarrend al die mislukkingen :s
-
- Premium Member
Vind het ook raar want als je het script ophaald voor gigaset bij weepee staat het ook actief
Weet echt niet wat ze daar hebben uitgespookt maar resultaat zien we wel dat heel wat abonee's problemen kennen
Weet echt niet wat ze daar hebben uitgespookt maar resultaat zien we wel dat heel wat abonee's problemen kennen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
incoming calls gaan sowieso niet met weepee op softphone.
gooien ze de handdoek in de ring? Want op zo'n manier zie ik geen klanten blijven.
gooien ze de handdoek in de ring? Want op zo'n manier zie ik geen klanten blijven.
Laatst gewijzigd door satsurfer 21 sep 2013, 22:05, in totaal 1 gewijzigd.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Nu we toch bezig zijn: In juni heb ik een herinnering gekregen voor een onbetaalde factuur die zogezegd van januari zou dateren. Ik wist van niks en heb ze gecontacteerd. Heb excuses gekregen dat het een fout was in de boekhouding. Twee keer raden wat er begin deze maand in de bus viel: dezelfde herinnering. Ik ga er geen tijd meer in steken, maar ik vind dit wel erg slordig hoor. De herinnering is trouwens volledig in het Engels opgesteld, wat mij eigenlijk doet afvragen of dit wel rechtsgeldig is in ons land?
-
- Premium Member
Ik heb dinsdag een snelle reactie gekregen voor een probleem bij een vriend van mij
Probleem was dat bij inkomende oproep men soms de oproepende niet hoorde
En het werkt hun oplossing voor de nieuwe wifimodems van telenet
Het positieve nieuws mag ook eens verteld worden
Probleem was dat bij inkomende oproep men soms de oproepende niet hoorde
En het werkt hun oplossing voor de nieuwe wifimodems van telenet
Het positieve nieuws mag ook eens verteld worden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
als ik opstart met zoiper, onmiddellijk 'weepee is ready' (3G of Wifi)
als ik uitgaand 'on-net' wil bellen, krijg ik melding:
Call ENDED: service unavailable (error 503)
Met Csipsimple (outgoing - wifi) lukt het nu wel.
inkomende gesprekken: 'de lijn is bezet' als ik on-net van fritzbox naar Csipsimple bel, idem met Zoiper....de vaste constante!
Op Proximus GC wil Csipsimple niet connecteren (Fout tijdens registreren - Request Timeout melding)
Zoiper registreert probleemloos....
Om moedeloos van te worden...Ga echt niet voor ik een gesprek aanvang, dertig parameters gaan veranderen en hopen dat het lukt....vb. switch van 0 tot 9 proberen
antwoord weepee:
'De CSipSimple instellingen die u in uw bezit heeft en gebruikt voor account ***** zouden correct moeten zijn aangezien u uitgaande gesprekken met deze account maakt.
Het probleem dat u ondervindt met inkomende gesprekken heeft voor zover ik kan nagaan niets te maken met een eventuele update van ons netwerk, maar eerder met de verbinding die u gebruikt. Zoals u in de klantentool kan vaststellen, meten wij een latency van 200ms op deze verbiding. Dit is absoluut onvoldoende om een gesprek tot stand te brengen. '
Heb wel 1000 X geprobeerd, en soms lukt het eens....(Tot voor anderhalve maand probleemloos!)
ivm latency: weet niet waar ze die waarden halen...
Deze avond terug eens via 4G met weepee geprobeerd, weigert pertinent....dan via OVH....probleemloos! (zonder met settings te prutsen)
Proximus helpdesk zegt niets te blokkeren, heb zelf VDSL verbinding of 3-4G verbinding, en toch werkt het niet
hieronder mijn zoiper settings:
mijn analyse is toch dat het bij Weepee ligt (alhoewel zij natuurlijk ontkennen) Vroeger werkte het perfect, dus?

als ik uitgaand 'on-net' wil bellen, krijg ik melding:
Call ENDED: service unavailable (error 503)
Met Csipsimple (outgoing - wifi) lukt het nu wel.
inkomende gesprekken: 'de lijn is bezet' als ik on-net van fritzbox naar Csipsimple bel, idem met Zoiper....de vaste constante!

Op Proximus GC wil Csipsimple niet connecteren (Fout tijdens registreren - Request Timeout melding)
Zoiper registreert probleemloos....
Om moedeloos van te worden...Ga echt niet voor ik een gesprek aanvang, dertig parameters gaan veranderen en hopen dat het lukt....vb. switch van 0 tot 9 proberen

antwoord weepee:
'De CSipSimple instellingen die u in uw bezit heeft en gebruikt voor account ***** zouden correct moeten zijn aangezien u uitgaande gesprekken met deze account maakt.
Het probleem dat u ondervindt met inkomende gesprekken heeft voor zover ik kan nagaan niets te maken met een eventuele update van ons netwerk, maar eerder met de verbinding die u gebruikt. Zoals u in de klantentool kan vaststellen, meten wij een latency van 200ms op deze verbiding. Dit is absoluut onvoldoende om een gesprek tot stand te brengen. '
Heb wel 1000 X geprobeerd, en soms lukt het eens....(Tot voor anderhalve maand probleemloos!)
ivm latency: weet niet waar ze die waarden halen...
Deze avond terug eens via 4G met weepee geprobeerd, weigert pertinent....dan via OVH....probleemloos! (zonder met settings te prutsen)
Proximus helpdesk zegt niets te blokkeren, heb zelf VDSL verbinding of 3-4G verbinding, en toch werkt het niet

hieronder mijn zoiper settings:
mijn analyse is toch dat het bij Weepee ligt (alhoewel zij natuurlijk ontkennen) Vroeger werkte het perfect, dus?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Sinds 30/09 weer registratieproblemen (Registration for '[email protected]' timed out, trying again) op ssw5.brussels.weepee.org.
Registratie op ssw6 gaat wel goed.
Hebben jullie hetzelfde probleem?
Registratie op ssw6 gaat wel goed.
Hebben jullie hetzelfde probleem?
-
- Premium Member
wel na iedere update van csipsimple een reset doen via website weepee
stun moet je uitschakelen in de meeste gevallen
hier werkt dit wel zowel via wifi als via 3g proximus
smartphone is een samsung Galaxy Y Duos s6102
da s nu wel niet een van de snelste hoor
heeft nog android 2.3
stun moet je uitschakelen in de meeste gevallen
hier werkt dit wel zowel via wifi als via 3g proximus
smartphone is een samsung Galaxy Y Duos s6102
da s nu wel niet een van de snelste hoor
heeft nog android 2.3
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier geen problemen meer waargenomen sinds mijn vorige post, registreren doe ik op sip.weepee.org, wel na het invullen een user agent reset gedaan op de klantentool. Loopt nu als een zonnetje 
[
Post made via mobile device ]

[

Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Lijkt me dat er weer een storing was.
Enkel brugge en antwerpen deden het nog, héél brussel lag er terug uit. Ze hebben dit 5 uur geleden gefixt, het probleem was er al van deze nacht.
Verzonden op: 12 nov 2013 1:28 AMHi,
trunk ssw1.weepee.org of your account fusa
is offline for more than 10 minutes now.
Enkel brugge en antwerpen deden het nog, héél brussel lag er terug uit. Ze hebben dit 5 uur geleden gefixt, het probleem was er al van deze nacht.
Twitter: https://twitter.com/BImpens/status/400167287723810817
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Idem hier deze morgen:
Edit: hardware failure
- - één account op ssw7.brussels.weepee.org registreerde niet
- de andere account op ssw0.brussels.weepee.org was geen probleem
Edit: hardware failure
Van: Weepee Support [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 12 november 2013 10:02
Aan: philippe@xxx
Onderwerp: Re: [Ticket#20131112xxx]
Beste Philippe,
Wij hebben een hardware failure gehad op onze apparatuur. Het probleem werd ondertussen verholpen en alle accounts zouden opnieuw on-line moeten komen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Weepee Telecom Support
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
Hier nu ook registratieproblemen via 3G Proximus
Krijg steeds time out
Maar met zelfde toestel met een kaart van Base dan lukt dit direkt
Heb dit doorgegeven aan weepee en ook gemeld aan Proximus
Ben eens benieuwd wat antwoord van Proximus is
Zijn hier nog personen die zelfde hebben meegemaakt?
Krijg steeds time out
Maar met zelfde toestel met een kaart van Base dan lukt dit direkt
Heb dit doorgegeven aan weepee en ook gemeld aan Proximus
Ben eens benieuwd wat antwoord van Proximus is
Zijn hier nog personen die zelfde hebben meegemaakt?