25/2 profiel kwijt

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

ik had vroeger belgacom met een 16/2 profiel ben dan na een tijdje overgezet op een 25/2 profiel.
nu ik overgestapt ben naar scarlet heb ik terug dat 16/2 profiel wat normaal is.
maar nu ik terug ben van vakantie heb ik oppeens maar een 14/1 profiel :(

edit: heb gisteren contact opgenomen met chat service ( mohammed ) hij ging aanvraag indienen.
maar volgens zijn cijfers zat ik op 5000+ meter van de rop en was het onmogelijk om 25/2 te halen... :bang:
ondertussen zit ik terug op 16/2.

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  16544 kbps        2056 kbps
Modem max:             44092 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        33992 kbps         7122 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           612 m Estimated!
Training margin:       22.4 dB
Attenuation:           19.1 dB
zou ik nu gewoon moeten wachten en zou ik automatish terug op 25/2 komen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Volgens mij wel dit kan even duren vooraleer de DLM passeert
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

lanadekat schreef:vroeger belgacom met een 16/2 profiel ben dan na een tijdje overgezet op een 25/2 profiel.
als dat vroeger gelukt is om verhoogd te worden door DLM naar 25/2, dan zal dat wss. nu ook wel lukken, want dat staat volledig los van wie jouw provider is.
lanadekat schreef:volgens zijn cijfers zat ik op 5000+ meter van de rop
dat zal dan wel gewoon een 'nul teveel' typfout geweest zijn
lanadekat schreef:en was het onmogelijk om 25/2 te halen...
25/2 impliceert een DLM verhoging. Ik ben van mening dat er (bijna) niemand is die met absolute zekerheid uitspraken kan doen over toekomstige DLM acties, ook niet op een Helpdesk, zelfs niet een BGC Helpdesk. Jouw actuele training margin 22.4 dB heeft absoluut voldoende overschot, maar dat zegt niet alles... Geduld hebben is de enige boodschap die nu kan meegegeven worden...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

Mohamed: 5430 m 19:59:27
Mohamed: en 6km is de maximale afstand 20:00:27

hij bedoeld volgens mij wel degelijk 5430 m

Mohamed: Ik betwijfel echter dat uw lijnprofiel verhoogt zal worden 20:22:22
Mohamed: Alles wijst er gewoon op dat dit het hoogst haalbare snelheid alle systemen beluiden dit en de afstand tussen de ROP en de woning ook 20:23:28

^^ logisch als je denkt dat de rop op 5000+ m staat
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef:
lanadekat schreef:vroeger belgacom met een 16/2 profiel ben dan na een tijdje overgezet op een 25/2 profiel.
als dat vroeger gelukt is om verhoogd te worden door DLM naar 25/2, dan zal dat wss. nu ook wel lukken, want dat staat volledig los van wie jouw provider is.
lanadekat schreef:volgens zijn cijfers zat ik op 5000+ meter van de rop
dat zal dan wel gewoon een 'nul teveel' typfout geweest zijn
lanadekat schreef:en was het onmogelijk om 25/2 te halen...
25/2 impliceert een DLM verhoging. Ik ben van mening dat er (bijna) niemand is die met absolute zekerheid uitspraken kan doen over toekomstige DLM acties, ook niet op een Helpdesk, zelfs niet een BGC Helpdesk. Jouw actuele training margin 22.4 dB heeft absoluut voldoende overschot, maar dat zegt niet alles... Geduld hebben is de enige boodschap die nu kan meegegeven worden...
mischien domme vraag maar zou 30/6 mogelijk zijn met vdsl2 vectoring ? en zou dit werkelijk begin 2014 komen?
het gaat mij niet echt om de download 20 mbps is goed genoeg maar ik zou graag beloofde upload halen.

nog effe resultaatje van vdsl2tool 3.0 :

downstream			upstream
Line:			16544 kbps			2056 kbps
Max: 			36201 kbps			7584 kbps
Profile: 		8d
Distance:		612 m
Training:		22,4 dB
Attenuation:	19,1 dB
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lanadekat schreef:ik had vroeger belgacom met een 16/2 profiel ben dan na een tijdje overgezet op een 25/2 profiel.
nu ik overgestapt ben naar scarlet heb ik terug dat 16/2 profiel.
zou ik nu gewoon moeten wachten en zou ik automatisch terug op 25/2 komen?
Inderdaad, zoals de andere posters ook al schreven: gewoon afwachten.
lanadekat schreef:mischien domme vraag maar zou 30/6 mogelijk zijn met vdsl2 vectoring ? en zou dit werkelijk begin 2014 komen?
het gaat mij niet echt om de download 20 mbps is goed genoeg maar ik zou graag beloofde upload halen.
Er is op dit ogenblik nog niets bekend over mogelijke wijzigingen in de profielen, nadat vectoring ingevoerd wordt.
Persoonlijk zou ik daar niet op rekenen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

lanadekat schreef:5430 m
waw, da's duidelijk geen typfout geweest en die afstand valt niet te rijmen met 25/2 die je vroeger had en de cijfers die je nu haalt... Ik vermoed dat hier toch een vergissing in het spel is, mss. jouw afstand tot de (oude) telefooncentrale die bijna 6 km was, want bijna 6 km van de ROP, dat kan normaal niet...

Wat er allemaal met DSM (vectoring) gaat mogelijk zijn, ga ik me niet over uitspreken, daar kan je genoeg over lezen in dit topic.
Maar ik ben zelf ook Scarlet klant en de huidige Sagem modem zal in eerste instantie hoogstens Vector friendly gemaakt worden en ooit zal er wel een modem met actieve vectoring komen voor Scarlet klanten, maar ik hoop er niet op om dit begin 2014 effectief in huis te hebben. Dat vraagt veel tijd en vermoedelijk (en ook begrijpelijk) zullen BGC klanten wel eerder bedeeld worden....

Vermits je toch nog een tijdje vast hangt aan de (hopelijk binnenkort) 25/2, afhankelijk van jouw TV en telefonie situatie, eens het ScarletTRIO aanbod bekijken, dan betaal je alvast een lagere prijs die beter overeenkomt met jouw VDSL snelheid...
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dat is gewoon een helpdesk agent dat er niet veel van kent (zoals de meeste jammer genoeg).
5430m is de 4tel meting (fysieke lijnmeting) en die afstand is vanaf de centrale tot bij de klant thuis. Heeft niks te maken met afstand ROP/klant.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef: Vermits je toch nog een tijdje vast hangt aan de (hopelijk binnenkort) 25/2, afhankelijk van jouw TV en telefonie situatie, eens het ScarletTRIO aanbod bekijken, dan betaal je alvast een lagere prijs die beter overeenkomt met jouw VDSL snelheid...

gaat spijtig genoeg niet er zit hier met iemand in huis die persee anne ( tv zender ) wilt hebben :(
Erso
Starter
Starter

Hallo,

ik heb tot paar maanden(4 a 5) terug altijd 20/2 profiel gehad (of 30/6 ik ben niet zeker)..
Mijn modem is op een dag kapot gegaan en ik belde Scarlet op voor een techniek te laten langskomen..
Scarlet stuurde eerst een Belgacom technieker op die mijn telefoonlijn/splitter (hoe dat ook mag heten :lol:) kwam testen.. alles werkte prima volgens hem dus mijn modem was kapot. Scarlet stuurde een technieker op om een nieuwe modem te komen installeren.
Sindsdien heb ik:

[code]
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  16536 kbps        2056 kbps
Modem max:             48688 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        39975 kbps         8375 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           613 m Estimated!
Training margin:       23.6 dB
Attenuation:           17.1 dB
[/code]

Is 20/2 terug mogelijk en hoe lang duurt zo'n 'upgrade'?
Scarlet belooft iedereen 50mbps en natuurlijk is dat niet mogelijk voor iedereen maar ik wil op z'n minst terug naar mijn oud profiel voor het geen wat ik maandelijks betaal..

Gisteren (11 september) contact opgenomen met Scarlet en mij werd aanbevolen om mijn modem te resetten, wat ik ondertussen al heb gedaan.
Nog steeds heb ik 16/2 profiel.. Scarlet morgen terug bellen en vertellen dat ik nog steeds 16/2 profiel heb?

Alvast bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat kan enkele weken/maanden duren eer je terug 20/2 hebt (DLM profiel van 16/2).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Erso
Starter
Starter

Ok bedankt voor uw reactie.. maar ik zal zeker nog paar maanden langer moeten wachten?
Is mijn DLM actief dan? Ja dus heb net contact gehad met Scarlet, probleem ligt onder de grond (bekabeling) zegt Scarlet..
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”