Ik ben er nog maar één dag klant en voel me nu al bedrogen

Blijkbaar rekent Telenet twee activatiekosten aan:
- (1) Activatiekost voor aansluiting van de kabel (aan 50 euro)
(2) Activatiekost voor Digitale TV (ook aan 50 euro).
Tijdens het online bestellen werd die eerste activatiekost nergens vermeld. Ik heb een afschriftbewijs (via e-mail) van deze kosten gekregen. Van activatiekosten voor aansluiting van de kabel werd (in die e-mail) totaal niet gesproken. Ook niet in de kleine lettertjes.
Nu, één dag later, wordt die eerste activatiekost wel aangerekend (in een nieuwe "aangepaste" factuur). Dit is blijkbaar de normale gang van zaken bij Telenet, vertelde de mevrouw op de Facturatie dienst me

Pardon ? Ik plaats een bestelling online, waarbij ik duidelijk aangeef dat ik een nieuwe klant ben (die moet worden aangesloten), en ik krijg hiervoor een eindafrekening van xx euro (alle kosten inclusief). Ik ga daarmee "online" akkoord. En nu één dag later, kan Telenet daar simpelweg 50 euro bijtellen ? En dat is daar de normale gang van zaken blijkbaar.
Ik kan als consument hier niets aan doen (deze praktijk is te nemen of te laten).
=> Als er userbase leden zijn die aangesloten zijn bij TestAankoop, kunnen die hen hiervan misschien eens op de hoogte brengen. Zodat er (in de toekomst) niet nog meer consumenten op dergelijke manier "voorgelogen" worden.
Ik wist dat Telenet gangsters waren. Studio 100, Libelle, Njam, etc is een troef in hun aanbod. Maar dit is geen manier van zakendoen (vind ik) en belooft alvast niet veel goeds voor in de toekomst. Momenteel heb ik geen zin meer om nog Telenet klant te worden (maar om heel het boeltje binnen de 7 werkdagen op te zeggen). Ik ga dit thuis eens aankaarten. Of de vriendin zich hier ook goed bij voelt, zo gerold te worden (al na één dag).
Misschien wordt het toch nog Belgacom...
Groetjes,
Gent32m