Meerdere opnames lukt niet meer

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Kielse
Member
Member

Sinds enige tijd lukt het mij niet meer om meerdere programma's tegelijkertijd op te nemen. Zo heb ik The Killing op Canvas en Ned2 als een tv serie geprogrammeerd, maar neem nu morgen:
The Killing op Canvas van 22u15 tot 23u15 en van 23u15 tot 00u15 (2 afleveringen per avond) en The Killing op Ned2 van 22u45 tot 23u45. Ik krijg steeds de melding dat er een conflict is en dat er geen 3 programma's kunnen worden opgenomen.
In principe zou dit toch geen probleem mogen geven? Ik had er vroeger toch geen last van.

De beschikbaarheistest van Belgacom TV geeft mij dit:
Status: Beschikbaar
Maximaal aantal tv's: 3
HD: Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd: 2
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Als dit over 1 decoder gaat gaat dit bij BGCtv inderdaad niet lukken.

Situatie bij belgacom is als volgt als je decoder het maximum van streams kan benutten:
-1 opname maken
-1 live stream bekijken
-oneindig dingen opnemen op het netwerk, wanneer de zender toestaat op het netwerk opnemen. (slecht 30d opgeslagen op server).

Wanneer iets in serie opname wordt geprogrammeerd zal de decoder dit altijd op de harde schijf opnemen.
Dus zoals hierboven uitgelegd, kan je geen 2 programma's tegelijk opnemen op de harde schijf. Wel op het netwerk van belgacom, maar dan mag het niet als serieopname geprogrammeerd staan.

link met zenders die op het netwerk kunnen worden opgenomen:
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... opneemt%3F

Dus in jouw geval zou ik eerst het programma op Ned2 programmeren (aangezien deze op de harde schijf zal willen opnemen) en dan pas het programma op Canvas, en niet in serieopname. Dat op Ned2 mag je gerus als serieopname zetten, maakt niet zoveel uit aangezien op harde schijf. Wanneer dit geprogrammeerd staat zal hij automatish beslissen om het andere op te nemen op het netwerk en zal er geen conflict zijn.

De reden waarom eerst Ned2 is omdat wanneer u een programma programmeerd dat wel op netwerk kan programmeren eerst programmeerd zal hij dit op de harde schijf willen opnemen aangezien geen conflict.
Als ik me niet vergis is dit afhankelijk van versie decoder die je hebt staan. Denk niet dat dit probleem er nog is vanaf V4. Als ik me niet vergis zal hij wel aanpassen wanneer hij op netwerk kan opnemen ipv harde schijf. Maar ben niet zeker meer. Dit zal iemand anders uitleg over moeten geven of eens testen zou ik zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”