imac 2009 vervangen of ssd kopen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik twijfel of ik mijn imac (mrt 2009) zou vervangen door het eerstvolgende imac model dat uitkomt of in de huidige een ssd schijf steken, dat in de plaats komt van de interne dvd drive? Het OS zal dan wellicht sneller opstarten, maar ik draai ook nog vmware met daarin windows 7. gaat dit ook kunnen genieten van ssd?
Ik zou dit dan via macupgrade/eu laten bestellen (ssd van owc mercury)
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Hangt er ook sterk vanaf waarvoor je nu de imac gebruikt. Draai je vaak apps die veel rekenkracht vragen dan is een sneller model misschien het overwegen waard. Met een SSD gaat vooral het opstarten van het OS en apps versnellen. Het geheugen uitbreiden is in sommige gevallen ook interessant, weet niet wat je nu hebt?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

dit is het huidige model

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac9,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,93 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 8 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz

NVIDIA GeForce GT 120:

Chipsetmodel: NVIDIA GeForce GT 120
Type: GPU
Bus: PCIe
Breedte PCIe-baan: x16
VRAM (totaal): 256 MB
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb een MacBook pro van 2008 met een C2D. Met de Lion OSX erop werd hij wat traag. Ik heb hem toen 4 ipv 2 gig ram gegeven en de 200 gig HDD vervangen door een 256 gig SSD en moet zeggen dat vooral de SSD wat snelheid heeft meegebracht. Ik gebruik de laptop voor internet en Photoshop... ( geen games).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb hier ook mijn iMac 24" uit 2008 meer RAM geheugen gegeven (4GB ipv 2GB) en de 320GB HDD vervangen door een 128GB SDD, en dit toestel van 5 jaar oud works again like charm :-)
Voorlopig niet nodig om hem te vervangen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hmm, ik heb hier nog een iMac van 2007. Krijg je die makkelijk open om een SSD in te steken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Nee, dat is een andere zaak, je moet eerst met 2 zuignappen het glas voor de lcd eraf halen, en vervolgens alle stappen volgen die je kan vinden op iFixit.
Ook speciale schroevendraaiers zijn nodig (in mijn geval een T5 en T6)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb eergisteren mijne maat zijne early Macbook Pro 2008 gekregen. Had hier nog een Crucial M4 64gb liggen en die heeft hij diezelfde dag nog geplaatst.
De schijf is redelijk wat overkill want de Macbook heeft blijkbaar maar SATA1 dus de gekende hoge schrijf en leessnelheden zijn niet van toepassing maar het is zeker merkbaar. In max 20 sec opgestart en alles gaat vliegensvlug open. Ik wacht nu nog op een bepaald stuk om de mechanische schijf terug te kunnen aansluiten.

Volgens mactracker heeft uwe iMac SATA2 dus op dat toestel lijkt een SSD me een goede upgrade die de gebruiksduur nog voor even zal verlengen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”