samsung galaxy s3 (model i9300) + cyanogenmod
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
nu staat er het officieel OS op en ik update enkel als de samsung aangieeft dat er een update is wat dus slechts heel zelden gebeurt, maar wat geeft het aan meerwaarde als ik er bijvoorbeeld iets van Cyanogenmod opzet? ga ik achteraf meer kunnen doen en wat dan precies of ga ik mij miserie op de hals halen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik ben al even op Cyanogenmod met de SGS3.. (weliswaar temasek build)
De CM 10.2 werkt supergoed! Er zijn een paar kleine bugjes, maar dan heb je alle features van Android 4.3 he![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
CM 10.1 is op Android 4.2.2 en werkt ook super.
Wel, wat je gaat missen is alles van Samsung, dus je gaat geen Touchwiz hebben, geen SmartPause, geen gestures, geen SNote, geen SPlanner, Allshare,... Je krijgt eigenlijk een stock Android. Je kunt het dan vergelijken met een Nexus toestel.
CM heeft natuurlijk wel zelf extra goodies zoals themes, instelbaarheid van bepaalde dingen (zoals notification LED, interface,...), ...
Grootste voordeel van cyanogenmod is snelheid (dankzij het ontbreken van alle Samsung brol).
Wil je toch alle Samsung apps behouden, raad ik je aan om dan over te gaan naar bijvoorbeeld De 4.2.2 leak, en nog beter naar een ROM zoals wanamLite (deze heeft uitstekende batterijduur en is perfect stabiel).
De CM 10.2 werkt supergoed! Er zijn een paar kleine bugjes, maar dan heb je alle features van Android 4.3 he
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
CM 10.1 is op Android 4.2.2 en werkt ook super.
Wel, wat je gaat missen is alles van Samsung, dus je gaat geen Touchwiz hebben, geen SmartPause, geen gestures, geen SNote, geen SPlanner, Allshare,... Je krijgt eigenlijk een stock Android. Je kunt het dan vergelijken met een Nexus toestel.
CM heeft natuurlijk wel zelf extra goodies zoals themes, instelbaarheid van bepaalde dingen (zoals notification LED, interface,...), ...
Grootste voordeel van cyanogenmod is snelheid (dankzij het ontbreken van alle Samsung brol).
Wil je toch alle Samsung apps behouden, raad ik je aan om dan over te gaan naar bijvoorbeeld De 4.2.2 leak, en nog beter naar een ROM zoals wanamLite (deze heeft uitstekende batterijduur en is perfect stabiel).
-
- Elite Poster
want dit las ik op tweakers "Cyanogenmod begint verspreiding van eerste Android 4.3-builds" en er zou ook voor mijn type toestel al een build zijn, maar blijkbaar kun je haast iedere dag zo'n build downloaden. Maakt het uit welke dat je download en is dat gewoon downloaden met je toestel en installeren zoals een andere app?
-
- Elite Poster
Je MOET niet iedere dag een build downloaden, het is wel beschikbaar.
Gewoon laatste downloaden..
Het is wel niet zo simpel als gewoon een app downloaden hoor. Je kan er meer over lezen op XDA... Daar staat alles heel mooi uitgelegd![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gewoon laatste downloaden..
Het is wel niet zo simpel als gewoon een app downloaden hoor. Je kan er meer over lezen op XDA... Daar staat alles heel mooi uitgelegd
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb een SGS2 met CM 10.1 van team Hacksung. Een erg onaangenaam nadeel voor mij is dat de functie 'Delen via bluetooth' (onder andere voor handsfree bellen met een Volvo-systeem) elke vijf voet crasht en herstart. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat Samsung erg moeilijk doet in het vrijgeven van hun images waardoor het Cyanogenmod-team zelfs al gedreigd heeft de Samsung Galaxys niet meer te zullen ondersteunen. Voorlopig nog geen oplossing gevonden (verschillende ROM's en kernels geprobeerd intussen)
-
- Elite Poster
Jammer maar mijn galaxy s3 laat mij niet toe om op te starten in recovery mode. Heb al ettelijke keren geprobeerd volume up home en startknop, ik krijg even het groene android logotje te zien maar zit in een loop als ik de drie knoppen ingedrukt houd. Of moet je op het moment dar je het groene logotje ziet één van de knoppen loslaten en zo ja dewelke dan?
[
Post made via mobile device ]
Ok is me ondertussen toch gelukt de powerknop loslaten van het moment dat je het logotje ziet.kunnen ze ook wel vermelden vind ik
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Ok is me ondertussen toch gelukt de powerknop loslaten van het moment dat je het logotje ziet.kunnen ze ook wel vermelden vind ik
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik zou de vraag eerder omdraaien. Kan je momenteel iets niet doen met je s3 of is hij te traag? Indien geen van beide, laat gewoon standaard. Sommige zaken lukken niet met geroote telefoons: yelo kijken is hier een voorbeeld van. Easy bank van BNP krijg ik ook niet werkende onder cyanogen.
Zelf heb ik een s2 en dankzij deze mod kan ik de laatste android versie draaien en is de telefoon snel zat, voor mij toch.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Zelf heb ik een s2 en dankzij deze mod kan ik de laatste android versie draaien en is de telefoon snel zat, voor mij toch.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
- Elite Poster
vele uren verder en zit nog steeds met de officiele rom. (de stock rom ?) het enige dat ik heb kunnen realiseren is dat mijn s3 nu geroot is door middel van de framaroot.apk. Ook heb ik een backup van de efs kunnen maken en ook een dump current kernel and recovery allebei via de app van Hellcat. Volgende apps zijn ook geïnstalleerd:
root checker Basic. Die geeft aan in het groen "Congratulations! This device has root access.
SuperSU die 3 apps weergeeft zijnde ES File Explorer HC-k Tool en root Checker Basic
Tenslotte is nog rom manager pro geinstalleerd maar nu lees ik dat die niet meer samenwerken met cyanogenmod?
en met rom manager loopt het vast (ttz ik weet niet hoe ik hier verder moet)
ik heb via rom manager 2 files gedownload op de s3 maar wat moet ik kiezen als ik in de clockworkmod recovery mode zit? ik had gedacht dat hij automatische die 2 files zou gaan installeren?
root checker Basic. Die geeft aan in het groen "Congratulations! This device has root access.
SuperSU die 3 apps weergeeft zijnde ES File Explorer HC-k Tool en root Checker Basic
Tenslotte is nog rom manager pro geinstalleerd maar nu lees ik dat die niet meer samenwerken met cyanogenmod?
en met rom manager loopt het vast (ttz ik weet niet hoe ik hier verder moet)
ik heb via rom manager 2 files gedownload op de s3 maar wat moet ik kiezen als ik in de clockworkmod recovery mode zit? ik had gedacht dat hij automatische die 2 files zou gaan installeren?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Als je in ClockworkMod zit, maak je eerst een backup van je huidige ROM (m.b.v. "backup and restore"), daarna doe je een wipe ("wipe data/factory reset") en daarna installeer je je nieuwe ROM (d.m.v. "install zip from sdcard"). De twee bestanden die gedownload zijn, zijn wellicht CyanogenMod + Google apps.
-
- Elite Poster
ondertussen is het me gelukt (met veel geluk denk ik) om CM 10.1 te installeren. was bang afwachten want het stappenplan dat ik via een ytube filmpje volgde kwam niet helemaal overeen.. ik had eerst googmanager geinstalleerd, deze downloade 2 files, maar bij het rebooten liep het fout, er werd gezocht naar de file in een directory die leeg stond. gelukkig dan toch het pad naar de juiste directory kunnen geven. Nu start de s3 op met het blauw draaiende wiel van cm.
ik lees hie over versies van team Hacksung, Temasek build, wanalite ... zijn dit afgeleiden van de officiele CM ?
ik lees hie over versies van team Hacksung, Temasek build, wanalite ... zijn dit afgeleiden van de officiele CM ?
-
- Elite Poster
WanamLite is een aangepaste stock versie. Is veel beter voor batterijduur dan origineel.
Temasek is een aangepaste CM 10.2, ik gebruik deze nu. Het is niet de orginele CM 10.2, maar met enkele toevoegingen die uit andere ROM's komen (zals ParanoidAndroid).Vooral in combinatie met zijn kernel werkt het nagenoeg perfect.
Vergeet trouwens niet Greenify te gebruiken om supergoede batterijduur te hebben!
Temasek is een aangepaste CM 10.2, ik gebruik deze nu. Het is niet de orginele CM 10.2, maar met enkele toevoegingen die uit andere ROM's komen (zals ParanoidAndroid).Vooral in combinatie met zijn kernel werkt het nagenoeg perfect.
Vergeet trouwens niet Greenify te gebruiken om supergoede batterijduur te hebben!
-
- Elite Poster
heeft iemand ervaring met de omega rom series voor de i9300. ik zou V46.1 eens willen proberen. Zal ik daarna al mijn google play store apps + sms historie opnieuw moeten downloaden of kan dit gerestored worden vanuit titanium backup?