Acces log Exchange server

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
lolapalooza
Starter
Starter

Hallo,

Heb een vraagje ivm de logging op een Exchange server.
Ik heb een vermoeden dat iemand mijn mail op het werk gelezen heeft. Sommige mails hadden de status gelezen terwijl ik die nog niet geopend had. Intussen heb ik mijn paswoord veranderd en is dit niet meer gebeurd. Maar ik zou natuurlijk wel willen achterhalen wie dit gedaan heeft.
We werken met Outlook en kunnen ook via webmail (Outlook web app) aan onze mail.
Ik neem aan dat de hacker wel zo slim geweest is om via één of andere tool zijn echt ip adres te verbergen.
Maar wat wordt er nog zoal gelogd op zo'n Exchange server? Kan je ook mac adres, pc naam, windows usernaam,... terugvinden?
Of is het verloren moeite dat ik hiervoor een hele procedure start bij onze IT ?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

't is volgens mij nogal afhankelijk van hoe auditing is ingesteld op de Exchange server. Maar waarom niet gewoon de vraag stellen aan je Exchange admin? Als je echt de indruk hebt dat iemand ten onrechte jouw mails heeft gelezen zou ik dit gewoon escaleren via je manager, personeelsdienst of rechtstreeks je IT afdeling. Niemand mag namelijk zomaar je mailbox openen zonder jouw toestemming dacht ik...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”