Ik heb 3 jaar geleden een Scarlet lijn gehad, aansluitdoos in de kelder is aanwezig (nieuw type).
Wat heb ik ondertussen gedaan:
* Navraag gedaan bij iemand bij Belgacom (via-via) om uit te meten hoever ik van de ROP zit. Aangezien ikzelf niet ben aangesloten, hebben ze tot bij mijn buurman gemeten (Belgacom-klant). Resultaat? 184 meter voor hem. Ik blij

* Ik maak me klant bij Scarlet, na lang wachten een technieker gekregen die enkel op het bestaande koperpaar een modem is komen hangen. Resultaat? 12mbit/1mbit. Ik NIET blij

* Ik bedel bij Scarlet om mij op een beter koperpaar te zetten, maar daar hadden ze geen zin in, ze waren me liever kwijt, ze deden geen enkele moeite.
* Scarlet heeft me terug afgesloten zonder enige kost (aansluitingskost, modem, ... alles werd gecrediteerd, waarvoor dank Scarlet).
Nu denk ik er toch aan om bij Belgacom klant te worden, omdat zij toch iets meer te zeggen hebben over "hun eigen kabels". Bestaat er een mogelijkheid om Belgacom de aansluiting vooraan aan 't straat te laten wijzigen zodat ik op een beter koperpaar zit? Ik veronderstel dat mijn aansluiting de verkeerde richting op de kabel gaat, en dat ik daarmee plots heel ver van de ROP zit. Op welke manier kan ik dat "afdwingen", en hoe ben ik dan zeker dat (na de uitgevoerde werken) echt wel een betere lijn krijg ?
Yves