Sinds een paar jaar heeft de VRT ook een elektronische programmagids (EPG) beschikbaar als extra dienst voor de uitzendingen via DVB-T.
( ! dit gaat over de gratis "free-to-air" uitzendingen - niet die via Teletenne van Telenet ! )
Mijn persoonlijke ervaring hiermee is dat er zeer vele technische fouten in de planning staan.
Dat zijn dan lege blokken, gaten eigenlijk, in de planning. En dubbele vermeldingen van een programma. Een kort stuk van een programma heeft een aparte vermelding. En daarna als nieuwe vermelding de rest van hetzelfde programma.
De VRT melde mij geen weet te hebben van dergelijke problemen. En vooral ook dat ze nog geen klachten ontvangen hebben.
Daarom zou ik graag hier jullie medewerking vragen om 3 EPG testjes te doen via DVB-T. En dan hier de resultaten te posten. Dit om zo er achter te komen of het probleem zit bij zender (VRT) of de ontvanger (IK).
Als referentie gebruik ik de TV-gids op de website http://www.een.be en http://www.canvas.be
Raadpleeg de elektronische programmagids ( EPG ) als u gratis kijkt via DVB-T en vraag volgende 3 vermeldingen op en post hier wat u daar ziet;
Vermelding 1:
Zender; Canvas
Datum; zaterdag 10/08/2013
Tijdstip; 23:35 tot 23:40 "The Bubble"
Omschrijving; Na "Millennium" volgt "The Bubble" - van 23:35 tot 23:40. Daarna volgt "The Bubble van 23:40 tot 01:34
Opmerking; Millennium loopt eigenlijk tot 23:39. Dubble vermelding van "The Bubble".
Vermelding 2:
Zender; Eén
Datum; maandag 12/08/2013
Tijdstip; 18:13 tot 18:59
Omschrijving; lege blok tussen het journaal van 18u en dat van 19u.
Opmerking; "Masterchef" is vermist.
Vermelding 3:
Zender; Eén
Datum; dinsdag 13/08/2013
Tijdstip; 20:57 tot 21:29
Omschrijving; "F.C. De kampioenen" loopt tot 20:56. Dan is er een lege blok zonder vermelding. Het volgende programma met vermelding is "Vanthilt on Tour" vanaf 21:30
Opmerking; het vermiste programma is "Koppen".
Gelieve het onderstaande sjabloon te gebruiken voor uw reactie. Is op de datum van de test het vermelde programma reeds verdwenen uit de EPG gids sla het dan over.
Alle velden zijn natuurlijk eigenlijk "optioneel". De informatie is eerder "gewenst" omdat dit nuttig kan zijn voor de VRT indien het geen persoonlijk probleem zou blijken te zijn.
Code: Selecteer alles
Vermelding 1:
Situatie aanwezig; JA / NEEN
Tijdstip raadpleging;
Woonplaats;
Type ontvanger;
Frequentie (optioneel);
Opmerkingen (optioneel);
Vermelding 2:
Situatie aanwezig; JA / NEEN
Tijdstip raadpleging;
Woonplaats;