Hallo,
Ik heb Scarlet als provider en probeer vanop afstand mijn Raspberry Pi te bereiken op poort 22. Dit werkte perfect tot ik gisteren een bijkomende router tussen het netwerk stak.
Situatie momenteel:
VDSL2 --> Sagem modem (1ste verdiep) --> WRT54G met DD-WRT (die er dus sedert gisteren tussen zit op het gelijkvloers) --> Raspberry Pi
Situatie vroeger:
VDSL2 --> Sagem modem --> Raspberry Pi
Port Forwarding werkte dus voorheen perfect maar momenteel niet meer. Ik vrees dat dit komt doordat het verkeer nu nog over die WRT54G moet en er daar iets foutloopt. Kan ik op één of andere manier die port forwarding toch nog in orde krijgen? Die WRT54G moet daar wel blijven staan, dus die kan niet vervangen/verplaatst worden.
Iemand tips?
Thx !
Waarschijnlijk dubbel NAT probleem
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Waarom stel je de DD-WRT niet in als Access Point/Switch in plaats van als router?
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
En port forwarding op de nieuwe router (WRT54G) in je netwerk, staat die ook al ingesteld voor poort 22?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Deze stappen al ondernomen om in te stellen als Access Point: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wi ... cess_Point
Op de Sagem staat ingesteld dat inkomende verbindingen op poort 9999 --> 22 op IP 192.168.1.250 (Raspberry Pi)
Ik probeerde zonet op de WRT54g om daar ook nog eens de port forward in te stellen van 9999 --> 22 of van 22 --> 22 en dit beiden voor ip 192.168.1.250. Nog altijd geen succes.
De WRT54g dient eigenlijk enkel als Access point (omdat WIFI op het gelijkvloers allesbehalve goed was).
Op de Sagem staat ingesteld dat inkomende verbindingen op poort 9999 --> 22 op IP 192.168.1.250 (Raspberry Pi)
Ik probeerde zonet op de WRT54g om daar ook nog eens de port forward in te stellen van 9999 --> 22 of van 22 --> 22 en dit beiden voor ip 192.168.1.250. Nog altijd geen succes.
De WRT54g dient eigenlijk enkel als Access point (omdat WIFI op het gelijkvloers allesbehalve goed was).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Misschien heb je het verkeerd verwoord, maar je lijkt hier te suggereren dat je in de Sagem port forwarding naar een specifiek IP adres, namelijk dat van de Pi, ingesteld hebt. Dat zal natuurlijk niet werken, want door je dubbele NAT ziet de Sagem alleen je router en moet je dus het WAN IP adres van je WRT54GL (die het dus van de Sagem krijgt) gebruiken.Argon schreef:Op de Sagem staat ingesteld dat inkomende verbindingen op poort 9999 --> 22 op IP 192.168.1.250 (Raspberry Pi)
Kan je in je Sagem geen DMZ opgeven ? Het gemakkelijkst is immers om gewoon je WRT54GL in de DMZ te zetten. Dan heb je helemaal geen port forwarding meer nodig op de Sagem en gaat alle binnenkomende traffiek naar je WRT54GL gaan. Het alternatief is gewoon de WRT54GL als Access Point ipv Router in te stellen zoals hierboven al aangeraden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Vertel eens wat de IP-adressen en subnets zijn op ieder onderdeel alsook je forwarding rules.Argon schreef:Situatie momenteel:
VDSL2 --> Sagem modem (1ste verdiep) --> WRT54G met DD-WRT (die er dus sedert gisteren tussen zit op het gelijkvloers) --> Raspberry Pi
-
- Elite Poster
Net getest met een andere Raspberry Pi (en andere software) en daar werkt het wel perfect.
Zal het dus moeten zoeken in de config van Raspbmc ergens. Weeral stapje dichterbij
bedankt voor de tips!
Zal het dus moeten zoeken in de config van Raspbmc ergens. Weeral stapje dichterbij

bedankt voor de tips!
-
- Elite Poster
Ter info: Op Rasmbpc staat IPtables geconfigureerd. Daardoor werd de port forwarding geblocked en dacht ik dat dit door de dd-wrt router kwam.
IPtables aangepast en werkt nu perfect
IPtables aangepast en werkt nu perfect

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Puur uit interesse: is er een reden dat je de dd-wrt als router gebruikt daar, ipv gewoon als switch? Proefopstelling mss?
[
Post made via mobile device ]
[

- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Hij gebruikt hem juist als ap/switch:ITnetadmin schreef:Puur uit interesse: is er een reden dat je de dd-wrt als router gebruikt daar, ipv gewoon als switch? Proefopstelling mss?
Argon schreef:Deze stappen al ondernomen om in te stellen als Access Point: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wi ... cess_Point
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Dammit, dwars over gelezen 
[
Post made via mobile device ]

[