Beste forumleden
Ik ondervindt vandaag al heel de tijd korte onderbrekingen op mijn VDSL pro lijn, op een andere consumenten VDSL lijn geen problemen.
Begon met regelmatige disconnects op de pppoe sessie en nu blijft de pppoe verbinding stabiel maar valt internet connectiviteit soms weg, waardoor er na een tijd weer een nieuwe sessie moet worden opgebouwd.
Dit is zeer hinderlijk, steeds 5 min downtime, momenteel doet het zich elke 2 uur voor.
Het is mij een mysterie wat de oorzaak kan zijn.
Heeft iemand toevallig een gelijkaardig probleem?
Periodieke korte uitval
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ik mij niet vergis heb jij thuis 2 vdsl's liggen van EDPnet, niet?
Switch deze eens van telefoonstekker? Dus de pro op de consumentenlijn zetten en de consumenten op de prolijn. Normaal zou het probleem dan moeten verschuiven naar je consumentenlijn. Indien niet kan je verder beginnen zoeken (modem, ...).
Switch deze eens van telefoonstekker? Dus de pro op de consumentenlijn zetten en de consumenten op de prolijn. Normaal zou het probleem dan moeten verschuiven naar je consumentenlijn. Indien niet kan je verder beginnen zoeken (modem, ...).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Excuses voor mijn late reactie, ik was de afgelopen dagen weg.
Ik heb diezelfde avond alles van binnenbekabeling hier eens opgevezen.
Vermits de consumentenlijn geen problemen vertoonde met het opbouwen van een nieuwe sessie en ik vermoed dat dit door de zelfde server wordt afgehandeld dacht ik dat het hier binnen zat. Uiteindelijk bleek in de NTP die Belgacom heeft geplaatst het probleem te zitten, gewoon kortsluiting tussen de 2 kabels. Daar waren een paar draden doorverbonden, gewoon aan elkaar gedraaid, met een beetje tape rond... Meteen lasdoppen rond geplaatst en inmiddels is de sessie al bijna 2 dagen actief![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ik heb diezelfde avond alles van binnenbekabeling hier eens opgevezen.
Vermits de consumentenlijn geen problemen vertoonde met het opbouwen van een nieuwe sessie en ik vermoed dat dit door de zelfde server wordt afgehandeld dacht ik dat het hier binnen zat. Uiteindelijk bleek in de NTP die Belgacom heeft geplaatst het probleem te zitten, gewoon kortsluiting tussen de 2 kabels. Daar waren een paar draden doorverbonden, gewoon aan elkaar gedraaid, met een beetje tape rond... Meteen lasdoppen rond geplaatst en inmiddels is de sessie al bijna 2 dagen actief
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Pretty
Weer eentje opgelost ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti