Even geleden zat ik in China. Als ik daar wou bellen met mijn MobileVikings GSM, kreeg ik daar een Chinese, en daarna een Engelse stem aan de lijn die zei dat "Your telephone service has been suspended". Ik heb toen een mail gestuurd naar MV om te vragen hoe dat komt. Hun antwoord was dat je wel kan bellen vanuit China met "China Mobile" of "Unicom China", maar dat deze operatoren eisen dat je een "uitbel-code" koopt in een krantenkiosk of een lokale telecom shop. Aangezien ik geen zin had om dit te proberen uit te leggen in zo'n kiosk of winkel, en ik genoeg andere mogelijkheden had om te communiceren, heb ik het hierbij gelaten. Gesprekken en SMSen ontvangen ging wel.
Collega's met andere operatoren hadden hier geen last van. Naast het feit dat sms'en naar Chinese nummers ook niet gaat, vind ik dit toch heel vervelend. Ze zouden dit toch op z'n minst mogen vermelden op hun site bij de roaming prijzen. Ik denk niet dat ik de enige ben die op hun eerste dag in China verloren rijden met de taxi en dan proberen een Chinese collega te bellen. Op zo'n moment merken dat je GSM niet werkt is niet echt prettig.
Aangezien het al moeilijk is om, zonder kennis van het Mandarijn, een flesje water te kopen in een krantenkiosk, heb ik me toch niet gewaagd aan het proberen kopen van een uitbel-code.
MV vanuit China
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ach, weet je: drie jaar voltijds (à rato van 38 uur per week) Chinees studeren en je bent weer mee.depeje schreef:Aangezien het al moeilijk is om, zonder kennis van het Mandarijn, een flesje water te kopen in een krantenkiosk, heb ik me toch niet gewaagd aan het proberen kopen van een uitbel-code.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Idem hier. MV werkt wel inkomend maar niet uitgaand. Oplossing: een lokale simkaart aanschaffen. Kan ook online: http://www.china-mobile-phones.com/depeje schreef:Even geleden zat ik in China.