Oei,
Zijn de duimpjes daar weer ?
1. Een
poll werd reeds gehouden.
2. Een
discussie hebben we ook al gehad. Ik voel enorm veel respect voor onze mod ploeg: Krisken, Philippe_d, Titanium, Goztow, Meon en al die anderen hier. Het ging er in die discussie soms nogal hevig aan toe. 't is te zeggen, ik was er nogal hevig in

En bleef er maar wat over door zagen (filosoferen tot in het oneindige), op zoek naar een oplossing...
3. Een suggestie die ik zelf toen had (en nog steeds heb) is van een extra keuze mogelijkheid te voorzien.
- <Nieuw icoontje>: Dit bericht is nuttig (heeft me geholpen)
- DUIMPJE OMHOOG: Ik ben het met dit bericht (deze mening) eens
- DUIMPJE OMLAAG: Ik ben het met dit bericht (deze mening) niet eens
- <!>: Dit bericht is ongewenst (melden aan de mods)
4. Het doel van deze suggestie, is de berichten van de leden minder af te straffen. Je beoordeelt een bericht (eens of niet eens), maar straft een bericht (naar inzet, inhoud, etc) niet meer af. Dergelijke acties (afstraffing) kunnen voor frustratie bij de leden zorgen. Dit 'psychologisch' effect kun je (als moderator) niet meten. Je weet niet hoe je leden zich bij dergelijk systeem (misbruikt) voelen. Wat er zoal door hen heen gaat, op dat moment. Dit alles (ons menselijke gedrag) vindt plaats onder de Userbase 'radar'. Gevoelens zijn niet zichtbaar (meetbaar), maar de effecten ervan kunnen wel nog blijven nazinderen. En ander (en bijkomend) nadeel is dat duimpjes heel 'low level' gegeven worden. Je wordt "gestraft", maar weet niet waarvoor, waarom, door wie, etc. Vanuit die optiek zou ik het straffen zoveel mogelijk proberen te beperken. Gebruik daarvoor de <!> knop.
5. Ik begrijp de standpunten van de mods. Er is al heel veel werk in de implementatie van dit duimpjes systeem gestoken. Al dat werk (al die inzet) wordt gedaan door een ploeg van vrijwilligers ! Respect daarvoor ! Daarnaast is het ook niet fijn om 's nachts als moderator uit je bed bijvoorbeeld gebeld te worden. Omdat er één of andere troll op het forum actief is. Daarvoor is het idee van de mensen hier zelf mee te laten modereren, een goed idee ! Echter, ik zou daarvoor de <!> knop gebruiken (en geen duimpjes).
6. Hoe ervaren de userbase leden zelf deze duimpjes ?
- Ik trek me die duimpjes naast mijn naam niet meer aan (= negeer modus).
- Andere mensen hebben het hier misschien wel nog lastig mee (= irriteer modus).
- En nog andere vinden die duimpjes waarschijnlijk heel leuk (= waardeer modus).
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).