Parking Charleroi (Brussels-South)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iemand tips voor een goedkope parking voor enkele dagen op of in de omgeving van Brussels South ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

IK denk dat de beste optie is je door iemand je laten brengen en weer ophalen en dan die persoon iets te geven voor benzine. Ik stond vorig jaar drie dagen geparkeerd op de luchthaven en kostte toen iets van een 48 euro.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Easy Car, Parking Roger, Easy Parking
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb daar vorig jaar 1 week geparkeerd voor ongeveer 80 euro. (maar we waren met 4, dus de kosten gedeeld)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:IK denk dat de beste optie is je door iemand je laten brengen en weer ophalen


Het nadeel is dat die persoon dan ook moet wachten als je vertraging hebt... zo zijn we ooit meer dan een dag later aangekomen (zonder dat we de mogelijheid hadden iemand te verwittigen) en recent ook nog eens 8u. Wanneer je dus een shuttle service hebt van een reisbureau is dat geen probleem, maar iemand anders wil ik dat niet aandoen.

Bij deze reeds gevonden voor 6 dagen...
Easy Parking - 70 euro
Q-Park - 86 euro
Parking Roger - 33 euro

Deze laatste lijkt dus best interessant.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan de persoon in kwestie bellen als je aankomt. Dan moet je toch nog bagage halen en zo. En als je dan nog een half uur moet wachten dan is dat niet zo erg toch? Hangt er natuurlojk vanaf van hoe ver ze moeten komen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je plots niet zondag aankomt maar maandag (en de persoon gaan werken is) heb je wel een probleem. Kortom... ik doe het liever niet (ook al gaat het vaak wel goed en kan je dus wel wat besparen)... ik wil ook geen mensen om 3u 's nachts uit hun bed bellen als ze de volgende dag moeten werken of zo.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef: Bij deze reeds gevonden voor 6 dagen...
Easy Parking - 70 euro
Q-Park - 86 euro
Parking Roger - 33 euro

Deze laatste lijkt dus best interessant.
Nieuwe tarieven van Roger (ik had mail gestuurd omdat we 8/11 naar Spanje vliegen voor lang weekend):
1 – 4 dagen - 33 euros
5 dagen - 38 euros
6 dagen - 41 euros
7 dagen - 44 euros
8 dagen - 48 euros
9 dagen - 51 euros
10 dagen - 54 euros
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uiteindelijk hebben we op de luchthaven zelf geparkeerd (zaten wel op de verkeerde plaats te zoeken :lol: ) daar er bij Roger geen plaats meer was.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

stoppen onze vlaamse treinen dan toch echt bij de taalgrens!? :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Goedkoopste oplossing voor ons is uiteindelijk geworden: ik rijd met mijn (firma)wagen naar Charleroi en neem mijn dochter mee als tweede chauffeur. Mijn dochter rijdt terug met mijn auto en komt ons ook oppikken op 11 november met mijn auto. Ik heb tankkaart van het werk, dus verbruik kost mij niks en mijn dochter zal ik wel 20 euro geven voor de tijd die ze erin steekt. Er zullen er wel zijn die zeggen "slechts 20 euro?". Is nog altijd iets van een goeie ouwe 800 Belgische franken, gewoon om even heen en weer met andermans auto te rijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

JD,

mag je dochter wel met je firmawagen rijden van je werkgever?
Staat ze er voor ingeschreven bij de verzekering als cournate bestuurder?

Toch mee opletten best ...

Persoonlijk zou ik hier gewoon met mijn eigen wagen naar Mechelen rijden (heb er een parkeerabonnement op de parking van de NMBS) en dan de trein naar Charleroi nemen (mijn eigen abonnement loopt al tot in Brussel centraal).
Afbeelding
danchrista
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 apr 2012, 14:35
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Deze week nog 4 dagen geparkeerd op de luchthaven zelf op P1 (overdekt). Volgens de site zou dit 62€ kosten, maar heb slechts 53€ betaald dus voor 3 dagen.
Misschien was er een aanbieding met een dag gratis. Heb daar niks over gelezen op de site.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb mijn parking voor volgende week (5 dagen: dinsdag-zondag) geboekt via Ryanair, samen met de vlucht.
Op de bevestiging staat:
  • Locking Parck Low Cost 60.00EUR
Nu weet ik niet welke parking dat juist is, hopelijk verlies ik niet teveel tijd om te gaan zoeken :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Rijden speciale bussen van Brussel zuid rechtstreeks naar Charleroi luchthaven op voorhand boeken =5euro
SteveDS
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2014, 08:58
Bedankt: 1 keer

Ik u mededelen dat ik bied mijn parking. Prijs inbegrepen met de shuttle 10 minuten van de luchthaven van Charleroi (brussels-south). Gelegen in een rustige woonwijk.

Prijs vanaf 10 €/dag. :-D

Alle informatie beschikbaar op http://www.dsparking.be

Sorry voor de fouten in het Nederlands (ik ben niet tweetalig).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Prijs vanaf 10 €/dag. :-D
En wat is het voordeel van uw parking?
Als je kijkt wat die Parking Roger vraagt, dan is 10 euro per dag wel veel, en uw parking ligt nog eens vele malen verder van de luchthaven... :roll:
8 dagen kost bij u dan 80 euro, bij Roger 48 euro.

En 80 euro is ook ongeveer de prijs dat de officiële parkings aan de luchthaven zelf vragen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

philippe_d schreef:Ik heb mijn parking voor volgende week (5 dagen: dinsdag-zondag) geboekt via Ryanair, samen met de vlucht.
Op de bevestiging staat:
  • Locking Parck Low Cost 60.00EUR
Nu weet ik niet welke parking dat juist is, hopelijk verlies ik niet teveel tijd om te gaan zoeken :(
Ik heb intussen al 2 keer gebruikt gemaakt van deze Parking, en vind het een goede oplossing.
Het is de ondergrondse Parking aan de oude terminal. Een busje brengt je naar de nieuwe terminal (10 minuutjes), en voert je bij aankomst terug naar de Parking.
Je krijgt bij reservering het GSM nummer van de chauffeur, zodat je kan afspreken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SteveDS
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2014, 08:58
Bedankt: 1 keer

svenska schreef:
Prijs vanaf 10 €/dag. :-D
En wat is het voordeel van uw parking?
Als je kijkt wat die Parking Roger vraagt, dan is 10 euro per dag wel veel, en uw parking ligt nog eens vele malen verder van de luchthaven... :roll:
8 dagen kost bij u dan 80 euro, bij Roger 48 euro.

En 80 euro is ook ongeveer de prijs dat de officiële parkings aan de luchthaven zelf vragen.
Ik misschien vergeten aan te geven vanaf 10 € per dag :wink: (met uitzondering van een dag). De wandeling naar de parkeerplaats bij de officiële guiche opname is 15-20 minuten (karren niet beschikbaar). :-)

Mijn prijs / tarief Airport Parking P2
1 dag - 15 €/18 €
2 dagen - 20 €/35 €
3 dagen - 30 € /53 €
4 dagen - 30 € /64 €
5 dagen - 40 € /53 €
6 dagen - 50 € /78 €
7 dagen - 55 € /81 €
Extra dag - 5 €

Parkeren voor de aangehaalde verschil is dat het biedt dezelfde prijs voor de eerste 4 dagen (33 €). Wij zijn dan ook voordeliger voor korte perioden.
Daarnaast kunnen klanten parkeren hun voertuig en derhalve schade tussen cliënt veroorzaken. Het bevestigt "Als je de schade van een andere cliënt hebben, geven wij u de contactgegevens en alle informatie die nodig is voor de verzekering."
Persoonlijk werk ik zelfstandig en ik parkeer mezelf alle voertuigen (verzekering inbegrepen) het voorkomt schade aan auto's. :-D
Laatst gewijzigd door SteveDS op 18 apr 2014, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sinds wanneer dient UB om reclame te maken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SteveDS
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2014, 08:58
Bedankt: 1 keer

Ik antwoordde Svenska die verkeerde informatie gaf. ik de draad niet meer te wonen als het de wens van een moderator. :?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

krisken schreef:Sinds wanneer dient UB om reclame te maken?
De mods zullen dat wel oplossen :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:IK denk dat de beste optie is je door iemand je laten brengen en weer ophalen
Parking Roger - 33 euro

Deze laatste lijkt dus best interessant.
Bij uw aankomst betaald U, in contanten, en we houden de sleutels van de auto's (dit is noodzakelijk omdat we de auto's in volgorde van terugkeer plaatsen)
Dit is voor mij wel een serieus nadeel, wie weet wat ze in tussentijd met je auto doen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zou dit zelfs niet eens overwegen. Niemand gaat met mijn auto rijden behalve ik en mijn vriendin (of onze ouders bij uitzondering) als ik er niet in zit. Zoals men reeds zegt : wie weet wat ze doen met je wagen als jij op vakantie belt en waar ze er overal mee zitten...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is ook een deel van vertrouwen, zoals uw login van Telenet doorgeven aan Bhaalu. Normaal gaan die mensen daar niets mee mispeuteren want anders is het snel gedaan met die parking.

Trouwens, deed me meteen denken aan valet parkings, iets wat hier toch stilaan ingeburgerd raakt. Daar geef je ook in alle vertrouwen je sleutels af...

Nu, ik ben daar zelf ook geen grote voorstander van hoor, maar soms kan je gewoon niet anders.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Is nochtans bij Quick-parking in Machelen ook (al heb ik daar goede ervaringen mee, het is dus een kwestie van vertrouwen).

Trouwens m'n vriendin heeft haar wagen ooit voor onderhoud binnen gedaan en daar stonden ook meer dan 15 kilometers extra op de teller ???
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Als ik me niet vergis noteren ze ook je km-stand.
Zelf nog maar 1 keer gebruik gemaakt van dergelijke service, super handig. Zetten auto voor u weg + staat bijna aan de deur klaar voor vertrek.

Natuurlijk laat je dan geen waardevol materiaal achter in je auto, maar dat zou ik sowieso niet doen...

Edit: Er zat 900meter verschil op mijn km-stand.
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:Is nochtans bij Quick-parking in Machelen ook (al heb ik daar goede ervaringen mee, het is dus een kwestie van vertrouwen).

Trouwens m'n vriendin heeft haar wagen ooit voor onderhoud binnen gedaan en daar stonden ook meer dan 15 kilometers extra op de teller ???
Dat is vrij normaal dat ze je auto eens testen of er alles nog wel degelijk werkt na een (groot?) onderhoud. En om te zien of er niks echt mankeert.
Onlangs ook na een groot onderhoud hadden ze er ook is mee gereden, wel geen 15km maar een 6 tal km, op de boordcomputer kon je dat zien omdat dat ritje nog geen twee uur geleden gemaakt was. Gemiddeld verbruik stond op 11.6l/100km :eek: , dat noem ik wel heeel goed getest voor een 1.6 diesel. Al geluk is dat een leasert.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Korte ritjes verbruiken meer, en misschien dat ze ook de roetfilter even wilden reinigen... :)

Normaal dat ze na onderhouden soms een testritje doen, hangt af van wat ze er moesten aan doen.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

philippe_d schreef:
philippe_d schreef:Ik heb mijn parking voor volgende week (5 dagen: dinsdag-zondag) geboekt via Ryanair, samen met de vlucht.
Op de bevestiging staat:
  • Locking Parck Low Cost 60.00EUR
Nu weet ik niet welke parking dat juist is, hopelijk verlies ik niet teveel tijd om te gaan zoeken :(
Ik heb intussen al 2 keer gebruikt gemaakt van deze Parking, en vind het een goede oplossing.
Het is de ondergrondse Parking aan de oude terminal. Een busje brengt je naar de nieuwe terminal (10 minuutjes), en voert je bij aankomst terug naar de Parking.
Je krijgt bij reservering het GSM nummer van de chauffeur, zodat je kan afspreken.
Ik heb door dit en je vorig bericht ook de parking geboekt samen met mijn vlucht bij Ryanair.
Blijkbaar is dit nu de openlucht parking? :?
Thank you for booking P3 Charleroi Low Cost

Adress:
Rue d’Heppignies,
6043 RANSART
BELGIQUE
Hiervoor heb ik 76 euro betaald voor 7 dagen, en voel me nu wat bekocht. Apart boeken zou zelfs 10 euro goedkoper uitkomen..
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Lang leve de parkings en de parkeermeters in de centra. Een nieuwe melkkoe is gevonden. En onze auto was al de melkkoe van de overheid. Binnenkort weer een weekje Madrid, vertrekken vanop Charleroi. Mijn dochter brengt ons en komt ons halen, met mijn auto (van de firma). Kost mij niks. Dochter geef ik wel een euro of 10 voor haar tijd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Jack, fijn voor u, maar niet iedereen heeft die optie... Om 4u in de ochtend zijn vrienden en familie echt niet happig om mensen weg te brengen en zeker niet iedereen heeft een bedrijfswagen waar je mee kan "stoefen" dat het u niets kost... Zo kwam dat laatste bericht helaas wel over.

Dat het zo duur is op die parkings is voornamelijk vraag en aanbod, als er geen vraag naar was dan zouden er ook zo geen dure parkings zijn. :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Melkkoe van de overheid? Ga eens in Denemarken een nieuwe auto kopen en er mee rijden. Daar ben je niet klaar met 50000 euro voor een basis golfje een aantal jaar te rijden.
Mocht er nu een vignet of rekeningrijden zijn zou dat al iets meer het geval zijn. Maar als je niet elke 6 maanden van (sport) auto wisselt vallen alle belastingen wel mee.
Slafes schreef:Jack, fijn voor u, maar niet iedereen heeft die optie... Om 4u in de ochtend zijn vrienden en familie echt niet happig om mensen weg te brengen en zeker niet iedereen heeft een bedrijfswagen waar je mee kan "stoefen" dat het u niets kost... Zo kwam dat laatste bericht helaas wel over.

Dat het zo duur is op die parkings is voornamelijk vraag en aanbod, als er geen vraag naar was dan zouden er ook zo geen dure parkings zijn. :)
De trein is ook nog een optie he. De auto is in dat opzicht een luxe en je betaalt er voor.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

AndRo555 schreef:De trein is ook nog een optie he. De auto is in dat opzicht een luxe en je betaalt er voor.
Om 4 uur 's morgens op de luchthaven zijn? Suc6 ermee.

Nu goed, als je vanuit Charleroi (Brussels South :bang: ) vertrekt vermoed ik dat het met een lowcost zal zijn en dan is de parking al gauw duurder dan de vlucht :roll: .
Misschien is het wel de moeite om te vergelijken wat de totaalprijs is van je transport via Charleroi en via Zaventem. Wij hebben de luxe om op 500m van een station te wonen waarmee we in het beste geval op 22 min in Brussel noord staan. Er zijn regelmatig treinen naar de luchthaven.
Voor de (korte) vluchten die wij de laatste jaren deden was Brussels Airlines steeds de goedkoopste (Copenhagen, Barcelona, Madrid, Venetie). Geen probs met baggage (23Kg) of zware handbaggage (geen controle).

Een groot deel van de problemen in de luchtvaart zijn trouwens te wijten aan de handelswijze van de Ryanairs e.d. In luchtvaartkringen hoort men steeds meer "RA is an accident waiting to happen".

Het laatste allemaal off-topic natuurlijk en niets te maken met de parkings.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

AndRo555 schreef:De trein is ook nog een optie he. De auto is in dat opzicht een luxe en je betaalt er voor.
Mijn vlucht vertrekt maar rond 10 uur 's morgens maar veel vluchten vertrekken om 6.30 uur. Dan is de trein ALLESBEHALVE een optie. Dan ben je verplicht zelf te rijden of iemand te zoeken. Zelfs de shuttlebus vanuit Brussel Zuid is uitgesloten. Een klein uur tot de luchthaven, je moet er ongeveer een uur op voorhand zijn. Probeer dan maar eens met de trein tot Brussel (of Charleroi) te geraken. In Charleroi ben je zelfs nog verplicht om vanuit het station een bus te nemen tot aan de luchthaven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Vaak is de keuze voor tickets met vertrek om 6u30 's ochtends ook wel een bewuste keuze, om goedkoper af te zijn. Ik kon naar Marseille vanop Zaventem heel vroeg 's ochtends, in de late voormiddag of in de namiddag. Die ochtendvlucht was de goedkoopste maar heb ik bewust niet gekozen om niet in een stuk in de nacht te moeten vertrekken.

Nu ja, die 50 euro voor je auto kan er wel nog bij als je vakantie iets van een 1.000 tot 2.500 euro kost, neem ik aan :). Gewoon meenemen in je vakantiebudget hé. En vooral niet over klagen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Gewoon van in Zaventem vertrekken en met de moto gaan. Gratis bewaakte parking
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor de prijzen dat je hier ziet voor parkings (zowel in CRL als in BRU), kun je gerust met een soort taxi gaan (zoek een keer op Google naar luchthavenvervoer). Zeker als je alles meerkent (kost van je benzine en parkingkosten) voor je vakantietje.
Zeker bij verre reizen kan dit interessant zijn als je moe terugkomt, dat je dan niet achter het stuur moet kruipen.

Ik heb nog nooit om die reden een luchthavenparking geburikt. Ofwel ga ik met een "taxi" ofwel gewoon met de trein als het een redelijk uur is.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Heeft iemand al eens op P2 gestaan?

Hoe ver is dit te voet van de terminal? Indien niet te ver lijkt me het voordeel dat je niet op de shuttle van P3 moet wachten.
De prijzen zijn hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”