Hallo,
ben net eventjes aan het experimenteren geweest met yelo tv op laptop, voorlopig nog niet op smartphone/tablet.
Live even naar het nieuws gekeken, beeldkwaliteit is beneden alle peil. Is er speciale software nodig ? Of kan het gewoon niet beter ?
Na even zoeken bij mijn opnames geraakt. Ik kan via tv-gids extra opnames programmeren, en deze dan ook zien bij de geplande opnames.
Wanneer ik echter een opname wil bekijken krijg ik echter de melding dat, of de opname is te oud is (kan ik nog aannemen) of dat telenet de rechten niet heeft om deze opname af te spelen.
Dat van die rechten, is dat normaal bij onze vlaamse zender (canvas, 2be, en vier)? Of heeft dat iets te zien met mijn config ? Digicorder staat op een Arris EMTA, internet staat op een docsis 5100.
Als al deze zaken normaal zijn, dan is yelo tv zwaar overroepen.
groeten
Bart
Yelo tv. Wat kan ik er eigenlijk mee ?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Dat is spijtig genoeg normaal. Het aantal zenders dat je erop kan zien is bedroevend, en je kan idd lang niet alle gemaakte opnames ook bekijken wegens "rechten". Ik krijg bij dat laatste de indruk dat je opnames niet vanuit jouw digicorder naar je tablet streamen, maar eerder vanop hun servers. Als dat ooit betalend wordt gaat dat een flop worden me dunkt.
[
Post made via mobile device ]
[

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Dat is de (drog)reden die Telenet en Belgacom communiceren naar hun klanten, maar dit is zeker niet de waarheid.ITnetadmin schreef:en je kan idd lang niet alle gemaakte opnames ook bekijken wegens "rechten".
Als consument heb je volgens de auteurswet altijd recht op een privékopie van elk tv-programma dat in je tv-abonnement zit. De auteurswet legt geen beperkingen op inzake het type drager: een kopie streamen naar jouw laptop, tablet of smartphone is dus jouw wettelijke recht. Vergeet dat niet!
Alle kunstmatige beperkingen die Telenet oplegt zijn dus puur genomen wegens commerciële redenen, bijvoorbeeld omdat VTM en Telenet momenteel evolueren van bevriende partners naar bikkelharde concurrenten: VTM begint met distributie via de Stievie-app en Telenet is al geruime tijd bezig met productie van Vlaamse fictiereeksen voor hun Prime-kanalen.
Absoluut, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, heb je Telenet en YeloTV niet nodig om (opnames van) Vlaamse tv-programma's zonder beperkingen op je laptop te bekijken.BBaarrtt schreef:Als al deze zaken normaal zijn, dan is yelo tv zwaar overroepen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Moest het zo eenvoudig zijn dan zou TN die beperking niet invoeren... dan zou men gewoon zeggen "f.ck you" tegen VRT en VTM welke op zich toch niet zonder TN kunnen. Trouwens start een proces tegen TN, VRT, VTM... want jij hebt toch gelijk dus kan het ook geen probleem zijn om dat te winnenraf1 schreef:Dat is de (drog)reden die Telenet en Belgacom communiceren naar hun klanten, maar dit is zeker niet de waarheid.
Als consument heb je volgens de auteurswet altijd recht op een privékopie van elk tv-programma dat in je tv-abonnement zit. De auteurswet legt geen beperkingen op inzake het type drager: een kopie streamen naar jouw laptop, tablet of smartphone is dus jouw wettelijke recht. Vergeet dat niet!

- raf1
- Elite Poster
Natuurlijk is het niet eenvoudig, het draait om onbekende geldstromen tussen TN en VTM die vastgelegd zijn in bestaande contracten. Bij contractbreuk door één van beide partijen spreek je over immense schadevergoedingen. Je zal als consument nooit weten hoe het juist zit maar je leest toch het één en ander in de pers.r2504 schreef:Moest het zo eenvoudig zijn dan zou TN die beperking niet invoeren...
Bij een rechtszaak moet je "persoonlijk" en "rechtstreeks" belang kunnen aantonen, aangezien ik met een TV Vlaanderen-abonnement opnames van VRT en VTM probleemloos kan streamen naar m'n pc zou de tegenpartij onmiddellijk kunnen aantonen dat ik geen enkel belang heb bij zo'n rechtszaak.r2504 schreef:Trouwens start een proces tegen TN, VRT, VTM... want jij hebt toch gelijk dus kan het ook geen probleem zijn om dat te winnen
-
- userbase crew
Je hebt idd het recht op een privekopie, maar ik weet niet of je dat recht kan afdwingen wanneer die prive kopie technisch onmogelijk is / gemaakt wordt. Maw kan je bedrijven verplichten via dat recht om ervoor te zorgen dat je prive kopie mogelijk blijft? En dat is een heel andere zaak. In de US mag je alleszins geen encrypties breken met het doel om een bestaand recht af te dwingen.
En het gaat volgens hun trouwens om streaming rechten. Neem daarbij dat mijn digicorder niet op hetzelfde netwerk zit als mijn tablet met yelo, en toch opnames kan afspelen, en ik vermoed dat ze streamen naar hun servers en dan terugpushen naar yelo. En dan zit je idd met streamingrechten.
[
En het gaat volgens hun trouwens om streaming rechten. Neem daarbij dat mijn digicorder niet op hetzelfde netwerk zit als mijn tablet met yelo, en toch opnames kan afspelen, en ik vermoed dat ze streamen naar hun servers en dan terugpushen naar yelo. En dan zit je idd met streamingrechten.
[

- raf1
- Elite Poster
In de auteurswet staat niets over streamingrechten, dat is dus weer een commerciële uitvinding van de mediamaatschappijen. Trouwens, een informaticasysteem zoals Yelo dat beveiligd is met een persoonlijke pincode of wachtwoord behoort tot de privésfeer en kan dus perfect overeenstemmen met wat de auteurswet bedoelt heeft met het begrip "familiekring".ITnetadmin schreef:Neem daarbij dat mijn digicorder niet op hetzelfde netwerk zit als mijn tablet met yelo, en toch opnames kan afspelen, en ik vermoed dat ze streamen naar hun servers en dan terugpushen naar yelo. En dan zit je idd met streamingrechten.
Neen, bedrijven zijn vrij om kopieerbeveiligingen toe te voegen maar de Belgische consument is tegelijkertijd ook vrij om kopieerbeveiligingen te omzeilen maar alleen met het doel om een geoorloofde privé-kopie te maken.ITnetadmin schreef:Maw kan je bedrijven verplichten via dat recht om ervoor te zorgen dat je prive kopie mogelijk blijft? En dat is een heel andere zaak.
bron: http://www.internet-observatory.be/inte ... i%C3%ABren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je link gaat over CD' en DVD's... da's iets helemaal anders dan TV uitzendingen.raf1 schreef:Neen, bedrijven zijn vrij om kopieerbeveiligingen toe te voegen maar de Belgische consument is tegelijkertijd ook vrij om kopieerbeveiligingen te omzeilen maar alleen met het doel om een geoorloofde privé-kopie te maken.
bron: http://www.internet-observatory.be/inte ... i%C3%ABren
Je leest wat losse interpretaties en maakt op basis daarvan een aantal veronderstellingen... zo werkt het echter niet.
-
- userbase crew
Dezelfde link beweert trouwens dat downloaden van copyright materiaal in se illegaal is, terwijl andere bronnen zeggen dat enkel uploaden illegaal is. Altijd opletten met juridisch advies is de boodschap, zeker wanneer er nog geen jurisprudentie over bestaat.
[
[