Probleem inkomend/uitgaand Weepee

Plaats reactie
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Een aantal van onze klanten ondervinden een probleem met inkomende of uitgaande gesprekken. De éne werkt wel, de andere niet. Kennelijk veroorzaakt door een firmware upgrade op de Telenet wifi router. Hieronder een oplossing.

---


inloggen op mijn.telenet.be

Mijn internet
Draadloze instellingen - Geavanceerd
Daar zie je de geconnecteerde toestellen staan waaronder bv. S685IP (Siemens Gigaset).
Voor het ip-adres waar die gigaset op geconnecteerd is, moet er port forwarding geactiveerd worden.
Dat kan in de tab IPv4 Firewall & Port forwarding


Lokaal IP-adres: ip-adres van telefoon (gigaset)
Beginpoort: 5004
Eindpoort: 5020
Protocol: UDP
Status: Actief

Opslaan en het is in orde.

---
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik ondervind problemen om via H+ (proximus) en Csipsimple night version om te registreren. Melding 'Fout tijdens registreren - Request Timeout'

bij mijn wifi thuis heb ik onmiddellijk connectie. Dus ligt aan dataverbinding proximus? :?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”