Kopen op Amazon.de

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik ben al enige tijd smachtend aan het kijken naar deze camera op amazon.de. Het lijkt ook de enige plaats te zijn waar ze nog op stock (én het goedkoopst) zijn.

Het probleem is dat ze deze camera echter niet naar België versturen. Bestaat er een Duits alternatief voor bvb http://www.shipito.com/ in de US?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ja, mailboxde.

Mijn nexus is in hun mailbox toegekomen en doorgezonden.
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Cool. Thx! :thumbs:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

np, véél plezier ;)
Afbeelding
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

iemand die shipitto al gebruikt ?

kan je daar dan verschillende dingen laten leveren, zij steken alles in 1 doos en sturen dan op...

Hoe wordt dan de verwerking en post kosten berekend...
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

dat fototoestel kost toch niet zo veel meer in Belgie en Nederland ??

Ik kom prijzen tegen van €1299..
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Ja, maar is nergens leverbaar (toch niet waar ik gekeken heb)... :?

Amazon is 100€ goedkoper. Toch niet niets :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op e-Bay staat hij ook (uit Italie)... en de prijs is zelfs goedkoper.

Check anders eens bij Grobet in Antwerpen... online kan je blijkbaar geen voorraad controleren.

Trouwens veel geld voor zo'n toestel... maar da's een persoonlijke keuze.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Anders heb je voor veel minder geld de nieuwste Nokia smartphone waar de camera een resolutie heeft van zo maar eventjes 41 megapixels.
En als je een drietal weken kan wachten dan koop je hem bij Vandenborre voor 30 euro meer (1229). Dat wachten zal wel geen probleem zijn zeker, gezien je zelf schrijft dat je "al enige tijd smachtend uitkijkt" naar dit toestel. Wat maken die drie weken extra dan nog uit?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:41 megapixels.
Met een flutlensje erop :roll:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Anders heb je voor veel minder geld de nieuwste Nokia smartphone waar de camera een resolutie heeft van zo maar eventjes 41 megapixels.
En als je een drietal weken kan wachten dan koop je hem bij Vandenborre voor 30 euro meer (1229). Dat wachten zal wel geen probleem zijn zeker, gezien je zelf schrijft dat je "al enige tijd smachtend uitkijkt" naar dit toestel. Wat maken die drie weken extra dan nog uit?
SRSLY? LOL! Jij gaat een TOP camera vergelijken met een smartphone puur en alleen op basis van het aantal megapixels??? :bang:

Ja, ik zou inderdaad kunnen wachten, maar ik vertrek binnen 2 weken op reis en zou deze camera willen meenemen ipv mijn grote zak met mijn Canon DSLR en bijhorende lenzen).
r2504 schreef:Op e-Bay staat hij ook (uit Italie)... en de prijs is zelfs goedkoper.

Check anders eens bij Grobet in Antwerpen... online kan je blijkbaar geen voorraad controleren.

Trouwens veel geld voor zo'n toestel... maar da's een persoonlijke keuze.
Mja, eBay riskeer ik me toch niet met zo'n dure aankoop. Bij Amazon ben ik zeker van een correcte en snelle afwikkeling bij problemen.

En het is inderdaad veel geld. Héél veel geld zelfs. Ik zal het volgende maand voelen wanneer ik mijn CC rekening krijg. :P Maar ik denk wel dat het zijn prijs waard zal zijn. Als ik de ene goede review na de andere lees en daarnaast ook de raving commentaren lees van anderen die dit toestel gekocht hebben, dan denk ik niet dat ik het mij uiteindelijk zal beklagen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Topcamera en Fuji in 1 zin? Te gek voor woorden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maglor schreef:SRSLY? LOL! Jij gaat een TOP camera vergelijken met een smartphone puur en alleen op basis van het aantal megapixels??? :bang:
Nokia 1020 versus Canon 60D.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Goed. Om te vermijden dat dit hier uitdraait op een welles-nietes spelletje, zou ik graag wat argumenten aanhalen.

Iedereen koopt een camera voor zijn noden. De meeste mensen hebben ruimschoots voldoende aan een simpel toestel waar alles voor hen bepaald wordt en waar ze enkel op de sluiterknop moeten drukken. Bij de meeste compactcamera's kan je eventueel snel de macro stand aanzetten en de flits aan- of uitzetten, maar dat is het dan meestal. Wil je wat geavanceerder te werk gaan (witbalans aanpassen, diafragma regelen,...) mag je al in de menu's gaan duiken. Niets mis mee. Elke camera heeft zijn doelgroep.

Camera's op smartphones worden dan misschien wel beter met elke generatie (en met nu, naar alle waarschijnlijkheid, met die nieuwe monster Nokia als nieuwe benchmark). Maar het blijven zo mogelijk nog eenvoudigere toestellen dan compactcamera's. Eenvoudiger in de zin van dat je ENKEL een sluiterknop hebt en voor al de rest naar de menu's mag grijpen. Ik kan me niet voorstellen dat je met die Nokia 1020, hoe geavanceerd de mogelijkheden ook zijn, SNEL even je diafragma en/of sluitertijd aanpast, laat staan manueel gaat focussen. Laat staan wanneer de zon in je rug schijnt en je geen bal op je scherm ziet. Ik geef toe dat het filmpje op de link van r2504 indrukwekkend is, zeker voor pixel peepers, maar dat doet niets af van het feit dat het gewoon een point & shoot camera is. Wil je wat creatief zijn (en dan bedoel ik niet spelen met filters en andere effecten), dan laat je dit gewoon links liggen.

Daarin zijn DSLRs en systeemcamera's zoals de Fujifilm X100S of de Olympus OM-D veel uitgebreider. Alle belangrijke instellingen (AF, diafragma, sluitersnelheid, ISO,...) zijn desgewenst onmiddellijk instelbaar adhv knoppen op het toestel. Geen gepruts in menu's meer. Je kan, als je geoefend bent, zelf zonder je oog van het objectief te halen je instellingen aanpassen. Ik speel bvb voortdurend met het diafragma wanneer ik foto's neem om de scherptediepte aan te passen zoals ik het wil.

Kortom, iedereen verkiest het model camera dat hem het beste ligt. Compact vs bulky, eenvoudig vs complex, ...

Ik koop die X100S voor oa. volgende redenen:

- compact
- fixed 35 mm lens
- haarscherp
- vernieuwde sensor
- zeer bruikbaar onder hoge iso (vrijwel geen ruis tot 6400)
- verbluffende dynamic range
- ingebouwde ND filter
- intelligente flash (wel enkel bruikbaar als fill-in flash, maar goed).

En Jack Daniels, om je 'argument' dat Fuji en 'top' niet samen in een zin kunnen staan te ontkrachten, hier een paar linkjes:

http://zackarias.com/for-photographers/ ... nto-a-bar/
http://www.kenrockwell.com/fuji/x100s.htm
http://strobist.blogspot.co.uk/2013/03/ ... x100s.html
http://blog.chasejarvis.com/blog/2013/0 ... -admit-it/
http://www.shoot.be/art/150537/test-fujifilm-x100s/

Toch niet de minsten in het fotografie-wereldje. Of dwalen die misschien ook? Ik denk dat je wat te snel was met je oordeel over deze nieuwe camera (en eigenlijk alle recente Fuji's van de X reeks).

Ik daag je uit om een negatieve review (van een serieuze site) te vinden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

En ik die dacht dat topfotografen met bv. Rollei werkten. Om maar 1 merk aan te halen. Maar ik ben dan ook geen fotograaf hee :?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Pff. Whatever.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”