Decreet wapent zenders tegen Telenet & Belgacom

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het Vlaams Parlement heeft het decreet goedgekeurd waarmee de regels rond digitale tv en het doorspoelen of uitgesteld kijken worden vastgelegd. Al zien experts er geen oplossing in.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/dec ... 067529.htm
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik weet één ding, als ze te lastig gaan doen dan zal hier geen gewone TV meer in huis zijn...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Och ja, ze doen toch al 8 jaar lastig?
Hogere tarieven, schrapping analoge kanalen, encryptie basisaanbod, timebased recording(versus PDC/Showview vroeger), beperkingen op opnames en tweedescherm, etc...


Vlaamse tv zal weer wat duurder worden en extra beperkingen zullen ongemerkt binnensluipen bij elke Floppa-upgrade.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik begrijp trouwens wel niet echt goed het decreet...
Het decreet stelt dat distributeurs zoals Telenet het televisiesignaal volledig en onverkort moeten doorsturen.
... want Telenet geeft het televisiesignaal toch gewoon volledig en onverkort door ?

Jij als klant neemt het op (dat doet TN niet) en spoelt door... al zouden de zenders dat ook nog graag verbieden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TN geeft het signaal volledig en onverkort door, middels een box die TOELAAT dat de klant opneemt en/of doorspoelt! Daar wringt het schoentje...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik weet echt niet of de mediabedrijven in België wel.nood hebben aan meer bescherming. ..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Belgacom en Telenet wilden hun eigen banners/reclame injecteren, vandaar dat gedoe rond de volledigheid van het signaal.

Zulke Belgacom banners heb ik trouwens een paar maanden gezien toen ik eerst bij Scarlet zat, en dat stoorde altijd -- ze hebben genoeg infokanalen waar ze al hun waren op kunnen tonen.

Al die 'kwaliteitsvolle' vlaamse producties zullen wel allemaal een verbod op doorspoelen krijgen van de zenders, want daar was het hun om te doen. Als je tegen het einde van het programma per ongeluk op de stop knop drukt, ga je dus serieus vloeken.

Ze hadden beter de doorspoelsnelheid beperkt tijdens zulke tv toppers, of gewoon betere reclameregels opgesteld maar blijkbaar hebben de zenders er ook geen idee van hoe ze dat aangenamer kunnen maken.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het doorspoelen blokkeren is enigszins verdedigbaar.
Maar ik vrees dat ze de opnames ook gaan blokkeren en zodoende de mensen verplichten om het tegen betaling op te vragen. Een heel leuk iets voor shiftwerkers, niet iedereen werkt 9to5 zoals ze daar denken...

Langs de andere kant, denken ze nu werkelijk dat ik naar die reclames ga gapen? Dan tokkel ik wel eventjes op de gsm, ga'k de frigo plunderen etc...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:Het doorspoelen blokkeren is enigszins verdedigbaar.
Wat ik thuis doe daar heeft de zender geen zaken mee... ga ik naar de WC, naar de snoepkast, spoel ik door, ... dit zijn dingen die ik trouwens al kan sinds het bestaan van de videorecorder.

Men beseft duidelijk niet dat men trouwe consumenten richting illegale downloads pushed... daar hoef je zelfs niet door te spoelen want daar is de reclame er al gewoon uit !
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hier word NetFlix dan meer en meer gebruikt, dan vliegt TV hier gewoon buiten en ik zal wel zien om eventueel Bhaalu te nemen on top of that en gewoon betalen om gene reclame te slikken.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

D3bian schreef:en gewoon betalen om gene reclame te slikken.
Dat is natuurlijk net waar de zenders naartoe willen... je hoeft dus geen Bhaalu te nemen, uiteindelijk zal je nog overal kunnen doorspoelen, alléén zullen er centen aan te pas komen (en wederom is Belgie uniek in gans de wereld... waarom toch ?).
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

als ze dat er doorduwen, allemaal onze decoder terug binnen brengen bij Tn en BC, overstappen op HDD recorder.
Ik heb de indruk dat die pippo's in brussel aan het vergeten zijn dankzij wie ze daar zitten.
Het staat de commerciele zenders vrij om reclame uit te zenden zoveel ze willen, ik als kijker ben echter niet verplicht die rommel te kijken om naar hun programma's te kijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

7 jaar geleden heb ik TN vervangen door TVV! Geen woorden dus, maar daden... Geld is de enige taal die nog gesproken wordt!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tom35 schreef:als ze dat er doorduwen, allemaal onze decoder terug binnen brengen bij Tn en BC, overstappen op HDD recorder.
So... wat heeft TN of BGC hier mee te maken... wil je de zenders treffen dan stop met TV te kijken.
wied schreef:7 jaar geleden heb ik TN vervangen door TVV! Geen woorden dus, maar daden... Geld is de enige taal die nog gesproken wordt!
En wat heb je nu bereikt... je centen gaan nog steeds naar de zenders... het zijn zij namelijk die de beperkingen willen, niet eenn Telenet of Belgacom !
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

thamar schreef:Het doorspoelen blokkeren is enigszins verdedigbaar.
..
Dan vliegt die kijkkast buiten .... we betalen al genoeg voor (digitale) televisie per maand. Er moet nog wat over blijven op het einde van de maand.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Volgende stap is u laten betalen om niet te kijken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:En wat heb je nu bereikt... je centen gaan nog steeds naar de zenders... het zijn zij namelijk die de beperkingen willen, niet eenn Telenet of Belgacom !
Juist, TV Vlaanderen is de redder de vaderlands niet.
In september zal het één jaar geleden zijn dat Telenet en Belgacom 2Be HD, Vier HD en Vijf HD toevoegden, bij TV Vlaanderen zwijgen ze er gewoon over.
Na het verdwijnen van 13Th Street en Syfy, zijn ze daar onlangs ook Eurosport 2 kwijtgeraakt.
Ondertussen hebben ze wel een CI+ module laten ontwikkelen, en hun nieuwere decoders zijn compatible met Nagra CAK7, als je daar eens wat op zoekt kom je uit bij ... chipset pairing.
Dit voorspelt allemaal niet veel goeds voor de vrije hardwarekeuze bij TVV, die al ingeperkt was door de SID limitatie, en voorheen het opdringen van de CI module.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

wied schreef:7 jaar geleden heb ik TN vervangen door TVV! Geen woorden dus, maar daden... Geld is de enige taal die nog gesproken wordt!
en hoe voel je je dan?
als je merkt dat TVV hun prijzen bijna elk jaar verhogen, hun zenderaanbod elk jaar verkleinen, en continu zitten wisselen van satelliet? :)
ik heb TVV 3 of 4 jaar gehad en ik heb ze buitengeflikkerd omdat ze net geen haar beter zijn dan TN/BGC, mss zelfs erger de laatste jaren.

en bij slecht weer riskeer je dan ook nog geen ontvangst te hebben, maar betalen doe je zowiezo...
en voor een 2de tv een extra kaartje en dan enkel de vlaamse zenders...

nee bedankt, liever BGC/TN dan iets van M7 group
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik heb wel al 7 jaar vrije keuze van hardware, en doe met mijn opnames wat ik vroeger met de oude videorecorder deed...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Probeer dan maar eens een stuk of 4 opnames van TVV zenders tegelijk te maken, vroeger was dat geen enkel probleem, maar sinds de SID limitatie is dat al heel wat minder vanzelfsprekend.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Het is jaren geleden met de muziekindustrie ook gebeurd... Ze hebben heel lang tegen de stroom in gesparteld. Nu zijn ze met de stroom mee met diensten zoals spotify enz... Dit gebeurd met digitale tv nu ook. Netflix en baahlu (goed geschreven?) zijn daar het voorbeeld van. Enkel afwachten tot de Vlaamse en andere Europese zenders daar het voordeel in zien :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@boulder

ik heb nooit enige behoefte om 4 (grotendeels waardeloze) vlaamse zenders tegelijk op te nemen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

wied schreef:ik heb wel al 7 jaar vrije keuze van hardware, en doe met mijn opnames wat ik vroeger met de oude videorecorder deed...
die keuze heb je 20+ jaar gehad met analoge tv...
vergeet niet dat je nog steeds een kaartje moet hebben (dus ben je nog steeds verplicht bv een decoder te hebben die dat kan, EN compatibel is met het encryptie-schema, dat ook al veranderd is)

en uiteindelijk mag je ook niet vergeten: zoveel maakt het voor veel mensen niet uit...
je hebt een bakje nodig, je kan er mee opnemen, en de rest "pffrft".
volgens mij overschatten mensen de "nood aan vrije hardwarekeuze" voor de grote groep klanten van bgc/tn.

ik ben ook pro-vrije hardware keuze (en dan liefst alles gpl'ed), maar zoveel maakt dat me niet uit,
zeker niet als je bv naar de aanpak van TVV en hun zender "wijzigingen" kijkt, die in het verleden al grover waren dan die van bgc/tn
bv: intekenen op een 2jarig contract met de belofte -op papier- dat er aan de zenderlijsten in de komende 2j niks zou wijzigen,
om vervolgens nog geen 3 maand later een hele boel zenders te schrappen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Je schaft een linux ontvanger aan. kan verschillende encrypties aan. Wijzigingen in het zenderaanbod? Nieuwe kanalenlijst online downloaden en installeren op je Linux box. Kwestie van paar minuutjes werk. Alhoewel, werk, de box doet het voor jou. En wat die beperkingen betreft in het opnemen van meerdere zenders tegelijkertijd: hun eigen goedgekeurde ontvangers hebben meer problemen met die opnamebeperkingen dan de Linux ontvangers. Eigenlijk zijn het beperkingen ingevoerd tegen cardsharen maar zoals gezegd, TVV goedgekeurde ontvangers hebben hier meer miserie mee dan een Dreambox of een Vu+ of een...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:
tom35 schreef:als ze dat er doorduwen, allemaal onze decoder terug binnen brengen bij Tn en BC, overstappen op HDD recorder.
So... wat heeft TN of BGC hier mee te maken... wil je de zenders treffen dan stop met TV te kijken.
wied schreef:7 jaar geleden heb ik TN vervangen door TVV! Geen woorden dus, maar daden... Geld is de enige taal die nog gesproken wordt!
En wat heb je nu bereikt... je centen gaan nog steeds naar de zenders... het zijn zij namelijk die de beperkingen willen, niet eenn Telenet of Belgacom !
R2504,

Wel als we allemaal onze decoder binnen doen, dan kan telenet en BC gaan jammeren bij de minister zoals vtm en de anderen dit nu doen.
en vergeet niet BC levert alle jaren een mooie bijdrage voor de staatskas via dividenden.
Veel kunnen we niet doen, dat besef ik ook, maar dat puur ondergaan is er toch gewoon over

Tom
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:@boulder

ik heb nooit enige behoefte om 4 (grotendeels waardeloze) vlaamse zenders tegelijk op te nemen!
Als die Vlaamse zenders grotendeels waardeloos zijn, waarom neem je dan eigenlijk een abonnement bij TV Vlaanderen ?
Voor de BBC heb je geen enkel abonnement nodig, en toen ik TV Vlaanderen opgezegd heb, ben ik heus niet gestopt met BBC kijken, of Arte HD, of TVei, ...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Splitter schreef:ik ben ook pro-vrije hardware keuze (en dan liefst alles gpl'ed), maar zoveel maakt dat me niet uit,
zeker niet als je bv naar de aanpak van TVV en hun zender "wijzigingen" kijkt, die in het verleden al grover waren dan die van bgc/tn
bv: intekenen op een 2jarig contract met de belofte -op papier- dat er aan de zenderlijsten in de komende 2j niks zou wijzigen,
om vervolgens nog geen 3 maand later een hele boel zenders te schrappen
Ik ben ook pro-vrije hardware keuze, maar dan alleen als dat niet ten koste gaat van veel andere voordelen.
TV Vlaanderen heeft dus 3 belangrijke HD zenders gewoon niet : 2Be HD, Vier HD, Vijf HD, en in SD ziet dat er toch veel minder uit.
Er zijn ook zenders die ze wel hebben, maar die dan in een deelkanaal zitten.
Zo kan ik op de kabel naar KanaalZ kijken als ik dat wil, terwijl dat bij TVV enkel in een beperkt tijdsvenster kan, want het kanaal wordt gedeeld met VTMKzoom.

En die zenderwijzigingen is inderdaad een pest, men schrapt een bepaald type zender en geeft in de plaats een zender van een compleet ander genre.
Zo schrapt men Syfy en 13Th Street, maar komt Disney Vlaanderen in de plaats.
Wie dus fan is van science-fiction en/of mysterie, krijgt een kinderkanaal in de plaats.
Nu verdwijnt Eurosport 2 bij TVV en komt er een muziekkanaal in de plaats.
Je sluit dus een abonnement af, en elk kanaal kan op elk moment zomaar door iets compleet anders vervangen worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jack Daniels schreef:Je schaft een linux ontvanger aan. kan verschillende encrypties aan. Wijzigingen in het zenderaanbod? Nieuwe kanalenlijst online downloaden en installeren op je Linux box. Kwestie van paar minuutjes werk.
Maar dat belet niet dat als je een sportfan bent, je er niet bij gebaat bent dat je sportzender verdwijnt en je in de plaats een kinderzender krijgt.
Jack Daniels schreef:En wat die beperkingen betreft in het opnemen van meerdere zenders tegelijkertijd: hun eigen goedgekeurde ontvangers hebben meer problemen met die opnamebeperkingen dan de Linux ontvangers. Eigenlijk zijn het beperkingen ingevoerd tegen cardsharen maar zoals gezegd, TVV goedgekeurde ontvangers hebben hier meer miserie mee dan een Dreambox of een Vu+ of een...
Volgens mij hebben hun eigen ontvangers er minder last van, want die decrypteren achteraf.
Maar sowieso, ook Linux ontvangers hebben er last van.

Ik beschouw vrije hardware keuze pas echt als vrij, als de leverancier zelf daar achter staat.
Bij TVV wordt vrije hardware keuze nog net gedoogd, maar ze leggen wel allerlei beperkingen (SID limiet, verplichte aankoop van CI module) op om je richting hun ontvangers te duwen.
En dat hun nieuwere ontvangers Nagra CAK7 ondersteunen, en dat er een CI+ module besteld is, doet vermoeden dat de richting die uitgegaan wordt nog meer beperkingen zal inhouden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

waarschijnlijk zal het die richting inderdaad uitgaan. Ondertussen ben ik met ca 12,00/maand goedkoop gesteld om de vlaamse zenders te bekijken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tom35 schreef:Wel als we allemaal onze decoder binnen doen, dan kan telenet en BC gaan jammeren bij de minister zoals vtm en de anderen dit nu doen.
Wel... als ons kat een koe was kon ik ze melken voor de stoof 8)

Dergelijke dingen gebeuren gewoonweg nooit... de Belg is een brave burger die netjes in z'n portomonee gaat en de centen op tafel legt. Kijk maar naar zeer evidente dingen zoals electriciteit (en die is dan nog overal hetzelfde wat je van het TV aanbod absoluut niet kan zeggen) waar het jaren heeft geduurd voor men wakker is geworden... en dan eigenlijk nog dankzij politieke "druk"... welke er hier absoluut niet is... in tegendeel, de politiek kiest hier duidelijk de kant van de zenders.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

maar vooral ook dank zij groepsaankoop...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:waarschijnlijk zal het die richting inderdaad uitgaan. Ondertussen ben ik met ca 12,00/maand goedkoop gesteld om de vlaamse zenders te bekijken :-D
12€/maand vind ik veel voor dat zeer beperkte groepje van zenders die je krijgt.
Vroeger was het moeilijk vergelijken omdat HD digicorders enkel te huur aangeboden werden.
Nu zijn ze ook te koop.
Dat wil zeggen dat na je aankoop van je toestel je bij Telenet aan 15,70€/maand zit.
Daar krijg je echter een pakket zenders voor, inclusief Vier HD, Vijf HD, 2Be HD, een full time versie van KanaalZ, je eigen regionale zender, de Waalse zenders (inclusief in HD).
Dan vind ik die 12€/maand bijlange niet goedkoop.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dat is een zaak van persoonlijke interpretatie. Ik beschouw TVV eigenlijk als een VOD dienst, duurder dan netflix, maar wel inbegrepen de vlaamse zenders. Deze (vlaamse) zenders vind ik nergens anders voor 12 €/maand...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”