Ik heb nog altijd een Cityconnect Plus abonnement waar ik 34.99 Euro voor betaal per maand. Ben nu aan het zien naar andere mogelijkheden. Ik zie nu dat Cityline goedkoper is plus gratis telefoon in de formule heeft wat ook interessant is, en met 500 GB/maand kom ik zeker toe. Echter wat zeer vervellend is, voor zover ik kan zien biedt Dommel geen hotspots aan. Gaat dit in de toekomst veranderen? Want dit is toch niet meer van deze tijd? Ik ben dikwijls op de baan en zou toch regelmatig op het Net willen kunnen, zonder alles via een GSM te moeten regelen.
En eigenlijk ben ik op dit moment niet 100% tevreden van Dommel. Dit jaar heeft de lijn alles tesamen verschillende dagen plat gelegen. En iedere keer ik bel 'weten ze het al en zijn ze er al aan het werken'. Maar downtimes van soms meer dan een dag is echt niet aanvaardbaar.
Geen hotspots?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Eigenlijk zijn er naast de prijs bitter weinig redenen om cityline of connect te nemen. Maar op zich kan dat wel al een goeie reden zijn.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik zit constant op de baan, 2GB mobiele data is meer dan genoeg (7,5/10€ per maand is het einde niet).
Ik bel over het 3G netwerk van proximus (freevoipcall via 3cx app: gratis naar vaste lijnen, 0,5 centmin naar gsm's).
Scarlet vdsl2 is sneller en kost minder (35€ incl. raw copper), maar er zijn nog andere alternatieven die 5€ goedkoper zijn.
Ik bel over het 3G netwerk van proximus (freevoipcall via 3cx app: gratis naar vaste lijnen, 0,5 centmin naar gsm's).
Scarlet vdsl2 is sneller en kost minder (35€ incl. raw copper), maar er zijn nog andere alternatieven die 5€ goedkoper zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Dan begrijp ik niet goed dat je een ander produkt overweegt bij hen...the animator schreef:En eigenlijk ben ik op dit moment niet 100% tevreden van Dommel. Dit jaar heeft de lijn alles tesamen verschillende dagen plat gelegen. En iedere keer ik bel 'weten ze het al en zijn ze er al aan het werken'. Maar downtimes van soms meer dan een dag is echt niet aanvaardbaar.
Hier zijn zoveel horrorverhalen te lezen in geval het misgaat.
Er zijn volgens mij betere alternatieven, zowel in prijs als specificaties en vooral service.
Zijn hier ook na zo'n 10j overgeschakeld van adsl provider, toen vooral voor de prijs en om van klassieke telefonie naar VoIP over te schakelen. Dan na ongeveer 1j nog eens omdat hier vdsl beschikbaar kwam en met een eigen VoIP oplossing.
Nu is de prijs voor internet + telefoon minder dan de helft voor betere specificaties van het internet en kan hier 24/7 aan hetzelfde tarief gebeld worden, nl 'GRATIS'.

Dat staat tussen aanhalingstekens omdat er 1 malig een trarnsferkost van nummer werd betaald en om te bellen we freevoipdeal gebruiken waar je voor iets meer dan 10€ gedurende 120 dagen gratis 300 minuten/7 dagen kan bellen naar alles vaste lijnen in binnen- en vele buitenlanden. Ga je boven die 300 minuten/7 dagen, dan ga je aan die 10€ tegen zeer voordelig tarief of anders kan je na die 120 dagen alsnog bellen met die 10€.
Oh ja, bellen naar GSM via freevoipdeal: 0,006€/min !!!
Je zou evt kunnen denken dat ik aandelen heb maar het is gewoon enthousiasme voor de VoIP oplossing en het besef dat véél mensen nog steeds te veel betalen voor telecom.
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
@ Cityline jaarlijkse betalingscyclus = 22€/maand. Bellen 24:24 naar gsm en vaste lijn inbegrepen.
ALs je hotspots wil kan je bij FON terecht voor een acces point. Je kan dan ook op het FON netwerk (alle FON en dus ook belgacom home-spots).
Nu lijkt mij 3G toch veel makkelijker dan steeds naar een AP te moeten gaan zoeken. Die hotspots gaan hun nut stilaan verliezen ten voordele van 3G/4G.
Trouwens iedereen kent wel (ouders enz) mensen die belgacom of telenet klant zijn... met hun login kan je perfect op de hotspots
ALs je hotspots wil kan je bij FON terecht voor een acces point. Je kan dan ook op het FON netwerk (alle FON en dus ook belgacom home-spots).
Nu lijkt mij 3G toch veel makkelijker dan steeds naar een AP te moeten gaan zoeken. Die hotspots gaan hun nut stilaan verliezen ten voordele van 3G/4G.
Trouwens iedereen kent wel (ouders enz) mensen die belgacom of telenet klant zijn... met hun login kan je perfect op de hotspots
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
En is dat VoIP al een beetje deftig geworden?
Ik heb daar vroeger ook mee geexperimiteerd gehad, maar de kwaliteit trok toen op niks. Daarom dat ik nu ook weer gewoon telefoon genomen heb bij bgc
Ik heb daar vroeger ook mee geexperimiteerd gehad, maar de kwaliteit trok toen op niks. Daarom dat ik nu ook weer gewoon telefoon genomen heb bij bgc
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
@metal: hier weinig tot geen problemen sinds nu zo'n 2 jaar.
Eerst VoIP via edpnet - op die manier er in de praktijk kennis mee kunnen maken - en daarna volledig 'zelf' opgezet.
Ook toen al hadden we de weg gevonden om zéér goedkoop uit te bellen en sinds het 2de jaar ook zelf op zoek gegaan naar een provider voor inkomende gesprekken.
Het is zeker niet zo dat we alleen de prijs belangrijk vinden en daardoor problemen door de vingers zien.
Uiteindelijk is zowel de prijs, de onafhankelijkheid en zelfs de mogelijkheden niet te kloppen met een bijna zelfde beschikbaarheid als een analoge telefoonlijn.
ivm VoIp via smartphone ipv thuis:
1) je moet een smartphone hebben
2) je moet (voldoende) data hebben en kan toch wat kosten
3) je hebt een betrouwbare dataverbinding nodig en naar wat ik lees zijn niet alle providers even geschikt
Tenzij je VoIP als oplossing ziet om mobiel tegen een lagere kost te kunnen bellen, is een oplossing thuis toch nog steeds goedkoper naar mijn mening omdat je daar sowieso een internetverbinding hebt.
Het is tenslotte allemaal een beetje persoonlijke voorkeur, afhankelijk van de noden en wat je er voor over hebt.
In België is VoIP niet zo gekend als bv in Nederland waar men effectief over Internetbellen spreekt terwijl hier veel mensen niet weten dat alleen Belgacom nog een analoge lijn levert.
Eerst VoIP via edpnet - op die manier er in de praktijk kennis mee kunnen maken - en daarna volledig 'zelf' opgezet.
Ook toen al hadden we de weg gevonden om zéér goedkoop uit te bellen en sinds het 2de jaar ook zelf op zoek gegaan naar een provider voor inkomende gesprekken.
Het is zeker niet zo dat we alleen de prijs belangrijk vinden en daardoor problemen door de vingers zien.
Uiteindelijk is zowel de prijs, de onafhankelijkheid en zelfs de mogelijkheden niet te kloppen met een bijna zelfde beschikbaarheid als een analoge telefoonlijn.
ivm VoIp via smartphone ipv thuis:
1) je moet een smartphone hebben
2) je moet (voldoende) data hebben en kan toch wat kosten
3) je hebt een betrouwbare dataverbinding nodig en naar wat ik lees zijn niet alle providers even geschikt
Tenzij je VoIP als oplossing ziet om mobiel tegen een lagere kost te kunnen bellen, is een oplossing thuis toch nog steeds goedkoper naar mijn mening omdat je daar sowieso een internetverbinding hebt.
Het is tenslotte allemaal een beetje persoonlijke voorkeur, afhankelijk van de noden en wat je er voor over hebt.
In België is VoIP niet zo gekend als bv in Nederland waar men effectief over Internetbellen spreekt terwijl hier veel mensen niet weten dat alleen Belgacom nog een analoge lijn levert.
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Belgacom heeft dan nog wel (superdure) een analoge lijn..Maar buiten die "last mile" denk ik dat er niet veel analoog meer aan is;) Mijn ouders zitten op ADSL1 (4Mbit) 4KM van de centrale en hun voip werkt ook gewoon zoals het moet.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Ernie geeft de situatie duidelijk weer: over een vaste (stabiele) internetverbinding is VoIP telefonie betrouwbaar. Over 3G blijft het steeds hopen op een goede verbinding, ongeacht het netwerk...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Mja, ik ben er nog steeds niet 100% uit wat ik ga nemen. Mijn citeria:
- betrouwbaar
- datalimiet/maand minstens 250 GB
- 10Mbit of hogere dl snelheid
- gratis of goedkope telefoon is een plus
- hotspots is een grote plus (+ ook in het buitenland = beter)
- ik kijk geen TV, dus als dat extra is, moet het voor mij niet
- prijs, moet niet de goedkoopste zijn, moet gewoon redelijk zijn
Wat is aan de raden?
- betrouwbaar
- datalimiet/maand minstens 250 GB
- 10Mbit of hogere dl snelheid
- gratis of goedkope telefoon is een plus
- hotspots is een grote plus (+ ook in het buitenland = beter)
- ik kijk geen TV, dus als dat extra is, moet het voor mij niet
- prijs, moet niet de goedkoopste zijn, moet gewoon redelijk zijn
Wat is aan de raden?
- Goztow
- userbase crew
Als je hotspots wil in je abo zal het bgc of tnt worden.
Andrs eender welke isp en een fonera kopen zo krijg je ook toegang tot hotspots.
[
Andrs eender welke isp en een fonera kopen zo krijg je ook toegang tot hotspots.
[

- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
sorry als ik uw topic kom verzieken met VoIP, maar ik heb daar toch nog een laatste vraag over.
Als ik nu een account aanga bij een VoIP provider, kan ik daar mijn smartphone en mijn vrouw de hare dan met 1 account instellen? Of moet ik er dan 2 aanmaken? Het zou wel alleen voor uitgaande gesprekken worden. Inkomende is dan gewoon via proximus.
Want als ik met 1 account kan doen, dan zeg ik der vaste lijn bij bgc af. Want ik heb daar toch 14dagen bedenktijd bij.
gr,
Als ik nu een account aanga bij een VoIP provider, kan ik daar mijn smartphone en mijn vrouw de hare dan met 1 account instellen? Of moet ik er dan 2 aanmaken? Het zou wel alleen voor uitgaande gesprekken worden. Inkomende is dan gewoon via proximus.
Want als ik met 1 account kan doen, dan zeg ik der vaste lijn bij bgc af. Want ik heb daar toch 14dagen bedenktijd bij.
gr,
- Goztow
- userbase crew
Hangt af van de providr maar de meeste niet. Maar is olk niet echt nodig. Je kan bijv betamax gebruiken en op twee accounts een zelfee telefoonnr verifiëren. Of nog beter je gsm nummers gewoon verifiëren en die als uitgaand nr meegeven.
[
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Je gaat 2 van die accounts moeten maken. Het is niet mogelijk om aan te melden op verschillende toestellen met 1 account wat me ergens wel normaal lijkt.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eén Betamax account kan je probleemloos aanmelden op verschillende toestellen, elk met hun eigen uitgaande (geverifiëerde) CLIP.
Je kan zelfs met beide toestellen gelijktijdig bellen met één en dezelfde account.
Het enige nadeel bij gelijktijdige uitgaande gesprekken, is dat het 2de gesprek buiten de FUP valt, en dus niet gratis zal zijn.
Je kan zelfs met beide toestellen gelijktijdig bellen met één en dezelfde account.
Het enige nadeel bij gelijktijdige uitgaande gesprekken, is dat het 2de gesprek buiten de FUP valt, en dus niet gratis zal zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
philippe_d +1
Klopt inderdaad, wij gebruiken thuis op één Betamax account permanent een
Siemens IP-phone en daarnaast loggen we regelmatig mobiel op dezelfde account.
Voor gesprekken naar GSM nummers maakt dit geen verschil (zijn altijd betalend)
Klopt inderdaad, wij gebruiken thuis op één Betamax account permanent een
Siemens IP-phone en daarnaast loggen we regelmatig mobiel op dezelfde account.
Voor gesprekken naar GSM nummers maakt dit geen verschil (zijn altijd betalend)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
mmmm.... dat heb ik nog niet uitgeprobeerd met clip aangezien het hier zowat altijd anoniem gaat. Lijkt me toch vreemd dat betamax dat zou toestaan..... maar wie ben ik dan weer, lol.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom zou je dat vreemd vinden? Hoe meer er gebeld wordt hoe meer ze eraan verdienen, toch ??
Ik heb zelfs één Betamax account die 3 keer geregistreerd staat in mijn FritzBox, met 3 verschillende CLIPs.
Naargelang het gebelde nummer wordt de juiste lijn gekozen (vb gesprekken naar Duitsland met mijn Duitse CLIP etc)
Ik heb zelfs één Betamax account die 3 keer geregistreerd staat in mijn FritzBox, met 3 verschillende CLIPs.
Naargelang het gebelde nummer wordt de juiste lijn gekozen (vb gesprekken naar Duitsland met mijn Duitse CLIP etc)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ben hier aan het spelen ermee tussen pc en smartphone met een tweede clip, maar mij lukt het dus niet om beide tegelijk te gebruiken.
Vermoedelijk zal dat via sip dan wel kunnen, maar ik betwijfel dat je via smartphones met 1 account met meerdere smartphones tegelijk aangemeld kunt zijn. Zodra ik de pc app start logged mijn smartphone uit. Heb geen tweede dus kan het niet uittesten.
Ik kan wel bevestigen dat ik via sip ook tegelijk via pc betamax kan gebruiken.
Vermoedelijk zal dat via sip dan wel kunnen, maar ik betwijfel dat je via smartphones met 1 account met meerdere smartphones tegelijk aangemeld kunt zijn. Zodra ik de pc app start logged mijn smartphone uit. Heb geen tweede dus kan het niet uittesten.
Ik kan wel bevestigen dat ik via sip ook tegelijk via pc betamax kan gebruiken.