Pagina 1 van 1

opzeggen & voorafbetaalde facturen

Geplaatst: 03 jul 2013, 15:17
door SvenV
Betreft opzeg van EDPNet - Max6 Dyn voor mijn ouders, dus zelf heb ik geen kennis van de betalings/opzeggings-structuur van EDPNET.

Blijkbaar zijn volgende facturen al betaald (domiciliering):

op 24/05, factuur voor de periode van 20/07/2013 tot 20/08/2013
op 24/06, factuur voor de periode van 20/08/2013 tot 20/09/2013

Gisteren, 02/07, heb ik een ticket aangemaakt via hun "My EDPNET" met oa:
"Bij deze wil ik mijn Max6 Dyn abonnement opzeggen, met einddatum op 19 juli 2013"

Nu krijg ik hierop bericht van EDPNet:
"Naar aanleiding van uw schrijven bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement vanaf 20/08/2013."

En alsook een creditnota van de laaste factuur voor de periode van 20/08/2013 tel 20/09/2013.

Ik dacht dat door de telecomwet vorig jaar men zelf de datum kon kiezen en had dus ook verwacht een creditnota te krijgen voor de periode 20/07/2013 tem 20/08/2013.

Heeft iemand hier nog ervaring mee ?

Re: opzeggen & voorafbetaalde facturen

Geplaatst: 03 jul 2013, 21:41
door toerist
Vroeger ook EDPnet opgezegd, geen problemen gehad.
Je moet 1 maand opzeg geven, dus kan je niet stoppen op 19 juli.
als je opzegt voor einde van de maand dat je betaalt, moet je nog 1 maand bijbetalen.
dus nu tot 19de juli kan je opzeggen, en dan begint je maand van 20 juli tot 19 augustus.
dan ben je er vanaf.

Re: opzeggen & voorafbetaalde facturen

Geplaatst: 03 jul 2013, 21:44
door Medlo
SvenV schreef:Betreft opzeg van EDPNet - Max6 Dyn voor mijn ouders, dus zelf heb ik geen kennis van de betalings/opzeggings-structuur van EDPNET.

Blijkbaar zijn volgende facturen al betaald (domiciliering):

op 24/05, factuur voor de periode van 20/07/2013 tot 20/08/2013
op 24/06, factuur voor de periode van 20/08/2013 tot 20/09/2013

Gisteren, 02/07, heb ik een ticket aangemaakt via hun "My EDPNET" met oa:
"Bij deze wil ik mijn Max6 Dyn abonnement opzeggen, met einddatum op 19 juli 2013"

Nu krijg ik hierop bericht van EDPNet:
"Naar aanleiding van uw schrijven bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement vanaf 20/08/2013."

En alsook een creditnota van de laaste factuur voor de periode van 20/08/2013 tel 20/09/2013.

Ik dacht dat door de telecomwet vorig jaar men zelf de datum kon kiezen en had dus ook verwacht een creditnota te krijgen voor de periode 20/07/2013 tem 20/08/2013.

Heeft iemand hier nog ervaring mee ?
Wettelijk gezien is men verplicht de opzeg te aanvaarden op de dag van jouw keuze.

Men kan dus niet eisen dat je nog een maand zou gaan betalen...

Re: opzeggen & voorafbetaalde facturen

Geplaatst: 03 jul 2013, 22:07
door bambipower
toerist schreef: als je opzegt voor einde van de maand dat je betaalt, moet je nog 1 maand bijbetalen.
Nochtans zegt de nieuwe telecomwet dat de klant de opzegdatum mag bepalen....

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=35460

Best open je ook een dossier bij de ombudsdienst. http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Re: opzeggen & voorafbetaalde facturen

Geplaatst: 03 jul 2013, 23:11
door johcla
Je hebt nog een maand opzeg, maar die staat los van de facturatieperiode.
Je kan dus perfect opzeggen vanaf 2 augustus. Het is een bekende truc van veel bedrijven om dat te verlengen naar de facturatieperiode, maar daar hoef je niet akkoord mee te gaan.

Re: opzeggen & voorafbetaalde facturen

Geplaatst: 03 jul 2013, 23:19
door bambipower
waarom ging het dan bij mij wel om op te zeggen de 8ste en af te sluiten de 22ste?

zie link userbase in mijn vorige reply. En dan was ik nog niet akkoord