Kan nPVR opnames niet meer bekijken

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds een paar weken kan ik nPVR opnames niet meer bekijken.
Ook verdacht vrij veel opnames worden doorgeschoven naar nPVR.
Bij mijn weten is er niets veranderd aan mijn lijn of BBOX instellingen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Snelheid vd lijn? Indien je snelheid te traag is, komen de opnames op npvr terecht.

Ik heb dit een tijdje geleden ook voorgehad.

Oorzaken bij mij was dat er nog een oude decoder 'actief' was op de lijn = 3 in totaal.
Hierdoor kon ik geen programma live bekijken én op harddisk opnemen.
Deze werden op npvr opgenomen.

Heb je je decoder herstart? Wanneer ik foutmeldingen krijg bij npvr opnames, herstart ik de decoder, soms naar fabrieksinstellingen.
Victory Not Vengeance
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik had deze week ook problemen om nPVR opnames te bekijken, de vermelding " Zo dadelijk start uw programma" bleef te lang staan om dan vervolgens op de lijst van opgenomen programma's te verspringen.
Ik moest de V4 decoder volledig uitschakelen door middel van de schakelaar achteraan en na 20 tal seconden weer inschakelen, de decoder werd opnieuw opgestart en toen was het probleem opgelost en kon ik opnieuw nPVR opnames bekijken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je weet het of weet het niet maar met de V4 /charles2..... zijn er veel mensen die problemen ondervinden met nPVR opnames en die zelf de versie Charles1.... er laten opzetten, om zo van de probleman af te komen.

En het is nu ook zo, en raar genoeg , dat niet iedereen deze problemen ondervindt met V4/charles2...

Een ander oorzaak van veel voorkomende problemen met nPVR is bij deze mensen die de bbox2 in routed mode gebruiken en als ze terug in bridged werken komt het terug goed.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik kan nu en dan programmas nie bekijken die op de server staan.
bijvoorbeeld van afgelopen zondag geert hoste delux.
Daarin moet ik eerlijk zijn tv gedeelde is veel beter van telenet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Deze topic eventjes gebruiken: sinds vorige week heb ik in nPVR-opnames precies last van regelmatige haperingen.
Vooral gisteren toen ik "Driven to kill" bekeek die ze onlangs op 2BE toonden was het redelijk erg.
Veel haperingen en af en toe zo'n blokjesvorming erbij ook.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad veel mensen stellen dit vast de laatste tijd , het zijn blijkbaar server gerelateerde problemen !
zelf een reboot of een factory reset van de dec lost dit niet op, je kan het altijd wel even proberen.
Deze fouten kwamen ook voor indien je uw modem in routed gezet had (ipv default bridged) , of bgc dit ondertussen opgelost heeft weet ik ook niet !
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Idem dito hier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Modem staat gewoon op bridged hier.

Ik dacht al dat het servergerelateerd ging zijn, als ik de opname opnieuw startte of ik spoelde eventjes terug bleef het probleem terugkeren.
Het ziet er eigenlijk uit alsof ze eventjes de connectie verliezen terwijl ze opnemen.
Tot vorige week heeft nPVR hier eigenlijk altijd perfect gewerkt, voorlopig ga ik maar weer zoveel mogelijk opnemen op de oude manier (rechtstreeks op de decoder zelf dus)
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Heeft iemand volgend probleem met nPVR al gehad: ik ben de afgelopen weken al 2 keer alle geplande nPVR opnames kwijt gespeeld. Telkens pas vastgesteld toen ik iets wou bekijken waarvan ik wist dat ik het in nPVR geprogrammeerd had via TVOveral, maar de opname niet kon vinden. Telkens bleken al mijn geplande opnames gewoon 'verdwenen'. Opnieuw programmeren heeft het verholpen, maar vorige week was het weer prijs: alle geplande opnames foetsie.
Het kan een indruk zijn, maar ik denk dat het probleem begonnen is sinds ik een kleine maand geleden de nieuwste 'Charles' gekregen heb op mijn V4 decoder. Dat is de versie waarin de in nPVR geplande opnames voor het eerst sinds de uitrol van Charles weer zichtbaar zijn in de lijst met geplande opnames. Een verbetering, maar natuurlijk niet als die lijst op willekeurige momenten leeggemaakt wordt :?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Al meerdere mensen klagen sinds de laatste versie van Charles over nPVR die o.a niet opgenomen worden soms helpt het van een factory reset te doen maar blijkbaar niet voor iedereen !!
Wat ook problemen kan geven is als de lijst met opgenomen programma's (vooral bij serie opnames) te lang wordt.
Dit merk je oa als het lang duurt om de lijst te openen.
Zo zijn er zelf die wegens al die problemen, Eva van BGC gecontacteerd hebben,
om de vorige versie van charles erop te zetten en volgens hen hebben ze dan die problemen niet meer !
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Starten van zo'n opnames heeft hier al langere tijden voor problemen gezorgd. Soms krijg ik ook foutmeldingen bij het verwijderen van netwerkopnames.
OT : bij weergave van bestelde programma's is er regelmatig voor zo'n 2 seconden zwart beeld.
Misschien ook een server probleem? Live TV geen probleem.

Maw bugs genoeg... ;-)
Victory Not Vengeance
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien moet Belgacom het ganse concept van nPVR opnames eens opnieuw bekijken.
Om nPVR mogelijk te maken, bewaren ze de content van alle nPVR zenders 24/24 7/7 op hun servers gedurende 30 dagen.

Het "opnemen op de server" of "wissen van opnames" is dus niets anders dan opgeven welke programma's je achteraf nog wil zien / niet meer wil zien. De opname zelf doet Belgacom sowieso, en bewaart deze gedurende 30 dagen.

Eigenlijk zouden ze dus - net zoals Bhaalu - al deze opnames aan alle klanten ter beschikking kunnen stellen, gedurende 30 dagen na de uitzending. Dan ben je van al die problemen bij opnemen / wissen toch verlost?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@philippe_d ik vrees als Belgacom dat zou doen dat de omroepen (terrecht ?) meer geld gaan willen zien. Nu is het een oplossing van remote storage het is nog alsof iedereen individueel opneemt, en je moet de beslissing vooraf maken net zoals vroeger met je VCR. In het andere geval betekend dat het einde van net gemist en iwatch. Waarom kan baahlu het wel, volgens mij omdat ze een niche speler zijn.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

ik denk niet dat het dan zou opgelost zijn Philippe, want die programma's staan op verschillende backup servers en hangt het blijkbaar af van welke servers je bedient wordt, want hoe kan je anders uitleggen dat er klanten zijn die met dezelfde apparatuur, dus V4 decoder met laatste versie van Charles erop, problemen ondervinden en dan anderen ondervinden (bijna) nooit problemen met nPVR opnames !!!!
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”