default password bbox 3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Even een vlug vraagje,
weet iemand de default passwords van de BBOX 3, ben bij een klant waar men gisteren de bBOX 3 geinstalleerd heeft maar vinnd nergens documentatie.

Je kan inloggen als user, admin of expert...

maar het wachtwoord weet ik niet, is dat toevallig ook het s/n?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

User paswoord staat op de sticker achter en onderaan de bbox3.
Victory Not Vengeance
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

user paswoord
wifi paswoord onderaan de bbox3
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

OK tanks. Hij stond in een kast tegen de muur
Kan je met user alles doen wat moet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De naam zegt het eigenlijk zelf al "expert" en "admin" , het is wel de bedoeling dat die meer kunnen.

mss off topic maar toch interessant om weten, de fon werkt ook nog niet op de bbox3 en gaat pas in orde komen bij een komende software update
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Bij mij werkt de FON nu terug, gevraagd via Eva.
Ik zie de optie niet meer staan in de bbox3 maar kan nu terug verbinding maken met mijn FON.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

jackho schreef:De naam zegt het eigenlijk zelf al "expert" en "admin" , het is wel de bedoeling dat die meer kunnen.

mss off topic maar toch interessant om weten, de fon werkt ook nog niet op de bbox3 en gaat pas in orde komen bij een komende software update
Expert en admin hebben voornamelijk toegang tot diagnose enz. Alle instelling wat je op een andere router ook kan kan je allemaal op de userlevel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

maar je kon ook sommige instellingen op de bbox2 enkel doen als je het adlmin paswoord had en de vraag is dan kan je deze nu ook doen op de bbox3 als user !?
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Welke instellingen bedoel je precies? Enigste wat je vroeger als admin echt extra kon was hem forceren in adsl of vdsl.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Het enige wat iemand mogelijks zeker meer kan dan met user toegang is uitlezen van vdsl profiel en de lijnmetingen die bij BBox2 standaard tez ien waren in status
Persoonlijk vind ik dit spijtig dat dit is verwijderd voor de user
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ Squid,
ik moet eerlijk bekennen dat ik niet jusit meer weet welke instellingen je alleen als admin kon doen, om de eenvoudige reden dat ik altijd uit gewoonte als admin inlog.
maar er zijn er toch zeker enkele, en mijn geheugen laat me blijkbaar in de steek :wink:
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Waar kan je zien op welk profiel je staat in de bbox 3 instellingen ?

Kan het niet vinden
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Is ook niet te vinden in het user menu, alleen voor admin en expert logon's.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

en daar kunnen we nog niet in veronderstel ik ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat heb je heel goed geraden :wink:
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Weet er iemand ondertussen al de paswoorden van Expert en Admin ?

Zou graag de box in Bridge mode willen zetten om mijn eigen router te gebruiken maar hij moet de externe IP door sluizen naar mij main router.

Iemand een idee?
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

de paswoorden van Expert en Admin zijn random en verschillen per modem, en worden bovendien na elk gebruik overschreven. Dus die ga je nooit te weten komen.
Bovendien staat in de bbox3 de VLAN10 steeds in routed mode, en zou je eigenlijk zoals in bbox2 alleen de VLAN30 van de video in bridged mode kunnen zetten.
Wat jij nodig hebt is de a-mod, die voor dit soort toepassing is voorzien.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Weet jij toevallig hoe ik die a-mod activeer?

Zo te zien kan ik ook nergens de netmask veranderen van deze router en staat standaard op 192.168.1.x

Vind het jammer dat men zo weining controlle heeft over dit toestel :-(
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

de a-mod is een andere HW die Belgacom zowel voor eigen gebruik heeft alsook aan andere operatoren verkoopt. Dit is dus geen instelling van de bbox3.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

@flupke19
kan u wat meer info geven over die a-mod of evt. een link voor meer informatie?

Ik heb de obox3 en default staat deze in Bridge modus en geeft het public IP adres naar mijn main router (probleem opgelost).

EDPnet wist mij vandaag te vertellen dat momenteel geen EXPERT en ADMIN paswoorden worden vrijgegeven!
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Vaako69 schreef: EDPnet wist mij vandaag te vertellen dat momenteel geen EXPERT en ADMIN paswoorden worden vrijgegeven!
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de boxen voor olo's, maar in het geval van de bbox3 van belgacom zelf zal je dit niet kunnen verkrijgen.
2 redenen:
- Het paswoord verschilt voor elke box
- Wanneer het paswoord is opgevraagd geweest door iemand die dit kan, zal dit na enige tijd worden gereset. Weet exacte duur niet meer, maar het is nog vrij snel

Info hierboven is al eens verschenen ergens op het forum. Denk in de topic van de bbox 3 zelf.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

De bbox3 en de obox3 hebben bijde de Belgacom firmware enkel dat de obox3 telefoon instellingen heeft en de bbox3 niet.
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Was niet zeker ivm firmware etc, aangezien ik obox3 enkel nog maar op foto gezien heb
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

Vaako69 schreef: kan u wat meer info geven over die a-mod of evt. een link voor meer informatie?
de a-mod is een eenvoudige (goedkopere) versie van de bbox3, die alleen VDSL2 input heeft, en alleen 4 gig e-net output poorten (geen WiFi, geen USB, geen e-net WAN, geen voice)
Maar blijkbaar zijn er (nog) geen operatoren die deze modem aanbieden, om samen met een router die er achter staat te gebruiken.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

Vaako69 schreef:De bbox3 en de obox3 hebben bijde de Belgacom firmware enkel dat de obox3 telefoon instellingen heeft en de bbox3 niet.
klopt. En op de webinterface is het Belgacomlogo bij de obox ook verdwenen. Voor de rest hebben die identieke SW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

En niet alleen identieke SW, maar ook dezelfde lay-out (Belgacom e-services look&feel).
Tot groot ongenoegen van de OLO's (die willen hun klanten geen modem geven waarvan de web GUI eruit ziet als een "Belgacom e-services" pagina :()
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

flupke19 schreef:
Vaako69 schreef: kan u wat meer info geven over die a-mod of evt. een link voor meer informatie?
de a-mod is een eenvoudige (goedkopere) versie van de bbox3, die alleen VDSL2 input heeft, en alleen 4 gig e-net output poorten (geen WiFi, geen USB, geen e-net WAN, geen voice)
Maar blijkbaar zijn er (nog) geen operatoren die deze modem aanbieden, om samen met een router die er achter staat te gebruiken.
Kan je eens een link plaatsen naar een foto of meer informatie over dit a-mod toestel, want ik kan niets vinden met Google.
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

flupke19 schreef: de a-mod is een eenvoudige (goedkopere) versie van de bbox3, die alleen VDSL2 input heeft, en alleen 4 gig e-net output poorten (geen WiFi, geen USB, geen e-net WAN, geen voice)
Maar blijkbaar zijn er (nog) geen operatoren die deze modem aanbieden, om samen met een router die er achter staat te gebruiken.
De A-mod is een bijkomende module .... en word gekoppeld aan een bestaande B-box3 via de WAN ....
Kan zelfs achter een B-box2 gekoppeld worden, via LAN ....
Het is zeker en vast geen goedkopere b-box3 !

Is waarschijnlijk bedoeld voor later dit jaar voor ISDNoIP .... ter vervanging van nu bestaande Biz IP Box ?

Is nog altijd in testfase, wat wil zeggen dat je niet moet beginnen te bellen naar Belgacom .... :nono:

Wat het allemaal zal kunnen ..... we kunnen alleen maar vogelpikken en gissen nu .... :???:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

flupke19 schreef:de a-mod is een andere HW die Belgacom zowel voor eigen gebruik heeft alsook aan andere operatoren verkoopt. Dit is dus geen instelling van de bbox3.
Bssoft schreef:De A-mod is een bijkomende module .... en word gekoppeld aan een bestaande B-box3 via de WAN ....
Kan zelfs achter een B-box2 gekoppeld worden, via LAN ....
Het is zeker en vast geen goedkopere b-box3 !
Oei ... spraakverwarring alom :-(
  • flupke19 heeft het over de BBox3 "Access modem".
  • Bssoft heeft het over de "IAD" (die gebruikt wordt voor ISDNoIP).
Ik denk dat flupke19 hier gelijk heeft: de "a-mod" (afkorting voor Access modem) is inderdaad de "afgeslankte" versie van de BBox3 (a-mod 3).
Deze is er vooral gekomen voor de OLO's die hun eigen routers willen gebruiken, maar ook voor Belgacom professionele oplossingen zoals ISDNoIP, Office & Go Pro, i-Office multi ...).

De Biz IP Box, ook IAD genoemd (een rebranded One Access One box), wordt dan gebruikt achter zo'n a-mod 3 om ISDN te simuleren. De nieuwe lijnkaarten in de ROP zijn niet compatibele met ISDN, er kan dus in de toekomst géé VDSL2 meer geleverd worden op een ISDN lijn. Vandaar de overstap naar ISDNoIP.
Vaako69 schreef:Kan je eens een link plaatsen naar een foto of meer informatie over dit a-mod toestel, want ik kan niets vinden met Google.
De a-mod 3 zal niet beschikbaar zijn voor residentiële klanten. Maar alles wat je kan doen met zo'n a-mod 3 kan je toch ook met een residentiële b-box 3 / o-box3 ...
flupke19 schreef: de a-mod is een eenvoudige (goedkopere) versie van de bbox3, die alleen VDSL2 input heeft, en alleen 4 gig e-net output poorten
"Goedkoper" in de zin van een "afgeslankte" versie (geen WiFi, geen USB, geen e-net WAN, geen voice), misschien goedkoper voor Belgacom in de aankoop.
Wil daarom niet zeggen dat Belgacom die goedkoper zal aanbieden (volgens mij zal die niet eens te koop zijn, tenzij aan OLO's, of als deel van een professionele oplossing).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

philippe_d schreef: Oei ... spraakverwarring alom :-(
flupke19 heeft het over de BBox3 "Access modem".
flupke19 schreef: de a-mod is een eenvoudige (goedkopere) versie van de bbox3, die alleen VDSL2 input heeft, en alleen 4 gig e-net output poorten
Dat heb je met namen die identiek worden benoemd, maar niet het zelfde zijn ....

A-mod is een bijkomende module, we zullen het A-module noemen
En voor de andere spreken we gewoon over A-Access modem (ofte afgeslankte b-box3)
Dit om later geen verkeerde namen te geven, of mis te interpreteren.

flupke19 en philippe_d hebben het dan bij het juiste eind .... 8)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De namen die Belgacom gebruikt zijn:
  • Residential Modem (no FXS Voice)
    • b-box 3 / T (Technicolor)
      b-box 3 / S (Sagemcom)
      o-box 3 / T (Technicolor)
  • Prof 'VOIP' Modem (FXS Voice)
    • b-box 3V / T (Technicolor)
      o-box 3V / T (Technicolor)
  • Access Modem (a-mod)
    • a-mod 3 / T (Technicolor)
Laat het ons op deze namen houden :)

PS: A-Module nog nooit van gehoord. Heb je daar info over? Ik neem aan dat dit de "IAD" is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

als Bssoft het heeft over een module die via de WAN wordt aangesloten aan de bbox, gaat het wel degelijk over de a-mod (een IAD sluit je niet aan langs de WAN-kant, maar eerder aan een van de vier LAN poorten.
De huidige a-mod aan de bbox3 aansluiten heeft overigens weinig zin, want de(zelfde) VDSL2-frontend zit al in de bbox3, en dan heb je die gewoon dubbel. Uiteraard kunnen er later andere a-mods komen (bvb een fiber a-mod, of een bonding a-mod, een LTE a-mod, ...)
MrLightBulp
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2013, 10:54
Twitter: MrLightBulp
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Modbreak:
post verwijderd. crossposting niet toegelaten, zie Forumregels.
...

Ik ben eigenlijk op zoek naar een firmware die de firmware van bbox3 kan vervangen.
mijn doel is het mogelijk te maken dat de BBOX3 in bridge mode kan gezet worden.

Bij de vorige bbox2 kon je de obox firmware van edpnet inladen en had je dezelfde functionaliteit (default bridge mode dus)

Nu ik denk dat het eigenlijk ook mogelijk is zonder de firmware te moeten flashen.
je zou de PPPoE kunnen disablen in the network connectivity pagina.
Bij bbox2 zorgde dit er toen voor dat de bbox in birdge mode terecht kwam.

ik ga dit althans vanavond proberen ik hou jullie op de hoogte.

mvg..
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 29#p507529
Telenet Yugo All-IN-30
iPhone X Proximus: Mob. Enterprise.
MacBook Pro 13" Late 2019
Synology 1513+ DSM 6.2
Intel Nuc: Core i5, 64GB RAM, Esxi 7.2
Palo Alto Networks PA-220
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”