BBOX 2 wireless problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gnomezor
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2013, 21:30

Beste Userbase medeleden


Ten eerste wil ik mij verontschuldigen voor BBOX2 topic nr .344554. Mijn probleem is als volgende: 2 weken terug besloot ik om mijn oude BBOX 2 in te wisselen bij Belgacom na telefonisch overleg met de technische helpdesk van Belgacom. (Dit was gratis, toch bedankt voor iets Belgacom). Mijn probleem toen was dat de WLAN verbinging van de BBOX2 op de meest irritante momenten (tijdens gamen, Skype, downloaden etc.) uit viel om na een paar seconden automatisch terug te verbinden.

Dit probleem was niet het einde van de wereld maar ik zo naïef als het kan dacht dat de BBOX2 vervangen met een andere BBOX2 het probleem zou verhelpen. Integendeel, met de nieuwe modem is het nog erger dan voordien. Als mijn WIFI nu uitvalt is mijn netwerk 'poof' tot als ik de router opnieuw opstart of als ik in de instellingen WLAN uit en terug aan zet. Tevens heb ik ook al geprobeerd om van WIFI kanaal te veranderen (Alleen kanaal 1 is stabiel en de hele wijk zit erop), te wisselen tussen WEP/WPA/WPA2, firmware te flashen naar een vroegere versie (60A05S, waarna de BBOX direct automatisch naar 60R10A-60A06W update).

Mijn vraag naar jullie toe is of er een manier is om deze BBOX2 te laten werken zoals mijn vorige modem, dus wanneer mijn verbinding wegvalt het netwerk voor 5 sec verdwijnt en dan terug in de lijst is of er ook misschien een andere oplossing is die ik over het hoofd heb gezien. Als worst case scenario kan ik altijd wel een wireless access point kopen en verbinden met een ethernet kabel vanaf de BBOX2. Als er dan geen oplossing is kunnen jullie mij dan iets aanraden van onder de €30 met stabiele verbinding, geen overhittingsproblemen en redelijk bereik (rijhuis met 2 verdiepingen)

EDIT: Ik ben een film via torrent aan het downloaden (TPB:AFK) en mijn verbinding is in het laatste half uur al 4 keer uitgevallen. Grrrrrrrrrrrr

Met vriendelijke groeten

Gnomezor
Laatst gewijzigd door philippe_d op 18 jun 2013, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik zou gewoon teruggaan naar BGC en de situatie uitleggen. Als je geluk hebt en lang genoeg blijft aandringen krijg je misschien zelfs een b-box 3 :D. Als er met dat nieuwe toestel meer problemen zijn dan ervoor zou ik er sowieso mee teruggaan, het zijn immers hun apparaten (aangezien je ze gratis 'huurt'), dan moeten ze ook maar zorgen dat ze werken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

zeker dat het niet aan de pc ligt?

- softwarematig (windows, slechte drivers, virus, spyware, ...)
- hardwarematig (slechte wifi ontvanger)

je verbinding - met de wifi - verbreekt, wat dus in feite wil zeggen dat er niets mis is met je belgacom lijn...
het internet is er nog steeds, het is gewoon je draadloze ontvangst die wegvalt, en dat kan vele oorzaken hebben.
dat de bbox niet het beste wifi signaal heeft, is een feit, maar dat staat dan weer los van dat hij verbreekt (tenzij je maar 1 streepje hebt bv, en dus gewoon een slechte ontvangst)

- als internet wegvalt (het apestaartje en het driehoek-achtig dingetje op de modem) : belgacom contacteren

- als je een slechte ontvangst hebt: de modem verplaatsen of een wifi versterker kopen (vind je tegenwoordig zelfs in "den aldi")

- als je goede ontvangst hebt, maar je verbinding valt (regelmatig) weg: pc nakijken

voor de fun: download jezelf eens een live linux distributie (maakt niet uit de welke) en start de pc daar eens mee.
test vervolgens of je verbinding nog steeds verbreekt.
het zal je probleem niet oplossen, maar het kan je wél aantonen of het echt aan windows ligt of niet.
gnomezor
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2013, 21:30

butskristof schreef:Ik zou gewoon teruggaan naar BGC en de situatie uitleggen. Als je geluk hebt en lang genoeg blijft aandringen krijg je misschien zelfs een b-box 3 :D. Als er met dat nieuwe toestel meer problemen zijn dan ervoor zou ik er sowieso mee teruggaan, het zijn immers hun apparaten (aangezien je ze gratis 'huurt'), dan moeten ze ook maar zorgen dat ze werken.
Ik ga morgen nog is terug bellen naar de technische klantendienst. Ik heb al achter een BBOX3 gevraagd en ze zeiden dat het alleen voor nieuwe klanten is en dat ik er voor moet betalen. Ik ga deze keer echt aandringen en desnoods een nieuwe BBOX2 halen om hun te kloten.
Laatst gewijzigd door gnomezor op 16 jun 2013, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
gnomezor
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2013, 21:30

Splitter schreef:zeker dat het niet aan de pc ligt?

- softwarematig (windows, slechte drivers, virus, spyware, ...)
- hardwarematig (slechte wifi ontvanger)

je verbinding - met de wifi - verbreekt, wat dus in feite wil zeggen dat er niets mis is met je belgacom lijn...
het internet is er nog steeds, het is gewoon je draadloze ontvangst die wegvalt, en dat kan vele oorzaken hebben.
dat de bbox niet het beste wifi signaal heeft, is een feit, maar dat staat dan weer los van dat hij verbreekt (tenzij je maar 1 streepje hebt bv, en dus gewoon een slechte ontvangst)

- als internet wegvalt (het apestaartje en het driehoek-achtig dingetje op de modem) : belgacom contacteren

- als je een slechte ontvangst hebt: de modem verplaatsen of een wifi versterker kopen (vind je tegenwoordig zelfs in "den aldi")

- als je goede ontvangst hebt, maar je verbinding valt (regelmatig) weg: pc nakijken

voor de fun: download jezelf eens een live linux distributie (maakt niet uit de welke) en start de pc daar eens mee.
test vervolgens of je verbinding nog steeds verbreekt.
het zal je probleem niet oplossen, maar het kan je wél aantonen of het echt aan windows ligt of niet.
Ik heb thuis 3 toestellen die WIFI gebruiken. Een desktop met USB wifi dongle, Een laptop en een smartphone. Als het aan drivers zou liggen zou één computer het probleem hebben of niet? Op geen enkele van de 3 toestellen is mijn thuisnetwerk nog te bespeuren. Desktop en laptop zitten allebei in dezelfde kamer op max 5 meter van de router en er is geen muur tussen (5 streepjes signaalsterkte). Het grappige is dat alle lampjes branden zelf het WIFI lampje maar er valt geen netwerk te bespeuren (zelfs niet met InSSIDer). Ik zal wel morgen een linux live CD proberen maar betwijfel dat het mijn netwerk gaat vinden . Toch bedankt voor jouw antwoord.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik heb hier ook een hoop problemen met de wifi van de bbox 2, maar ik gebruik mijn oude modems (b-box en oude philips) als extra wifi AP's. Daarmee valt in het grootste deel van het huis de kwaliteit van het signaal nog goed mee, maar vanaf het moment dat ik in de buurt van de b-box 2 kom heb ik altijd problemen om een verbinding vast te krijgen en vast te houden. En als ik de wifi van de b-box 2 uitschakel en enkel op mijn andere AP's overga kan ik geen gebruik meer maken van FON..
Laatst gewijzigd door butskristof op 16 jun 2013, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Heb je problemen met een kabel ook of is het enkel draadloos? Ik zou eventueel nog eens proberen om deze terug te laten ruilen, heb je het met de 3de ook dan moet er iets extern zijn. Er kan ook altijd iets in de buurt zijn wat je draadloos signaal stoort.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Neem toch gewoon een router met wifi AC (wifi g is op veel plaatsen reeds verzadigd).
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Dat neemt niet weg dat Belgacom ervoor moet zorgen dat het materiaal dat zij aan hun klanten leveren moet werken?
gnomezor
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2013, 21:30

butskristof schreef:Ik heb hier ook nen hoop problemen met de wifi van de bbox 2, maar ik gebruik mijn oude modems (b-box en oude philips) als extra wifi AP's. Daarmee valt in het grootste deel van het huis de kwaliteit van het signaal nog goed mee, maar vanaf het moment dat ik in de buurt van de b-box 2 kom heb ik altijd problemen om een verbinding vast te krijgen en vast te houden. En als ik de wifi van de b-box 2 uitschakel en enkel op mijn andere AP's overga kan ik geen gebruik meer maken van FON..

BBOX2 is gewoon een slechte router. Het design valt mij ook dik tegen. Ik woon op 100 meter van Achilles in Mechelen snap echt niet waarom ze voor dat design gekozen hebben.
Squid schreef:Heb je problemen met een kabel ook of is het enkel draadloos? Ik zou eventueel nog eens proberen om deze terug te laten ruilen, heb je het met de 3de ook dan moet er iets extern zijn. Er kan ook altijd iets in de buurt zijn wat je draadloos signaal stoort.
Bekabeld werkt alles: Televisie en internet. Alleen mijn wifi doet raar. Dit is al de 2de BBOX2 dat ik heb met wifi problemen. Een nieuwe BBOX2 neem ik niet meer aan, dat ze maar met een BBOX3 afkomen dat het voor nieuwe klanten alleen is dikke bullshit, zo beloont men toch niet jarenlange trouw.
silencer schreef:Neem toch gewoon een router met wifi AC (wifi g is op veel plaatsen reeds verzadigd).
Ik heb niet zo veel kennis van nieuwe WIFI standaarden, ken alleen WIFI /b/g/n/. Ik zal mij er morgen is over informeren
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Design kan mij eigenlijk weinig schelen, als ze maar zorgen dat hun producten werken. Wat die b-box 3 betreft: enerzijds is het inderdaad geen manier om de trouw van klanten te belonen, maar het is natuurlijk ook wel te begrijpen dat het overzetten van alle bestaande klanten naar een nieuwe modem handenvol geld zou kosten. Als nieuwe klant ben je nu eenmaal meer waard voor de provider.

Langs de andere kant vind ik wel dat ze klanten die een nieuwe b-box willen er een mogen geven, of bijvoorbeeld tegen een lagere prijs, neem 20-30 euro? Zo veel zou het hen dan niet kosten aangezien 90% van de bevolking niet eens weet dat er een nieuwe versie is en wat de voordelen van Gigabit etc zijn.

Wat die wifi ac betreft: dat is de laatste nieuwe standaard die nu aan zijn opmars bezig is, de opvolger van wifi n.
gnomezor
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2013, 21:30

butskristof schreef:Design kan mij eigenlijk weinig schelen, als ze maar zorgen dat hun producten werken. Wat die b-box 3 betreft: enerzijds is het inderdaad geen manier om de trouw van klanten te belonen, maar het is natuurlijk ook wel te begrijpen dat het overzetten van alle bestaande klanten naar een nieuwe modem handenvol geld zou kosten. Als nieuwe klant ben je nu eenmaal meer waard voor de provider.

Langs de andere kant vind ik wel dat ze klanten die een nieuwe b-box willen er een mogen geven, of bijvoorbeeld tegen een lagere prijs, neem 20-30 euro? Zo veel zou het hen dan niet kosten aangezien 90% van de bevolking niet eens weet dat er een nieuwe versie is en wat de voordelen van Gigabit etc zijn.

Wat die wifi ac betreft: dat is de laatste nieuwe standaard die nu aan zijn opmars bezig is, de opvolger van wifi n.
Ja inderdaad, ik spendeer maandelijks een €85 aan hun diensten. Een bbox3 kost 99€ nieuw een bbox2 €50. Als ze mij weer een andere aanbieden dan komen ze ook aan de prijs van een BBOX3 en waarschijnlijk weer dezelfde problemen. Ik vind dat ze jaarlijks met een nieuwe modem/router mogen afkomen dan gaan ze wat sneller mee met de technologie.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jaarlijks met een nieuwe modem afkomen kunnen ze inderdaad doen. En wie gaat elk jaar de ontwikkel en productiekosten betalen? Jij :) Dus niet echt een verstandige zet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

We betalen sowieso veel, en zeker wanneer ze het systeem met het huren van een modem gebruiken dat bij in het pakket zit vind ik dat ze deze wel beschikbaar mogen maken voor de mensen die dat willen, zeker wanneer hun oud toestel aan vervanging toe is. Elk jaar een nieuwe versie is natuurlijk niet haalbaar, maar een doorvoering van nieuwe modellen als die uitkomen zou wel mogen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je moet weten dat die modems in massaproductie worden gemaakt. Hoe meer je er laat maken, hoe goedkoper dat is. Ik denk dat de bbox2 nu een 5-tal jaar is meegegaan (2008 tot heden denk ik?). In IT termen is 5 jaar inderdaad lang maar een bbox2 voldoet in mijn ogen nog steeds aan alles wat een modale mens nodig heeft : internet tegen hoge snelheid, dit zowel bekabeld als draadloos. De technische medemens uitgezonderd is dat alles dat iemand gebruikt. De meer technische medemens is daarnaast vrij om de bbox2 zuiver als modem te gebruiken (zoals ik bvb doe) en zelf te zorgen voor een router die PPPoE doet, een dualband wifi zetten, gigabit interfaces, etc etc etc.

De enige reden waarom ik dan ook een bbox3 zou nemen is omdat deze de hogere snelheden ondersteund (tenminste, ik ga deze nemen van zodra EDPnet deze ondersteund). PPPoE, WiFi, etc gaan toch allemaal uit vliegen, daar heb ik zelf mijn eigen apparatuur voor die ik zelf beheer.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Daar heb je inderdaad een punt, en dat is ook wat ik ga doen in de nabije toekomst :-).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Een ISP hoeft zich helemaal niet bezig te houden met het ontwikkelen van modems, laat staan met designwedstrijden uit te schrijven voor iets wat ze uiteindelijk toch afnemen van een derde partij en er dan hun eigen schil rond plakken. Men hoeft zich met VDSL2 enkel aan een standaard te houden die zowel ISP's als modemfabrikanten moeten respecteren. Het BIPT of iets op Europees niveau zou dan a.d.h.v. tests kunnen bepalen welke modems al dan niet gecertificeerd worden, en daarmee is de kous af.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op dit moment heb ik 2 sagem VDSL2 modems waar alles op is uitgeschakeld (PPPoE, wifi, ...). De PPPoE doet mijn routerboard (Mikrotik RB2011L-RM) die meteen ook DHCP server speelt en nog wat andere zaken. Via de DHCP client krijgt deze ook een 192.168.1.x IP van de bbox zodat ik, als dat moet, meteen op de modem kan inloggen. Wifi gebeurd op dit moment nog door een Meraki, echter zal deze binnenkort vervangen worden door een UBNT Unifi. Zoveel kosten ben je niet kwijt. Een routerboardje kost je iets van een 50 euro maximum, een UBNT wifi ook zoiets. Dus pakweg 120 euro met verzending etc en je bent vertrokken...

EDIT : wat Kenw00t zegt dus. Design is toch iets persoonlijks :) Ik heb véél liever de sagemversie dan de bbox2 versie bvb :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Moet zeggen, ik gebruik persoonlijk ook een andere router. (Vooral voor de flexibiliteit voor mn intern netwerk). Dat lijkt me nog de "beste" oplossing.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

gnomezor schreef:
Splitter schreef:zeker dat het niet aan de pc ligt?
Het grappige is dat alle lampjes branden zelf het WIFI lampje maar er valt geen netwerk te bespeuren (zelfs niet met InSSIDer).
Toevallig geen intel 5100/5300agn kaart icm oudere linux drivers? Ik heb een tijdje het probleem gehad dat door een fout in deze driver heel wat AP er de brui aan gaven, van zodra mijn laptop een connectie maakte. Achteraf wel grappig, gezien ik als ik op het werk verscheen er een heleboel collega's begonnen te vloeken. Het heeft wel een paar weken gekost om door te hebben dat het daar aan lag.

cfr https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/575492
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Hebben de buren mss iets van een deurbel met draadloze video oid? Of iets draadloos dat een tv signaal doorstuurd (geen ruckus oid dat zit op andere band).
Al een paar keer zoiets tegengekomen, zodra die actief werd waren er 5 kanalen gewoon onbruikbaar.
Bartjex88
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2013, 23:32

Na talloze pogingen met de technische support van belgacom(brol?) hier mijn poging eens wagen.
Ik zit al een jaar met hetvolgende probleem,
Als ik draadloos internet wil verbinden met mijn iphone gaat dit niet altijd, Mijn toestel geeft aan dat ik draadloos verbonden ben maar ik krijg geen internet door, Dit is getest met volgende toestellen:
iPhone 3gs IOS 5.1.1
iPhone 5 IOS 6.14
iPhone 5 IOS 7

Ook bestaat dit probleem er met mijn wifi repeater, Iemand die weet hoe ik dit oplos?
De technische support van belgacom laat me gewoon in de steek.

Mvg Bart

[Mod Edit] post verplaatst naar bestaande topic ober BBox2 wireless problemen
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

Heb je wpa2 opstaan? Probeer eens je wifi op wpa alleen tezetten
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

WPA2 / TKIP werkt niet goed
Bartjex88
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2013, 23:32

Deze staat op WEP.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”